Aviseringar
Rensa alla

Har du förtroende för Arbetsförmedlingen?


Paseo:

arbetsförmåga är det de pratat om till både mig, min syster och mitt ex. vet ej varför. men därav gillar jag dom iaf INTE.

men behov av assistent och arbetsförmåga är ju ngt som måste utredas tänker jag


   
SvaraCitera

time: Nej, det har jag inte

Lägg ner skiten. Arbetsförnedringens enda uppgift är att tortera människor och bryta ned dem så att de ska ta vilket jobb som helst för att komma därifrån. De dumpar löner och arbetsvillkor, och deras praktikplatser ersätter riktiga jobb med gratisarbetare. Finns inget bra med AF.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig varit i kontakt med arbetsförmedlingen, så det var det jag röstade. Men jag kan säga att jag trots det inte har något förtroende alls för arbetsförmedlingen då i princip alla jag känner som har  varit i kontakt med dem har dåliga erfarenheter.


   
SvaraCitera
Paseo

isola:

men behov av assistent och arbetsförmåga är ju ngt som måste utredas tänker jag

nä dom kan säga det men om jag nu verkligen skulle ha en assistent skulle jag behöva läkarintyg för det


   
SvaraCitera

Har aldrig haft kontakt med AF själv och vill nog inte behöva ta kontakt med dom. Dom verkar inte ha bra och göra med. Dom jag känner har inga bra erfarenheter kan dra ett exempel.  En kompis var arbetslös ett år han gick på AF inget hände. Han blev less på ALLT och drog till Norge. Han fick jobb inom 2 månader och har jobb nu och egen lägenhet och mår bra.

Så AF vill man inte ha och göra med. Sen finns de säkert dom som fått jobb via dom. Men jag tror att man måste vissa fötterna själv för företagna och vissa upp sig och lämna CV och vissa sig framåt. Men de är vad jag tror. Har funkat för mig på dom ställen jag varit på....Glad


   
SvaraCitera

time: Nej, det har jag inte

inte de minsta faktiskt


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej det är nog en av landets mest meningslösa institutioner.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Lägg ner skiten. Arbetsförnedringens enda uppgift är att tortera människor och bryta ned dem så att de ska ta vilket jobb som helst för att komma därifrån. De dumpar löner och arbetsvillkor, och deras praktikplatser ersätter riktiga jobb med gratisarbetare. Finns inget bra med AF.

Detta är helt sant. En jobbarkompis till min mamma har berättat att hon blev psykiskt nedbruten av AF när hon gick hos dem, de fick henne att känna sig som skräp.

Personligen har jag även blivit utskälld och helt galet respektlöst behandlad av en kärring på AF. Hon fick mig rätt paff.


   
SvaraCitera
reben

aldrig haft ngn kontakt m dom kan inte uttala mig,verkar på sina håll inte göra ngt vidare arbete vet fan


   
SvaraCitera

Nej, det är snabbare att fixa jobb själv.


   
SvaraCitera
Draug

time: Nej, det har jag inte

haha nej arbetsförnedringen är ett skämt.


   
SvaraCitera

time: Nej, det har jag inte

Kan minnas hur mitt naiva jag trodde att de kunde vara ett stöd i arbetssökandet eller kanske hjälpa till när jag frågade om man kanske kunde få hjälpa att söka någon KY-utbildning eller liknande - vilket chockerade en hel småstadsarbetsförmedling som fick höra att det tydligen var något AF erbjöd. Men det var ena jävlar på det här papper det får man ge dem.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

dazed: vilket chockerade en hel småstadsarbetsförmedling som fick höra att det tydligen var något AF erbjöd

Mycket glad 


Obs, skrattar åt formuleringen, gråter åt tragiken.


   
SvaraCitera

time: Jag har blandade känslor

har bara kollat jobb på deras hemsida, tkr att de kan organisera deet bättre, ganksa förvirrande om man kan inte söka utifrån sina kompetenser, och även om en gör en sökningen där man lägger till var man bor, om en har körkort eller ej osv, kmr det upp en massa jobb ändå som en inte vill se... när jag sökte jobb under "sommarjobb" dök en tjänst som rektor på min skola upp vilket skulle gälla permanent. 


   
SvaraCitera

Inte ett dugg. Lägg ner skiten.


   
SvaraCitera