Aviseringar
Rensa alla

Har du fejkat sjukdagar?


Ämnesstartare

Ett universitet i Melbourne har genomfört en studie där man undersökt hur anställda ser på sina jobb. Studien visade att 43 procent av alla unga vuxna mellan 18-24 som arbetar fejkar att de är sjuka för att slippa jobba. De som är 45+ och de som sitter i företagsledningar fejkar minst.

Har du fejkat att du varit sjuk? Var det för att du bara inte orkade, eller för att du hade nåt annat du ville göra? Berätta! Glad


   
Citera

Zymba: Nej, aldrig

Moraliskt förkastligt.


   
SvaraCitera

Det hände att jag gjorde det i grundskolan, men det var för att jag vantrivdes så enormt med såväl lärare som klasskamrater.
Men sedan jag började 8:an fram tills idag har jag aldrig gjort det. Tar aldrig ens ledigt, om jag inte verkligen måste. Väldigt plikttrogen.


   
SvaraCitera
höna

Zymba: Ja, det har hänt några gånger.

för dåligt skick (bakis)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig varit hemma från några jobb vad jag minns just nu. Även då jag varit sjuk, bakis eller då jag inte lyckats somna! Dock haft många mornar där jag tvekat på om jag ska dra till jobbet, särskilt i somras då jag ofta låg och funderade på att skita att dra till jobbet. Kom typ 10-20min försent 20+ gånger och jag skämdes så extremt mkt över det Rodnar

skulle må asdåligt om ja fejkade en dag :d

men plugg har jag typ oftast bara gått till 1-2 gånger i veckan Rodnar
nu när ja pluggade förra hösten så gick jag varje dag fram tills att jag typ int pallade att försöka få kontakt med folk. Då började jag bara gå till skolan då det var tentor :d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har faktiskt aldrig fejkat sjukdagar! ... Även om jag nog hade behövt det nån gång. Har nog med prestationsångest att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag gick i årskurs 6 tror jag att jag gjorde det någon gång. Kanske någon enstaka gång i sjuan också. Annars aldrig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det oftast är kvinnor som fejkar!!


   
SvaraCitera

hehehe mår så jävla dåligt av sånt.
minns back in the days när jag skulle fejka att jag va sjuk för mamma.. va ju fan olidligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:
Tror det oftast är kvinnor som fejkar!!

Vadåra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, har aldrig haft någon anledning till det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad menas med "sjuk"? Jag har stannat hemma när jag har mått dåligt, varit för trött m.m, men jag har inte varit förkyld. Var jag sjuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Vad menas med "sjuk"? Jag har stannat hemma när jag har mått dåligt, varit för trött m.m, men jag har inte varit förkyld. Var jag sjuk?

Att du varit i skick för att jobba men fejkat att du inte varit det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja, någon enstaka gång.


   
SvaraCitera
time
 time

Ja, det har hänt. Inte på senare tid, dock. Jag får dåligt samvete numera. Kommer ihåg när jag blev sjuk mitt under sommarens mest hektiska vecka och fick gå av båten... Kändes jättejobbigt. 


   
SvaraCitera