Aviseringar
Rensa alla

Har du accepterat din homosexualitet?


Tänkte mycket på min läggning för ca ett år sen - Idag ger jag inte en tanke åt det längre [bigsmile] Är glad att man inte bor i typ USA, rätt gött att leva i Sverige. (Även fast det hade kunnat få bättre förutsättningar även här ofc) Idag har jag ingen speciell läggning men antar att jag är hetero[rolleyes]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

nej[blush]

darn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har väl alltid accepterat att jag är gay. Däremot har jag inte alltid accepterat att fantisera sexuellt om andra killar och jag har inte alltid accepterat andras förhållning till min sexualitet.

I dag är jag rätt lycklig på den fronten (och andra fronter också) och jag tycker det är tråkigt att det ska vara så svårt att hitta "nån". Det är inte som att man kan hångla upp första bästa kille på kompisens hemmafest eller så...

Qruiser finns, och där finns även jag, men grejen är att det är svårare att leva som bög än hetero. Det är svårare att hitta kärlek, och omgivningen -- eller ens rädslor för omgivningen -- gör att fler förhållanden går i kras när de är samkönade än olikkönade.

Samhället har aldrig i mannaminne uppmuntrat till samkönade kärleksrelationer och det kanske gjort att man upffattar homosexualitet som ett rent sexuellt tillstånd än an emotionell läggning hos människor.

Några tankar här på kvällen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

darn

aw[sad] men du kan få vara mitt förstahandsval när jag väl kommer ut ur garderoben[blush]


   
SvaraCitera

Nintendos BFF:

kan få vara mitt förstahandsval

[blush]hihihihihi[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Samhället har aldrig i mannaminne uppmuntrat till samkönade kärleksrelationer och det kanske gjort att man upffattar homosexualitet som ett rent sexuellt tillstånd än an emotionell läggning hos människor.

jag måste bara refutera detta för de gamla grekerna såg kärleken mellan två män som den högsta formen av kärlek. plato skrev ju en hel bok (Symposion) som i princip bara handlar om kärlek mellan män.

OnT: är väl för fan inte bög.

Dold text: är bi/pan/whatev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

jag måste bara refutera detta för de gamla grekerna såg kärleken mellan två män som den högsta formen av kärlek. plato skrev ju en hel bok (Symposion) som i princip bara handlar om kärlek mellan män.

Dels skulle jag aldrig kalla Platons tid som en tid inom mannaminne och dels efter Europas kristnande blev homosexuella handlingar straffade med döden, och samhället i Skandinavien har inte varit särskilt grekiskt någonsin. Vikingarnas syn på homosexualitet var visserligen bättre än den svenska medeltida, men den var knappast uppmuntrande.


   
SvaraCitera

Fett bögigt att vara homosexuell.


   
SvaraCitera

Detta kanske är underligt.. men jag tycker att hetero-relationer är konstiga. Det ser fel ut på nått vis.. [tard]


   
SvaraCitera

ardnas:

Detta kanske är underligt.. men jag tycker att hetero-relationer är konstiga. Det ser fel ut på nått vis..

Lol, tänkt på detta med! Bror väl på att killar och tjejer inte har så överdrivet mycket gemensamt när det kommer till kritan [crazy]


   
SvaraCitera

Frippe96:

Lol, tänkt på detta med! Bror väl på att killar och tjejer inte har så överdrivet mycket gemensamt när det kommer till kritan

Förutom att kuken passar ovanligt bra mellan benen på tjejer, annars finns det inte så mycket, nej. [chocked]


   
SvaraCitera

Hehe, kommer också från ett litet samhälle i Norrbotten och nej, homosexualitet är inte accepterat här. Jag tog väl det med lättnad när jag inte såg att min kåthet inte berodde på att jag var dendrofil eller så... Dock kommer nog inte mina föräldrar acceptera detta, men livet fortsätter i alla fall [bigcheers]
Dessutom är mina vänner bäst 😀


   
SvaraCitera

elliot:

men livet fortsätter i alla fall

gillar din inställning!


   
SvaraCitera

Man tackar! [bigsmile]
Har dessutom planerat hur och när jag ska komma ut för föräldrarna *stolt*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är bi och har väl vetat att jag både varit attraherad av killar och tjejer sen jag var runt 11-12. På grund av att jag ofta blev kallad lebb som liten (och då menar jag helt ärligt som 9-åring), bara för att jag råkade spela rugby och datorspel och var inte lika tjejjig som resten så gjorde det mig inte speciellt taggad att berätta det till folk över huvud taget. Vågade inte ens berätta det till tidigare pojkvänner eller någon annan.

Det var inte tills slutet av ettan på gymnasiet som jag nämnde det för ett par kompisar på ett off-hand vis (även om jag var jätterädd samtidigt för att bli avvisad) och som sagt så gick det helt okej. Fick höra att "du är ännu mer sexigare nu när man vet att du gillar tjejer också" av en kille (skum kommentar). Efter det så vet liksom ett par, inget jag skyltar med alls. Tror inte mina föräldrar ens vet. Men som sagt så är det ingen big deal och om jag känner att jag skulle vilja berätta det kan det vänta tills jag tar hem någon tjej eller något.


   
SvaraCitera