Aviseringar
Rensa alla

Har du några speciella ticks i vardagen?


Ämnesstartare

Vad jag menar är om du har speciella ticks när du blir arg, glad, koncentrerad eller något sådant?
Något konstigt ticks?
Jag smeker ALLTID mig själv med fingertopparna i ansiktet, på armarna och bröstkorgen när jag är trött (omedvetet), eller när jag blir arg/irriterad smattrar jag med händer och fötter så fort jag kan i t ex bord eller något annat som är nära till hands...


   
Citera
Ämnesetiketter

stryker mig genom håret (särskilt luggen) med fingrarna när jag är nervös/upp i varv


   
SvaraCitera

Vet inte..

Brukar få ryckningar i magmusklerna ibland..

Att jag måste spänna ena sidan.. och sen andra sidan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
Vet inte..

Brukar få ryckningar i magmusklerna ibland..

Att jag måste spänna ena sidan.. och sen andra sidan..

Haha, vad udda! Försöker spänna ena sidan, men går inte så bra. Spänner mest hela magen oavsett..


   
SvaraCitera

Biter på naglarna när jag är nervös, gestikulerar extra mycket när jag är upprörd.


   
SvaraCitera

nä 


   
SvaraCitera

Rättar till min plattkeps lite då och då, pillar på mitt halsband och sträcker ut tungan om jag är riktigt konsentrerad!xD


   
SvaraCitera
Kudhos

Ingen tick men jag beatboxar när jag går runt hemma och tänker(typ när jag skannar köket för att laga mat). Omedvetet. 


   
SvaraCitera

Jag drar i mitt halsband om jag har det på mig också, och drar i mina öronsnibbar när jag dagdrömmer, gillar också att dra fingret över mitt ärr. Och så brukar jag, tex när jag anstränger mig och målar, styr saker, "styra" med tungan..


   
SvaraCitera

ryckningar i ögat/ögonen skakningar och sist men absolut inte minst mina arm ryckningar som bara uppenbarar sig när jag är stressad och kan ibland få ett jäkla swung på den det blir som spasmer LÄBBIGTGråter

ps diagnostiserad tourettes(iker)


   
SvaraCitera

Jag kan inte sluta säga "Joey Tempest" bara för att han är min stora favorit just nu.  Annars är det mest att jag hoppar upp och ner! 


   
SvaraCitera