Aviseringar
Rensa alla

Har du (eller kommer du) att uppdatera till Windows 10?


tänkaren: Enl Mätföretagets Net Applications så under slutet av 2014

Otroligt intressant! Eller... ja nä..


   
SvaraCitera

Trivs bra med windows 7 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: nöjd o nöjd.. tycker det är kul men har stött på några problem redan

Tell me...


   
SvaraCitera

Armagedon:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Människor att rapporterat särskilt strul efter att ha uppdaterat på det viset. 

Har du aktiverat nyckeln utan problem? 

Jag sitter förvisso på en retail-licens, men som jag har förstått det skall man uppdatera med windows update för att aktiveringen skall ske, därefter kan en formatera och köra ren installation från USB etc och aktiveringen sker automatiskt såvida en ej byter ut lagringsmedia eller moderkort. 

  


   
SvaraCitera

tänkaren:

Tell me...

har bara uppgraderat på min laptop ännu;

  • har jag en extern högtalare inkopplad och stänger av ljudet via knappen på tangentbordet så måste jag dra ut kabeln för att få igång ljudet igen
  • skärmen har fått några "blink-anfall" som varar i några sekunder, ska finnas en fix men inte orkat än..

resten handlar om microsoft edge, tror dock att det inte är några problem utan att jag bara är för van vid google chrome.


   
SvaraCitera

S3ON: Drivrutiner har ej släpps för mitt externa ljudkort etc.

Funkar nästan garanterat med de till windows 8.1


   
SvaraCitera

superpojken: utan att jag bara är för van vid google chrome.

ladda ner det bara?


   
SvaraCitera

Stoppa valfriheten:

ladda ner det bara?

jojo, vill bara ge den ett försök


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Stoppa valfriheten:

Funkar nästan garanterat med de till windows 8.1

Tar inga risker. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Tar inga risker. 

googla ba


   
SvaraCitera

Stoppa valfriheten:

https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_80240020_error_when_trying_to_install/

Testat alla eventuella lösningar, inget fungerar. D är bara att väna på min tur.. De gör ju uppdateringen möjlig i olika vågor.


   
SvaraCitera

skulle önska att företagets standard var super, så att jag kunde slippa alla konflikter i huvudet. vill att allt ska vara sömlöst, synkat, och kompatibelt. är väl i princip det med chrome pga gmail kan göras till ett microsoft konto


   
SvaraCitera

superpojken:

det går att nedgradera tillbaka

har uppdaterat från 8.1, är nöjd. webbläsaren känns dock snäppet segare än chrome..

Vad tycker du om Cortana? (stavning)


   
SvaraCitera

Stoppa valfriheten:

googla ba

Efter vadå? Ljudkortet är inte det enda problemet, har massvis med program installerade,  somliga får proble!m, andra inte. Jag tänker inte utsätta mig för de riskerna nu, avvaktar ett par månader. 🙂


   
SvaraCitera