Aviseringar
Rensa alla

Har du nån du önskar att du träffade oftare?


Ämnesstartare

Berätta. Kan vara nån kompis som bor långt borta men som det är för dyrt att hälsa på ofta, nån du känner i ett annat land men inte kan besöka p.g.a. klydd vid gränser och/eller dyra resor, nån mormor på andra sidan stan det är svårt att ta sig till på fot, osv. Berätta om folk du tycker om men som gränser, avstånd och avgifter hindrar dig från att vara med. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har just flyttat till Småland och i princip alla mina vänner bor i Stockholm. Segt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm har en kompis jag skulle vilja träffa oftare


   
SvaraCitera

har väl rätt många gamla klasskamrater jag saknar lite, men som det av olika anledningar är svårt att umgås med, dels kanske för att en del av dem flyttat, men också mycket för att man aldrig hade den typ av förhållande där man träffades ensamma utanför skolan med de flesta av dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag gick i högstadiet hade jag en flickvän jag ville träffa hela tiden men nästan bara träffade i skolan p.g.a. att jag inte hade råd med bussen och det var väldigt långt att cykla. Tror det var typ 1,5 mil och jag var alltid svettigt när jag kom fram och det tyckte jag var pinsamt. [crazy] Hon hade lika svårt att komma till mig också.

Jag har många vänner i Malmö och Landskrona som jag träffar sällan nu när sommarkortet inte finns längre, kollektivtrafikspriserna har höjts två eller tre gånger sen högern kom in i kommunfullmäktige så kostar ca 50 kronor enkel till Malmö och kanske dubbelt så mycket till Landskrona.

Jag har ett antal vänner i Stockholm jag gärna skulle träffa mer men inte kan p.g.a. priser och långt pendlingsavstånd. Bland annat en tjej jag var jättekär i och fortfarande tycker mycket om. Är svårt att hålla kontakt med alla dem annat än på Facebook, blir inte samma sak som att träffas irl.

Jag skulle vilja åka runt på fler UM-träffar och träffa fler härifrån men har inte pengar till det. De UM-träffar jag varit på har oftast varit väldigt roliga och UMare brukar vara väldigt härligt folk. Finns många här jag är nyfiken på hur de är irl.

Jag tycker det är helt sjukt hur avgifter kan separera oss människor på detta sätt och bryta ner mänskliga relationer för fattiga människor medan de rika kan utveckla sina fullt ut. Blir riktigt ledsen när jag tänker på det faktiskt. [sad] Är nyfiken på om fler av oss har samma problem i vår vardag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle gärna ha


   
SvaraCitera

Har 2 kompisar i Skottland som jag lärde känna över ett spel för säkert 3-4 år sedan, dom är bröder. Dom kanske åker hit och hälsar på nästa år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir aldrig av att jag träffar min asmysiga halvstorebror som bor långt bort. Skulle gärna träffa min halvsyster oftare också.


   
SvaraCitera
Åtta

Har 1 fin vän som jag inte träffat på alldeles för länge. För tillfället håller han till i Indonesien, om jag inte missminner mig helt, så det är inte riktigt tal om att åka och hälsa på över en helg. [sad]


   
SvaraCitera

skulle nog vilja träffa min familj mycket oftare, men dels är pappa inte hemma så ofta, dels är det rätt dyrt, men det största problemet är egentligen den tid det tar att åka hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En massa vänner. Efter gymnasiet så spreds de ut.
Hela tjocka släkten. Träffar dem en till två ggr per år. De


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Massa människor och det som hindrar är tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina Halmstad-vänner och min syster som nyligen har flyttat till Nyköping.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jesus.


   
SvaraCitera

Min bästa vän.


   
SvaraCitera