Aviseringar
Rensa alla

Har börjat gymnasiet, hjälp!


FearsomeSwede:

Jag har börjat kolla på om man kan byta skola och linje om det skiter sig.

Det är möjligt efter dom två första månaderna, åtminstone var det så när jag hade börjat första ring. Men som sagt, ge det en chans och känn dig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FearsomeSwede:

Alla andra skolor börjar på måndag så det känns bra att man inte blir alltför utanför om man skulle byta skola.

Va taskigt, själv så vill jag desperat byta men varenda skola i hela mitt län har ju redan börjat. Alltså kommer jag vara utanför i början [mad]


   
SvaraCitera

Knarko:

Stämmer inte direkt, finns rätt mycket som kan göra att det blir det värsta/inte så bra, fast man själv är positivt inställd till det hela tiden/från början

Postorderhoran:

jag tycker dte där känns lite hånfullt mot de som faktiskt försöker och kämpar med sin skolgång

Jag skrev "kan bli". Det betyder inte att den "kommer bli".

Det var absolut inte meningen att håna folk som blir mobbade och kämpar med sin skolgång. Tro mig jag är helt emot sånt.

Vad jag menade var att man måste både ge och ta, man kan ju inte sitta i ett hörn och tro att alla vill bli dina vänner, man måste ju försöka lite själv också. Därför skrev jag : "Kan bli den bästa tiden i ditt liv om du gör den till det"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Följ gärna upp i tråden hur det går.

Så det var dag tre idag och jag tänker absolut inte byta skola. Alla fem ettor tävlade idag och gick runt i stan och gjorde olika saker. Vi vann inte men i alla fall jag hade riktigt trevligt med de killar jag gick med. Känner att man kommer varandra närmare varje dag.

Bajwa:

Du kunde ha lånat den på biblioteket och spara studiebidrag [chocked]

Lugnt, har pengar.

x_marty:

Det är möjligt efter dom två första månaderna, åtminstone var det så när jag hade börjat första ring. Men som sagt, ge det en chans och känn dig för.

Allt känns mycket bättre nu. Sitter faktiskt och smsar med en ny klasskompis nu. Känns riktigt bra. Det känns som det går i rätt riktning.


   
SvaraCitera

FearsomeSwede:

Känner att man kommer varandra närmare varje dag.

Grymt! Case closed. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad avundsjuk jag blir. Ska byta men det finns en jävla 2 veckors väntetid så kommer jag komma in i en ny skola där alla ettor redan börjat lära känna varandra.

Fan vad livet suger, oftast. [cry]


   
SvaraCitera

FearsomeSwede:

Det känns som det går i rätt riktning.

Glädjer mig att det går framåt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idag känns det ännu bättre. Längtar fan tills på måndag! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FearsomeSwede:

Idag känns det ännu bättre. Längtar fan tills på måndag! 😀

Var det lätt att skaffa vänner? Eller tja, vänner vänner men ändå.


   
SvaraCitera

Klart att det är pirrigt första skoldagen och att man inte klickar med folk man inte känner så väl direkt. Men det blir bättre med tiden, trust me. Men om du verkligen känner att du vill byta så går det nog, vet fler som har bytt skola efter någon vecka på gymnasiet. Prata med din skol- och yrkesvägledare. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi alla som börjat gymnasiet, högstadiet mm vet hur det känns! jag själv lider av såkallad social fobi och har alltid haft det ganska jobbigt (för mig själv) på kompisbiten. Men du, jag tog studenten i våras. Livet löser sig. Vänner kommer. Tro mig, 99% av dina klasskompisar kännde samma som dig idag! Snälla oroa dig inte. Jag lovar dig, det löser sig. Bara var dig själv och tro på dig. Regel: va aldrig taskig, bitchig eller backstabber. Så länge du bara är snäll har du inget att ångra.

OROA DIG EJ! LITA PÅ DIG. alla har gått igenom detta, förutom alla genetiskt supersociala människor 🙂

KRAM!


   
SvaraCitera