Aviseringar
Rensa alla

Har du några visdomsord att dela med dig av?


Blivande_japan:

okej att man ibland hatar människors sidor som påminner om de sidor man hatar hos sig själv, men knappast att man vill vara som folk som man avskyr

...i detta fall menas det med att avundsjuka skapar hat och att man ogillar någon starkt pga att den har det man själv vill ha och, t.ex. Det kan vara pengar, social status, talang etc.

Så du missuppfattade.


   
SvaraCitera

innan man gör en grej ska man tänka "hur skulle det sett ut ifall alla människor gjorde detta?"

småsaker som t.ex. slänga skräp på marken, låta bli att hjälpa andra osv. det hjälper faktiskt jättemycket att tänka så.


   
SvaraCitera

[rolleyes][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

småsaker som t.ex. slänga skräp på marken, låta bli att hjälpa andra osv. det hjälper faktiskt jättemycket att tänka så.

sant

Chibibbi:

...i detta fall menas det med att avundsjuka skapar hat och att man ogillar någon starkt pga att den har det man själv vill ha och, t.ex. Det kan vara pengar, social status, talang etc.

vet ej hur det är med andra, men hatar ej folk jag är avundsjuk på oftast, men ok[shake]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

ogillar någon starkt pga att den har det man själv vill ha

Chibibbi:

pengar, social status, talang etc.

[bigsmile]

tänk om... [love]


   
SvaraCitera

honolulu:

innan man gör en grej ska man tänka "hur skulle det sett ut ifall alla människor gjorde detta?"

mkt bra lulu!!


   
SvaraCitera

aso visst finns d sona menishor men lix........

fast jag tror att man gör det undermedvetet ibland, fast man inte vill erkänna det. drf alla säger abo nej vadooooo. men man kan tänka typ "nej de vill vara som mig, drf de hatar mig!!!" skylla på andra sådär.. samma med onda ögat "min bebis ramlade o slog sig för den va fin, folk la onda ögat på den"


   
SvaraCitera

honolulu:

tänk om..

Tror jag det är du som behöver...Inget illa menat dock.

Blivande_japan:

vet ej hur det är med andra, men hatar ej folk jag är avundsjuk på oftast, men ok

...ok [crazy]


   
SvaraCitera
Exner

[...]om du bjuden blir på fest i hem eller på lokal
Så om maten vara härsken och glaset vara torrt
men vägra gå till bords ifall ni är en gaffel kort.


   
SvaraCitera

isola:

mkt bra lulu!!

[cool]

Chibibbi:

Tror jag det är du som behöver...Inget illa menat dock.

"tänk om" som i "tänk om de hade varit så med mig/varit så öht" därav [love].


   
SvaraCitera

honolulu:

"tänk om" som i "tänk om de hade varit så med mig/varit så öht" därav .

ah okej :s


   
SvaraCitera

honolulu:

samma med onda ögat "min bebis ramlade o slog sig för den va fin, folk la onda ögat på den"

anton96xo:

tänkte på dig o började skratta... bes ihne niftihim (och ali)


   
SvaraCitera

honolulu:

"min bebis ramlade o slog sig för den va fin, folk la onda ögat på den"

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

men hatar ej folk jag är avundsjuk på oftast,

Människor som ofta är ogillade gillar att tänka som så att alla bara är avundsjuka, t.ex. bimbobloggare.


   
SvaraCitera

o hathi 3od hem tiftihim, kel 3ade

isola:

[bigsmile]

[wink]


   
SvaraCitera