Aviseringar
Rensa alla

Har drömmar en mening?


Ämnesstartare

Hej! Det var länge sen jag drömde som jag kommer ihåg iallafall. Men inatt drömde jag o jag kommer ihåg den jätte tydligt. Har varje dröm en mening? Och hur kan man lista ut meningen?


   
Citera
Ämnesetiketter

ibland kan man märka rätt tydligt att drömmar är skapade av vad man upplevt under dagen innan eller tänkt mycket på precis innan sänggåendet, kan vara ett sätt att bearbeta saker på osv.

Men någon mening utöver det är svårt att finna, även om de ibland kan vara obeskrivligt märkliga och tydliga, för mig brukar mina drömmar kunna påverka hur jag mår under dagen sedan, har jag en dålig dröm mår jag skit, har jag en märklig dröm kan jag tycka att den har någon mening, även om så bara estetiskt eller symboliskt.


   
SvaraCitera

Tror jag allt de har. Kul att drömma tycker jag, det är spännande.

Drömde här om natten att jag fick skägg. Var helt fantastiskt. 


   
SvaraCitera

Vissa drömmar är ju helt orealistiska men visst har väl vissa drömmar en mening eller något sådant. Älskar att drömma speciellt om man är medveten att man drömmer. :3 


   
SvaraCitera

Återkommer när jag minns en dröm. 


   
SvaraCitera

Syfte, men ingen mening.


   
SvaraCitera

Funktion, men ingen mening.


   
SvaraCitera

Jag drömde att jag blev knivhuggen och någon skyddade mig, dagen innan var jag i slagsmål och bråk och en kille "skyddade" mig


   
SvaraCitera

ibland kanske..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade liksom inte kommit ihåg ngn utav mina drömmar på kanske ett halvår. Och det har ändå hänt ganska många roliga saker! Men just igår så snackade jag med en kille genom skype då och så drömde jag med honom efter att ha pratat med han en gång har pratat på skype med många okända förut, man börjar ju fundera på vrf jag kom ihåg just den drömmen xD


   
SvaraCitera

Finns mkt böcker om drömmars betydelser och rent spirituellt så ha dom en mening så yes . Konstigaste jag själv har upplev är nog när jag såg mig själv sova ,de va lika verkligt som jag skulle se en annan person som låg där . En gång va jag ute i rymden runt Venus/Merkurius  och halva jorden runt , såg det i färger och stjärnor det ända jag  kände va mina tankar och min fart tidlös och for framåt  runt planeten i några minuter wired och jag ser inte mkt rymdfilmer heller Glad


   
SvaraCitera

önskar att det hade.


   
SvaraCitera