Aviseringar
Rensa alla

Har du dina djur försäkrade?


inte mopsen i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Du vet väl att det är en HUND? [rolleyes]

syftade på
http://ungdomar.se/user_info.php?user_id=87137

Gjorde en tråd/längre inlägg i tidernas begynnelse om att mopsen var ett husdjur. Kommer dock ej ihåg var.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Nej, har hund/katt + smådjur (Du röstade på detta alternativ)

Min katt har aldrig varit mer än förkyld i sitt liv (14 år)och har endast varit med om 1-2 veterinärbesök som inte var dyra alls.

Och min ödla... De skador hon drar på sig kräver inte veterinärbesök. Men dom besöken är inte heller dyra. En undersökning = 200 spänn.

Så jag finner det onödigt, eller direkt dumt, att ha en försäkring som i slutändan kostar betydligt mer än att betala en högre summa för ett enstaka besök.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Nej, har annat djur. (Du röstade på detta alternativ)

Tror ej att man kan försäkra akvariefiskar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Tror ej att man kan försäkra akvariefiskar

Det kan man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ja, har hund/katt (Du röstade på detta alternativ)

Nödvändigt, men min katt har nog kostat mig runt 15 k, ändå i runda slängar. Lillskrutt. Men så är det ju ofta med katthemskatter.
Köper heller ingen bajsmat från typ ica till henne heller. Dels för att hon inte tål det och måste ha specialfoder för att kunna behålla någonting övht.

Randroid:

så nä, bättre att ha pengarna när det händer.

kan ju bli jättekostsamt om det händer flera ggr. premien är inte så dyr. är hon dessutom frisk när du besiktigar henne så kostar premien mindre.

ööörkarn:

Min katt har aldrig varit mer än förkyld i sitt liv (14 år)och har endast varit med om 1-2 veterinärbesök som inte var dyra alls.

ööörkarn:

Så jag finner det onödigt, eller direkt dumt, att ha en försäkring som i slutändan kostar betydligt mer än att betala en högre summa för ett enstaka besök.

Fast djur behöver besöka veterinären runt en gång per år för koll och vaccination. Hon har säkerligen mer problem än du vet om. Är man en snål person så ska man inte ha djur. Alls. Tandsten är tex vanligt hos äldre katter.


   
SvaraCitera
Åtta

Geigerzähler:

Ja, har hund/katt (Du röstade på detta alternativ)

Kostar typ inget, så slipper jag fundera på saken om något skulle hända honom.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

kan ju bli jättekostsamt om det händer flera ggr. premien är inte så dyr. är hon dessutom frisk när du besiktigar henne så kostar premien mindre.

Ja men i nödfall kostar en kula 50 öre, så det är lugnt.


   
SvaraCitera

isola:

Fast djur behöver besöka veterinären runt en gång per år för koll och vaccination. Hon har säkerligen mer problem än du vet om. Är man en snål person så ska man inte ha djur. Alls. Tandsten är tex vanligt hos äldre katter.

Varför göra det? Man besöker inte läkaren bara för att heller, man går ju dit när man behöver det.
Är man uppmärksam kan det också gälla husdjuren.

Ja det är bara ett problem när det kommer till ödlan... Det finns inga veterinärer i Norrland som kan reptiler. Så dom vet inte hur det ska se ut.

Jag är inte snål. [confused] Jag är villig att punga ut pengar till veterinären hur dyrt det än må vara.
När man vägrar ta sitt sjuka djur till veterinären p.g.a priset däremot är man garanterat inte lämplig att ha djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

regelbundna veterinärkontroller av friska djur känns ju bara onödigt.
vi gör ju inte ens så med oss själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Varför göra det?

framtidskon:

regelbundna veterinärkontroller av friska djur känns ju bara onödigt.
vi gör ju inte ens så med oss själva.

Hund, katt, iller och kanin ska ha vaccin varje/vartannat år. Då brukar man göra en koll samtidigt, kostar inte många hundralappar.

Anledningen till kollen är att djuret inte alltid kan visa var/om det har ont, speciellt inte i tänder/tandkött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Anledningen till kollen är att djuret inte alltid kan visa var/om det har ont, speciellt inte i tänder/tandkött.

Tänder/Tandkött kan man kolla själv om man vet vad man skall kolla efter, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

änder/Tandkött kan man kolla själv om man vet vad man skall kolla efter, dock.

känns dumsnålt att tro att man kan upptäcka saker lika bra som en veterinär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Är man uppmärksam kan det också gälla husdjuren.

Djur visar oftast bara smärta när det gått väldigt långt, och då blir behandlingarna och ingreppen större. Onödigt när allt hade kunnat förhindras av en enkel koll.
Tex min katt var på väg att få tandsten, så jag blev rekommenderad att borsta hennes tänder regelbundet - problemen försvann.


   
SvaraCitera