Aviseringar
Rensa alla

Har du haft körtelfeber?


Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det är helt jävla fruktansvärt! varje gång jag försökte svälja vare som att ha ett rivjärn i halsen + att man inte orkade ett enda piss [n] var sjuk från skolan i typ 3 veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tycker det verkar som att alla har det.

Men typ.


   
SvaraCitera

Jag har det nu! Gick till sjukan och fick det bekräftat! Det var allt .. dom kollade inte levervärden och jag knaprar Ibumetin för fulla muggar nu.

Sedan har jag dragit på mig munherpes också, livet leker så att säga!
[n]

Om ni träffar någon som misstänker att han/hon har körtelfeber.. SPRING DÄRIFRÅN!


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Jag har det nu! Gick till sjukan och fick det bekräftat! Det var allt .. dom kollade inte levervärden och jag knaprar Ibumetin för fulla muggar nu.

Var glad om du faktiskt får käka värktabletter. Det var hemskt när man inte kunde ta något som fick ned febern. Men stackars liten... jag avundas dig inte. Jag är så glad att min skit är över. Hoppas det inte blir så långdraget för dig.


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Var glad om du faktiskt får käka värktabletter. Det var hemskt när man inte kunde ta något som fick ned febern. Men stackars liten... jag avundas dig inte. Jag är så glad att min skit är över. Hoppas det inte blir så långdraget för dig.

Dom har inte ens kollat läget på mig [n] Så jag vet ju inte om det är en bra idé att ta värktabletter. När jag trycker på min lilla mage så är den stenhård. Tar inga mer nu för dom funkar ändå inte längre! Får hoppas det går över till jul för jag är fan hungrig. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Dom har inte ens kollat läget på mig Så jag vet ju inte om det är en bra idé att ta värktabletter. När jag trycker på min lilla mage så är den stenhård. Tar inga mer nu för dom funkar ändå inte längre! Får hoppas det går över till jul för jag är fan hungrig.

Jag hade superont i kroppen och till sist fick jag asont i magen också, och det var då de magnetröntgade och såg att levern och njurarna var jättesvullna. Men det blir bara så om man har otur, oftast sätter det sig ju inte där. Du kan ju hoppas på att febern försvunnit innan jul, men du kommer antagligen vara astrött. Jag blev anfådd av att sitta upp i flera veckor efter 😛


   
SvaraCitera

PlatonicLove:

Jag hade superont i kroppen och till sist fick jag asont i magen också, och det var då de magnetröntgade och såg att levern och njurarna var jättesvullna. Men det blir bara så om man har otur, oftast sätter det sig ju inte där.

Verkligen en individuell sjukdom! Vissa har ett helvete medans det är som en vanlig förkylning för andra. Nu skall jag passa mig för vem jag är intim med, för jag har aldrig känt mig så liten vid 20 års ålder då jag följer efter min kära mor som en femåring och ber henne rädda mig. Skall fan fira när jag blir frisk igen! BIGTIME. Skall iallafall iväg imorgon och kollar levern säger doktorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Men både lillebror och flera kompisar råkade ut för det i vintras. Vid första läkarbesöket trodde alla doktorer att de bara hade halsfluss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Skall iallafall iväg imorgon och kollar levern säger doktorn.

Det låter bra. Jag fick typ gå ch ta tester i en månad tills alla värden var där de skulle vara igen. Men som du sa, det är väldigt individuellt hur det visar sig.

Scarlett oHara:

Vid första läkarbesöket trodde alla doktorer att de bara hade halsfluss.

Precis som med mig, fast då trodde de ju inte ens att jag hade halsfluss. Hade ju feber och ont i halsen nästan en månad innan det bröt ut på riktigt, och då sa de att det bara var en virusinfektion när inget visade sig på bakterieodlingen. Jomen visst, Körtelfeber är ju bara ett virus men ett jobbigt sådant... Om de kommer fram till att jag hade det från början hade jag ju kunnat ta det lugnt så att det inte blev lika aggressivt som det blev. Dumma doktorer.


   
SvaraCitera

Konstigt att dom inte tog test för både halsfluss och körtelfeber. Gjorde dom för mig! Sedan är virus alltid jobbigare då man inte kan göra något åt det [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Dumma doktorer.

Ja ush, verkar som en riktigt otäck sjukdom. Jag var extremt rädd för att ens peta på min bror till och med när han hade blivit frisk [rolleyes] Man tycker dock att läkarna borde veta bättre innan de bara konstaterar att det är halsfluss och skickar hem en med lite penicillin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nä men jag lyckades på något sätt smitta min förra pojkvän med det [blush]


   
SvaraCitera