Aviseringar
Rensa alla

Har du drabbats av skoltrötthet?


time: Ja, mest i högstadiet

För jag hade kommit till en ny skola och vi hade ju inte haft betyg innan. Sedan har jag aldrig varit den bästa i skolan, men det går ju bättre nu. 


   
SvaraCitera

time:

Vi borde prata mer om hur man kan jobba både mot skoltröttheten och för förståelsen för fenomenet, tycker jag. Tänker mig att du har ett så himla viktigt jobb som kommer väcka entusiasmen för att lära sig nya saker i tidig ålder Hjärta När jag får dem kommer de ju vara utslitna och lite hormonella fortfarande...

Tycker också det, framförallt vad den egentligen beror på. Ja men precis, om inte annat kan jag lägga en grund för att det faktiskt kan vara kul att lära sig saker.  Ska peppa mina elever så hårt att de fortfarande är taggade när de kommer upp till dig. Sen är ju du en allmänt pepp person så tror nog du kan väcka många till liv ändå 🙂


   
SvaraCitera

Högstadiet och gymnasiet same shit. Är var/är lika skoltrött på båda. 


   
SvaraCitera

Var skoltrött hela tiden förutom typ ett halvår i första ring. Såg ingen poäng alls med att studera och hade massa problem hemma att tänka på.


   
SvaraCitera

gymnasiet för att man läste fel, omotiverad.


   
SvaraCitera

Skoltrötthet det blir när man inte tycker att det är lattjo... vem vill bli tvingad att träna något när man inte är intresserad..


   
SvaraCitera

Ja på både gymnasiet och högskolan. Mest sista terminen på högskolan.


   
SvaraCitera

Hmm.. Ville ta ett sabbatsår efter högstadiet. Gjorde dock inte det.
Men värst var nog sista terminen på gymnasiet och min korta tid på högskolan. Mådde sämst och pallade knappt med någonting.


   
SvaraCitera

time: Ja, som mest på gymnasiet


   
SvaraCitera
Kudhos

Är rätt skoltrött just nu. Mest trött på akademiska världen och vill hellre ut och jobba. Men men. 2 år kvar är väl okej! 


   
SvaraCitera

time: Ja, som mest på gymnasiet

Jag har egentligen haft problem med koncentration och närvaro hela skoltiden - mycket pga min hemmiljö. I gymnasiet tog jag det dock några vändor extra och gick knappt till skolan. När jag väl var där pratade jag inte med någon, varken med lärare eller elever. Jag tror jag gick hela skoldagarna utan att säga ett knyst. 

Gick ut med samlat betygsdokument och fick ta igen allt jag missade via en folkhögskola senare. 


   
SvaraCitera

Jag har vart skoltrött hela låg-mellan och högstadiet men mest i högstadiet. Jag hade inga vänner i Lågstadiet, jag blev som sämst behandlad i mellanstadiet (om mellanstadiet räknas som 7an) och om högstadiet år 7-9 så var jag sämst behandlad i högstadiet. Jag ville verkligen gå vidare, nu är jag inte skoltrött längre, bara lite.


   
SvaraCitera

trött på smutsskallarna, potter o alla jävla lärare utom snape


   
SvaraCitera

time: Ja, som mest i högstadiet

För många allmänna ämnen som jag inte brydde mig om.
Bättre i gymnasiet, ännu bättre i högskolan.


   
SvaraCitera

Kudhos: Är rätt skoltrött just nu. Mest trött på akademiska världen och vill hellre ut och jobba. Men men. 2 år kvar är väl okej!

Så tyckte jag också...sen när jag började jobba tyckte jag bättre om den akademiska världen... Gräset är alltid grönare på andra sidan.


   
SvaraCitera