Aviseringar
Rensa alla

Har du dåligt minne?


Smilen
Ämnesstartare

Hur bra är ditt minne? Kommer du t.ex. ihåg boken du läste för 1 år sedan? 

Varför minns man inte mera?


   
Citera
Ämnesetiketter

En del händelser minns man ju bättre än andra. 
Jag minns knappt vad jag åt till middag igår. 
Mitt namnminne är inte heller något vidare. Det tar lång tid att få in. 
Men däremot är ansiktsminnet väldigt bra! 


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Jag minns det mesta faktiskt. Tex namn, böcker, filmer, föreläsningar osv (alltså lite större och viktigare saker). Men jag har väldigt svårt att minnas middagar och liknande. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Minns typ ingenting. Men finns typ inget att göra åt.


   
SvaraCitera

Jag har väldigt dåligt korttids minne men extremt bra långtidsminne då jag har fotografisktminne vilket betyder att jag kan bygga upp en hel bild av en händelse eller sak i huvudet. Det är också därför jag kommer ihåg så mycket från förr. Kan till.ex bygga upp minnen ända från när jag var fyra år gammal men har inget minne alls av något innan jag fyra. Så man kan säga att det mesta som hänt mig sen fyra kan jag komma ihåg


   
SvaraCitera

Jag minns väl, sådant som jag skriver. Exempelvis så minns jag åldriga inlägg jag skrivit här och vissa mattetal som jag skrev för länge sedan. Sådant jag läser minns jag också väldigt väl.

Händelser är nog medelminne på. Namn är jag urusel på, att studera minns jag ganska mycket av. Så jag antar att jag har hyfsat bra minne (som jag tycker Rodnar).


   
SvaraCitera

Armagedon:
En del händelser minns man ju bättre än andra. 
Jag minns knappt vad jag åt till middag igår. 


   
SvaraCitera

är bra på att minnas folk


   
SvaraCitera

Mins ingenting i mitt liv emellan 1:an till 6:an. Lite små minnen men inte mer... Och när jag var yngre än så, bara lite... Som att jag föddes som 12 åring :I


   
SvaraCitera
reben

minns asmkt onödiga saker men glömmer allt man kan ha nytta av.


   
SvaraCitera

ja. är framför allt dålig på att återberätta saker.

kommer ofta ihåg att ha ångest åas.


   
SvaraCitera

När mamma ber mig göra något så kan jag helt seriöst ha glömt det efter ca 10-20 sekunder så ja, jag har dåligt minne


   
SvaraCitera
mynona

Nej jag minns det mesta. Det bara är så. Inte allt, och det jag glömmer är ofta just vad jag vill minnas. 


   
SvaraCitera

Har nästintill fotografiskt minne

Det innebär även att jag minns att du skapat sjukt många väldigt beige'a poänglösa frågetrådar och jag tycker att du borde sluta med det snart


   
SvaraCitera

Har extremt kackigt minne, uppstår ofta pinsamheter på grund av det :/


   
SvaraCitera