Aviseringar
Rensa alla

Har DU som ungdom blivit diskriminerad? Vänd dig till ungdomsombudsmannen (UO)


Ämnesstartare

Ungdomsombudsmannen är tillbaka, efter nästan ett år av dunkel frånvaro är jag Sören Niklasson, den inofficiella ungdomsombudsmannen (UO) tillbaka här på ungdomar.se för att hjälpa och rådgiva diskriminerade och utstötta ungdomar.

Jag fungerar precis på samma sätt som mina kolleger Jämställdhetsombudsmannen (JämO), Homoombudsmannen (HomO), Handikappsombudsmannen (HO) samt Barnombudsmannen (BO). Dvs, ni kan anmäla ett fall av diskriminering antingen här i tråden, till min e-postadress soren.niklasson@yahoo.se eller genom ett enkelt PM till mig.

Återigen så är inga problem för stora eller för små. Jag tillhandahar alla ärenden. Det kan vara allt ifrån att dina föräldrar låter sina äktenskapsproblem gå ut över dig till att den gamla damen inte lät dig hjälpa henne över gatan för att hon trodde du skulle råna henne.

Tveka inte, kontakta mig.

/Mvh Sören Niklasson (UO)


   
Citera
Ämnesstartare

min skola tvinga mig att börja 8:20 men jag tkr inte om att börja så tidigt [mad][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

min skola tvinga mig att börja 8:20 men jag tkr inte om att börja så tidigt [mad][cry]

Hejsan värdeuppgift. Att börja skolan/jobbet tidigt på morgonen är sannerligen påfrestande. Det är många som är trötta på att dansa efter de morgonpiggas "pipa" och just därför vore det bra med individuella tider, att de som kanske vill börja låt oss säga, kl 11.00 kan göra det och samtidigt sluta lite senare. Detta skapar ju naturligtvis motsättningar bland de som föredrar att börja tidigt och de som föredrar att börja sent. Detta kan enkelt lösas genom att de morgonpigga lärarna har hand om de morgonpigga eleverna och vice versa. På så sätt blir alla nöja och glada, och det har till och med tillsatts en utredning för att se efter om detta är möjligt. Tills vidare får du glädja dig åt att det snart är sommarlov och att du då kan sova hur länge du vill på morgonen.

/Mvh Sören Niklasson (UO)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

min skola tvinga mig att börja 8:20

sent ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdomsombudsmannen:

På så sätt blir alla nöja och glada

tänk om man är pigga vissa dagar o andra inte, fundilera på den[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

tänk om man är pigga vissa dagar o andra inte, fundilera på den[smile]

Så sant, så sant. Då får man börja sent den ena dagen och tidigt den andra. Finns ingenting som hindrar det, i teorin.

/Mvh Sören Niklasson (UO)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdomsombudsmannen:

Då får man börja sent den ena dagen och tidigt den andra. Finns ingenting som hindrar det, i teorin.

tänk om läraren inte vill jobba då?

/mvh Värdeuppgift (troll)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

FAIL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

tänk om läraren inte vill jobba då?

Som sagt, olika lärare jobbar på olika tider. Säg att du är pigg den ena tisdagen, men inte den andra. Då får du ha den läraren som är pigg den dagen du är pigg. Detta kräver förstås kommunikation mellan lärarna emellan så att de vet vilken nivå eleven ligger på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som ung tjänar man sämre, skulle det inte då vara rätt med ungdomsrabatt på Systembolaget? Jag menar SJ har det, Telia har det o.s.v. och dessa bolag är ju statliga eller någorlunda statliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ungdomsombudsmannen:

Hejsan passaro. Har du lust att utveckla det där?

Hej Sören!

Jag är på så himla trött på all denna diskriminering som finns i detta samhälle. Varje dag skall man bli utsatt, och detta pga att man råkar vara skelögd, läspar, haltar med ena benet, enarmad, politisk flykting (kommunist från Irak) etc etc.

Detta börjar verkligen ta på min livsglädje. Här var man naiv nog att tro att det skulle bli bättre i det avlånga, gästvänliga land i norr. Men det är samma sak som i Irak, finns ingen som helst rättvisa för en skelögd, läspande, enarmad och haltande kommunistisk politisk flykting.

Kanske i det stora landet i väst, som sägs vara ett land där man kan förverkliga sina drömmar.

Vad tycker du att jag skall ta mig till, Sören?

Tack så mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Vad tycker du att jag skall ta mig till, Sören?

får jag svara? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

får jag svara? [smile]

Är mycket tacksam om du gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är mycket tacksam om du gör det.

tkr du ska göra nått åt saken istället för skriva massa personangrepp på um


   
SvaraCitera