Aviseringar
Rensa alla

Har du Swish aktiverat i din telefon?


Ämnesstartare

Jag är skeptisk kring att så många har det, så tänker undersöka saken.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad fan är d???   


   
SvaraCitera

typ. eller, det är inte aktiverat i telefon, men det har varit tidigare, så kan ta emot betalningar med det. ska fixa det igen så snart jag orkar. det är rätt praktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space: Ja

ja och jag använder det också, tycker det är löjligt smidigt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va äre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

ja och jag använder det också, tycker det är löjligt smidigt 

Hur då? Skickar pengar till föräldrar och pojkvännen? Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one:
typ. eller, det är inte aktiverat i telefon, men det har varit tidigare, så kan ta emot betalningar med det. ska fixa det igen så snart jag orkar. det är rätt praktiskt.

När är det praktiskt? Hur många har det är din erfarenhet? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

nej är för paranoid för sånt. förstår heller inte vad de ska va bra till. va är felet på kontanter liksom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
nej är för paranoid för sånt.

Hur då paranoid? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
nej är för paranoid för sånt. förstår heller inte vad de ska va bra till. va är felet på kontanter liksom..

Jag menar, vad är det som oroar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Hur då? Skickar pengar till föräldrar och pojkvännen? Söt

Ja! Det är smidigt när man inte har kontanter, exempelvis skulle hämta en sak hos en bekant som skulle kosta mig 130:- så förde bara snabbt över via dens mobilnummer! Har skickat pengar till BF också. Tycker det är smidigt för man kan använda utan att ge ut sitt kontonr! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor:
va äre

Du kan koppla ditt kontonummer med ditt mobilnummer med hjälp av exempelvis mobil-ID/Bank-ID, och på så vis föra över eller få pengar via ditt mobilnummer istället för att använda kontonr, här finns en bra sida att läsa om  https://www.getswish.se/


   
SvaraCitera

space:

När är det praktiskt? Hur många har det är din erfarenhet? 

det är praktiskt när man vill göra överföringar till andra banker och vill att det ska komma fram direkt, vilket man väl alltid vill med överföringar, typ.

hur många som har det vet jag inte, bör väl finnas statistik över? om inte så gissar jag att det är nästan så många som har mobilt bankid, det är väl typ den biten som är jobbigast att fixa.


   
SvaraCitera

NEMI:
nej är för paranoid för sånt. förstår heller inte vad de ska va bra till. va är felet på kontanter liksom..

felet på kontanter är väl att de är galet lätt att stjäla, tappa bort, och dylikt. tappar du bort din mobil har du fortfarande en säkerhetskopia på banken. så att säga.

och framför allt, de kräver fysisk transport. det är jävligt drygt när man inte känner att man har någon anledning att även transportera sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Du kan koppla ditt kontonummer med ditt mobilnummer med hjälp av exempelvis mobil-ID/Bank-ID, och på så vis föra över eller få pengar via ditt mobilnummer istället för att använda kontonr, här finns en bra sida att läsa om  https://www.getswish.se/

Tumme upp


   
SvaraCitera