Aviseringar
Rensa alla

Har du skaffat sommarjobb?


Ämnesstartare

Jag har ett extrajobb och kommer kunna jobba där lite mer än vanligt i sommar eftersom den enda heltidsanställde nog kommer ha semester några veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte sommarjobba i kommunen, men så visade det sig att jag är för gammal. Surt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Aldrig lyckats få tag på nåt, har 0 kontakter. Här i stan måste man typ ha kontakt med gud för att få ett riktigt sommarjobb, och jobba i annan stad är ju inte alls lönt, alla pengar jobbet ger kommer ju förfan gå till bostad och mat osv.. haha kommer säkert gå +-0 om ens det, kanske minus..  
Fanns nåt som hette feriepraktik förr för ungdomar som gick i gymnasiet, man hade typ 30kr i timmen, gav runt 3k under 4 veckor.. Hade ett sånt en sommar när jag var 17. 
De som hade gått ut gymnasiet eller var mellan 20-26 kunde söka sommarjobb hos kommunen, sades ge omkring 10k för 4 veckor. Det året jag fyllde 20 och fick ansöka ändrade dom reglerna så att ungarna i gymnasiet fick dessa jobb istället för feriepraktiken som alla klagade på.. Vafan, bara 4 år försent liksom!! Jävla jävlar!!! 
I sommar ska jag seriöst råna en bankjävel, eller kanske varma upp med Statiol. Skål 

du kan väl pendla? dina föräldrar betalar väl ändå bil och bensin åt dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jarååååh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Nej. (18 t.o.m. 23 år)

Har sökt ca 20 sommarjobb, men har bara fått nekande svar..  ja, vad tar man sig till? Läsa en del bra böcker kanske.

Ska dock jobba svart med att sköta om min lärares katt under ett par veckor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte men troligen ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: dina föräldrar betalar väl ändå bil och bensin åt dig

Så bortskämd är jag inte riktigt, jag betalar bensin. Galen Till och med när syrran kör för hon kommer alltid ur knipan bara för att hon studerar och är duktig.. Haha alltid äre de svaga som får sota för att de är svaga.. Jävla högersvin.................. 
Nu påstår de att jag är psykiskt sjuk igen också. När värmen kommer har jag fått nog, då ska jag flytta ut, försörja mig på stulna mackor.. För att få bidrag från soc behöver man tydligen sjukintyg. JAG ÄR INTE SJUK, vägrar att acceptera det. Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Så bortskämd är jag inte riktigt, jag betalar bensin. Galen Till och med när syrran kör för hon kommer alltid ur knipan bara för att hon studerar och är duktig.. Haha alltid äre de svaga som får sota för att de är svaga.. Jävla högersvin.................. 
Nu påstår de att jag är psykiskt sjuk igen också. När värmen kommer har jag fått nog, då ska jag flytta ut, försörja mig på stulna mackor.. För att få bidrag från soc behöver man tydligen sjukintyg. JAG ÄR INTE SJUK, vägrar att acceptera det. Party

Var får du pengar ifrån? Det är verkligen inte kul att få skit från sin familj, som ju är de egentligen borde stötta en vad som än sker. Men de  vet väl inte hur de ska göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Ja. (18 t.o.m. 23 år) (Du röstade på detta alternativ)

men skulle behöva hitta ett till. typ ett timvikariat. det jag har fixat hittills är ett vikariat för en kille på arbetaren (en tidning), men det är bara under juli månad och tjänsten är på 20 %, så jag kommer inte göra några stora pengar. ser fram emot det, dock.

fast jag kan inte ge dig några råd. jag fick jobbet genom ren flax; jag känner killen i fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Var får du pengar ifrån?

Jag fick studiebidrag när jag läste de där svetskurserna, de är avslutade nu och sista bidraget är utbetalat, kanske blir återbetalningsskyldig, får la plocka från fonderna då. 
Jag behöver inga pengar för att leva. Allt kan vara tillgängligt och gratis om man så vill. Jag riskerar att åka fast, ja.. Fängelse = tak över huvudet och varme över vintern.. Tror nog man tycker detta är ganska skönt ändå efter en tid ute i kylan. 


   
SvaraCitera

S3ON: . Det året jag fyllde 20 och fick ansöka ändrade dom reglerna så att ungarna i gymnasiet fick dessa jobb istället för feriepraktiken som alla klagade på.. Vafan, bara 4 år försent liksom!! Jävla jävlar!!!

Samma grej för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har samma sommarjobb som förra året. sökte det då via internuts ba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har sökt på vårdhem. hade jag varit arton hade jag fått på min praktikplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Nej. (24 år och uppåt) (Du röstade på detta alternativ)
23.1% (6 röster)

Ska läsa sommarkurser istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Nej. (18 t.o.m. 23 år) (Du röstade på detta alternativ)

Söker på som fän. 

Eller nja. Har sökt inom kommunen, SLL och ett jobb i café på Gotland men där har jag inte fått jobb, nu väntar jag på svar från typ fyra andra ställen. Hoppashoppas.


   
SvaraCitera