Aviseringar
Rensa alla

Har det gått för långt?


Ämnesstartare

Ensamvarg:

Ja, gör jag då rätt i att lämna honom?

Ja du har rätt att slippa det liksom + att du har åldern inne liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Flytta ihop med någon/några då? Finns ju sidor där folk söker sånt. Eller inneboende? Du kanske inte känner de du bor med som inneboende men du har ju fortfarande folk nära.

Kan du ge exempel på sådana sidor? Det låter lite läskigt att flytta in hos en främling dock. [blush] Fast allt är väl bättre än att sitta själv. [n]

Mina vänner ska bo hemma ett tag till. Annars vore ju det något. Ska fråga ifall att. [smile]

dazed_and_confused:

Ja du har rätt att slippa det liksom + att du har åldern inne liksom.

Jo, jag vet att jag har åldern inne. Känns lite vingligt bara. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvarg:

"lyckas" (jag drack så lite alkohol att jag inte blev påverkad)

Det är då alkohol är bra. Gör skillnad på att ta en god och läskande drink och dricka för att bli full. Eller ett glas vin till maten eller en öl en varm sommardag.
Man kan dricka för att det är gott (sen om den drycken innehåller alkohol är varken till eller från).
Sen kan man ju supa för att bli full - det är aldrig fel att säga nej till det.

Ensamvarg:

Överdriver jag?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvarg:

Överdriver jag?

Nej, verkligen inte. Det där låter hemskt.

Ensamvarg:

Jag har ingen ork att anmäla honom, sa det mer för att han skulle sluta och förstå allvaret.

Gör det ändå.


   
SvaraCitera

Ensamvarg:

Jag sa att jag tänker anmäla honom och flytta härifrån för att jag inte pallar längre.

Gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är då alkohol är bra. Gör skillnad på att ta en god och läskande drink och dricka för att bli full. Eller ett glas vin till maten eller en öl en varm sommardag.
Man kan dricka för att det är gott (sen om den drycken innehåller alkohol är varken till eller från).
Sen kan man ju supa för att bli full - det är aldrig fel att säga nej till det.

Jag föredrar att släcka min törst med vatten. Alkoholdrycken jag drack sist var faktiskt utan socker (sötad med sötningsmedel). Det passar verken min kost eller är något jag njuter av faktiskt. Jag dricker inte läsk heller vilket kanske förklarar saken.

Sen visst behöver man inte supa sig stupfull, men vet ingen som dricker alkohol utan syftet att bli i varje fall påverkad. Däremot är det ju en sak att ha vin i mat osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla verkar överens om att det gått för långt. Vaknat med värsta smärtorna i ögat och ovanför bröstet/mot axeln. Syns inget dock. [sad]

Vet inte vad jag ska göra. Fick i varje fall skriva av mig här.

/Lev väl!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flytta. Det är på inget sätt för tidigt, och när du dessutom har en far som slår dig och är allmänt obehaglig, flytta. Då gör du både honom och framför allt dig själv, en tjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hoppas det löser sig. hur som helst är det inte ett acceptabelt beteende öht.


   
SvaraCitera

nej, du överdriver inte.
och jag känner (tyvärr) igen mig väldigt mycket i din historia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Började läsa denna tråden en gång, men då jag trodde det var ensamvargen som trollade så sket jag i det [blush]

Ensamvarg:

Jag avskyr alkohol av hela mitt hjärta

Då är vi två [y]

Ensamvarg:

Jag struntar i om jag anses tråkig, men jag kan ha så jävla kul utan alkohol

Inget tråkigt med det, you go girl!

Ensamvarg:

Jag vet inte om jag överdriver... gör jag?

Verkligen inte.
Han har ingen rätt att slå dig vare sig fysiskt eller psykiskt.
Du är som sagt gammal nog att flytta, men sen är det väl pengafrågan om du har råd? Att flytta ihop med någon vän kan ju vara ett alternativ.

Hoppas det löser sig till det bästa snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohfckyou:

och jag känner (tyvärr) igen mig väldigt mycket i din historia.

Aj, inte kul att läsa. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Började läsa denna tråden en gång, men då jag trodde det var ensamvargen som trollade så sket jag i det

Hahaha! xD

Crypto:

Då är vi två

[y]

Crypto:

Inget tråkigt med det, you go girl!

[cute][bigsmile]

Crypto:

Verkligen inte.
Han har ingen rätt att slå dig vare sig fysiskt eller psykiskt.
Du är som sagt gammal nog att flytta, men sen är det väl pengafrågan om du har råd? Att flytta ihop med någon vän kan ju vara ett alternativ.

Hoppas det löser sig till det bästa snart.

Ja, det är en ekonomisk fråga. Mina vänner planerar att bo hemma ett tag till så det alternativet finns inte.

Just nu försöker jag mest komma på vad jag kan tänkas vilja jobba med. Är utbildad undersköterska men känner inte alls för att jobba inom vården. Vill göra något annat, gärna något som jag får vistas ute i och som jag kan ta mig till. Jag vill och ska ta körkort men inte riktigt än, plus att jag inte vill ha kravet att ha en bil i funktion hela tiden.

Vill ha ett jobb med bra jobbtider. Sen hur bra betalt det är beror på vad jag ska göra, huvudsaken är trots allt att jag klarar mig. [smile]

Tack, jag hoppas att jag kommer på något också!

Edit: Kom på att jag kan tänka mig att jobba som ledsagare däremot. Fast frågan är om jag måste ha körkort för att vara intressant? Sen är det inget fulltidsjobb... men måste jag ha det för att klara mig?


   
SvaraCitera

Tråkigt att läsa om, men kul att läsa om att du har en plan. =)

Mitt råd till dig just nu är att försöka hitta boende.. Samt om du nu är utbildad undersköterska, försök hitta ett jobb och dra in lite pengar, även om det nu inte är drömjobbet.. För ifall du har pengar kan du alltid hitta något som du kanske vill syssla med senare, ev. vidareutbilda dig.
= Ta dig hemifrån. Ingen mår bra av bråk i längden.

Ledsagare låter kul, själv något som jag skulle vilja göra. Körkort är inget krav, vad jag vet av. Om du ska leva på det måste du nog jobba rätt mycket som ledsagare, vilket jag inte tror du klarar dig helt på :s

Själv är jag också i svängen och försöker hitta det jag vill jobba med, så lycka till du med att hitta det. ^_^


   
SvaraCitera