Aviseringar
Rensa alla

Har du någon gång slagit ett djur?


Ämnesstartare

Jag har väl slagit en häst någon gång, innan jag insåg vad hästhållning verkligen handlar om. Jag var väl nio år då, och tog efter de som var äldre på ridskolan. Då slog jag faktiskt på riktigt. Nu vet jag att man aldrig kan säga till en häst med sparkar eller slag, det gör bara situationen värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öm min häst en gång, när jag skulle ta ut han ur hagen och han anföll mig och bet mig i ryggen så jag fick ett stort blödande sår. Då gav jag han en knytnäve rakt på halsen för att han skulle sluta... man vill ju liksom inte bli ihjäl sparkad eller nått[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, tror jag inte :S.

Förösökte kasta en stock på en katt en gång men den sprang iväg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När min brors förra hund bet mig utan anledning slog jag till fanskapet på käften.


   
SvaraCitera

Nej, men jag har blivit skallad av en katt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Strongo:

Förösökte kasta en stock på en katt en gång men den sprang iväg.

Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Loloe:

innan jag insåg vad hästhållning verkligen handlar om

hästhållning handlar även om att undvika skador. en häst som bits för att den tex upplever obehag eller vad som helst (tex när man borstar under magen eller drar åt sadelgjorden) ska lära sig att den aldrig ska hugga emot människor. det räcker oftast att bara smälla till en gång. men att slå annars är onödigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, jag har aldrig slagit ett djur.
Och jag har hanterat massor av hästar och flera skarpa hundar, det har inte behövts ändå...

Jag använder mig av kroppspråk och röst när jag korrigerar.


   
SvaraCitera

Elysium:

jag har slagit hästar många gånger. med handflatan, mest för att markera. det gör inte ont på hästen och jag ser ingen anledning att låta bli.

Är du dum eller? Bara för att de är stora betyder inte det att de inte får ont. Hästar är förbannat känsliga djur. Hade de inte kännt något borde väl inte flugor och småknott irritera dem så mycket?

---

Hmm. Slagit djur har jag väll aldrig. Har fått hoppa på min hund nån gång när han har flippat totalt. Fick ta tag i kattens svans nån gång när han höll på att ramla från balkongen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej, aldrig salgit ett djur. kanske kan bero på att jag är rädd för de flesta djur och håller mig på avstånd .. men endå [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tscabo:

Är du dum eller? Bara för att de är stora betyder inte det att de inte får ont. Hästar är förbannat känsliga djur. Hade de inte kännt något borde väl inte flugor och småknott irritera dem så mycket?

det kanske känns på hästen, men ont gör det knappast om man daskar till på hals eller bog. bara för att de känner flugor osv på kroppen betyder inte det att de är jättekänsliga. så du tycker hellre att man ska acceptera att hästen hugger mot en när de upplever obehag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bitit en häst...
räknas det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag slog till en utav mina katter en gång då hon hängde i min hals, jag har ett ärr där nu [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eighteen Seconds:

Jag har bitit en häst...

Varför? x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orponet:

Varför? x)

Han bet mig först [sad]


   
SvaraCitera