Aviseringar
Rensa alla

Har bränt mig som satan *varning halvnaken bild*


24/7
 24/7
Ämnesstartare

Kolla 🙁 All denna ljuva röda färg fick jag idag, det känns som att hela min kropp brinner, vadskajaggöra? Lägger på lager med lager av After Sun-lotion men det hjälper liksom inte. Alla inlägg som involverar saker som "skyll dig själv" och dylikt undanbedes. Här får jag tycka synd om mig själv. 

IMG_20130610_193925_.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

det är nog bara att vänta


   
SvaraCitera

Ajajajaj, brände också sönder mig för någon vecka sedan, fast på axlarna. After Sun hjälpte inte mig heller, det var bara att stå ut, efter ett tag smörjde jag med bodylotion istället för att inte allt skinn skulle trilla av. Du kan nog förvänta dig frossa i natt också Ledsen


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

Nääääeeee Ledsen


   
SvaraCitera

Men neej usch Ledsen

Har du spolat med kallvatten eller liknande?


   
SvaraCitera

Fast det är egentligen bäst precis efter att man kommit in.


   
SvaraCitera

JÄVLAR...  Hur i hela världen? 

Smör in med allt du kan komma åt, olja, salvor, smör urr.. 

KRAAM eller inte, det skulle nog göra ont men åh  stackar dig Hjärta

Hmm du ta massa lugnande smetröragrej i plastfolie o packa in dig liksom 

Ha på dig burka-mängd med kläder tills det går bort ): 


   
SvaraCitera

24/7:
Nääääeeee Ledsen

Rekommenderar tigerbalsam. Det ger en kylande effekt och det slutar svida. Skulle dock tro att det lär vara bekvämare för dig att sova på rygg de kommande dagarna och kanske veckan ut. Men om du smörjer in dig med tigerbalsam kanske 2/ggr dag (morgon och kväll), bör det hjälp mot brännan också och inte bara kyla.

Hoppas det går över snart!


   
SvaraCitera

Chibibbi: Rekommenderar tigerbalsam. Det ger en kylande effekt o

eh- tigerbalsam värmer upp när det blir verksamt ju.


   
SvaraCitera

tevepro:

eh- tigerbalsam värmer upp när det blir verksamt ju.

Det finns olika en värmer o en kyler 


   
SvaraCitera

tevepro:

eh- tigerbalsam värmer upp när det blir verksamt ju.

har jag aldrig upplevt. tycker alltid det kyler jätteskönt. det kanske beror på vad man använder det till. eller så spelar andra faktorer in på hur den upplevs.


   
SvaraCitera

men oavsett, skulle jag rekommendera något som kyler den brända ytan.

duscha i kallt vatten kan vara skönt - hur mycket det hjälper mot själva skadan vet jag dock inte.


   
SvaraCitera

btw: tror faktiskt den där halvnaken-varningen snarare lockade hit folk än skrämde bort dom. Blink


   
SvaraCitera

har läst att krossade tomater hjälper. i någon husmorsbok skrev de om en turist i ett medelhavsland som kom in till sjukhuset svårt solbränd över hela kroppen, de köpte då upp alla tomater de kom åt och körde dem i mixer och baddade kroppen med. Vet inte hur bra det hjälpermen det kan ju vara värt ett försök, stackare. :C

Och när du ändå är ute ochhandlar (ellerskickar någon annan på det) beställ solkräm spf 30-50 när du ändå håller på och handlar:(


   
SvaraCitera

alltså bruden det där är så himla sick. hur gick dettill? helt förbluffad. FÖRSÖKTE bränna mina ben för några år sen i hopp om färg, 4-5 timmarmitt på dagen gav en handflatestor brännmärke på insidan av ena knäet bara :C har du sovit i solen i tio dagar???? :C


   
SvaraCitera