Aviseringar
Rensa alla

Har du sömnproblem?


reben

nä hållrr mig sj vaken. rädd för att försöka sova


   
SvaraCitera

har det lite stressigt men inte så att det är ett problem. sen sover jag 7-8 timmar så har inget problem med sömnen heller 


   
SvaraCitera

time: Ja, jag lider av både stress och sömnproblem

men råkade trycka på första


   
SvaraCitera

JAg har vart uppe nu i 30 timmar och känner mig inte så jätte trött än , även så tränade jag på morgonen . Men kommer nog däcka närmre kvällen förhoppningsvis ^^ 


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Frågeställning: Tror ni att stress- och sömnproblem ökat på senare år? Om ja, varför?


   
SvaraCitera

time: Frågeställning: Tror ni att stress- och sömnproblem ökat på senare år? Om ja, varför?

Mobiler och sociala medier har nog en del att göra med ökningar skulle jag gissa.


   
SvaraCitera

time: Ja, jag lider av sömnproblem

om alla bytte till samma tid på hela jorden, skulle internet inte vara lika roligt nattetid


   
SvaraCitera

time: Ja, jag lider av sömnproblem

Sover extremt oregelbundet och sällan längre än 3-4 timmar i sträck.


   
SvaraCitera

time: Ja, jag lider av sömnproblem

Kan bara sova när jag äre jättetrött, vilket innebär att  min vakna tid förskjuts i längden hela tiden, är vaken ungefär 2 timmar längre varje dygn. När jag väl har somnat sover jag dock ~10 timmar sträck


   
SvaraCitera

time: Ja, jag lider av sömnproblem

Kan inte sova över huvud taget om jag inte befinner mig i en lugn miljö. Insomningen tar oftast 2-4 timmar, när jag väl lyckas.


   
SvaraCitera

time: Ja, jag lider av sömnproblem

lider bara av sömnproblem, själva insomningen. Ibland sker det bara inte. Har provat olika sorts sömnmedel men tycker bara att det blir svårare att somna utan hjälp då. Kan även vakna flertal gånger under natten.


   
SvaraCitera

nä  


   
SvaraCitera

Blir super stressad jätte lätt. Är underviktig men har en uppblåst mage pg utav stress. 


   
SvaraCitera
Mooze

Sover väldigt enkelt. Är ofta extremt stressed men när jag sover så slocknar jag som en jävla sten. Igår somnade jag på min axel med hela överkroppen på den. Vaknade på morgonen 5 och hade sådan extrem smärta att jag inte kunde andas med vänstra lungan. Först trodde jag att en hjärt attack eller stroke hänt så jag grät lite inombord och tänkte på all nutella jag ätit och min familj. Men fick rulla ur sängen skrikande och massera min rygg i 1 timme. Så det finns nackdelar med bra sovare.


   
SvaraCitera

ja, men det är inte så farligt. sömnproblemen löser jag genom att sova dåligt i ett par veckor, missa ett par avtalade möten och vänta på att jag ska gå in i en ny cykel.  stressen löser jag genom att låta den göra mig alltmer lamslagen och innehållslös, ända fram till att skammen över min oduglighet är så stor att den leder till en krasch. sen slutar folk kräva att jag ska vara något annat än oduglig. assoft.


   
SvaraCitera