Aviseringar
Rensa alla

Har ej fått min mens på 3 månader


Ämnesstartare

Hej, skapade ett konto här nyss för att försöka få lite svar om mitt problem.

Jag fick först min mens när jag var 12 och har haft regelbunden mens (en månad) hela tiden. Nu är jag 15 och min mens är försenad två månader. Jag har ej haft oskyddat sex eller sex överhuvudtaget under denna perioden så jag är inte gravid.

Jag har läst att mensen kan hoppa över en månad ibland pga. stress, viktökning eller viktminskning. Jag har vart lite stressad pga mycket skolarbete, men egentligen inget allvarligt. Jag ringde till ungdomsmottagningen för ca 3 veckor sen och de sa att det var lugnt och mensen hoppar över en månad ibland men ifall det skulle ta längre tid skulle jag ta kontakt igen.

Nu har det alltså gått tre månader sen jag sist hade min mens och jag undrar om detta har hänt er någon gång? I så fall vet ni varför det kan bli så ibland? Eller har ni några andra förslag på vad det kan vara för fel? Jag är rädd att det är något fel med mina äggstockar/ägg och att jag inte kan få barn senare i livet.

Tacksam för svar.[smile]


   
Citera

Nexus:

de sa att det var lugnt och mensen hoppar över en månad ibland men ifall det skulle ta längre tid skulle jag ta kontakt igen.

det har gått två månader till och du skapar en tråd på ett oseriöst forum?


   
SvaraCitera

va ska barnet hetta?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

det har gått två månader till och du skapar en tråd på ett oseriöst forum?

Det har gått en 3 veckor till sedan jag ringde och jag skapade ett konto för en kvart sedan, inte vet jag något om Ungdomar.se, söker efter svar, inte negativa kommentarer..


   
SvaraCitera

Mens hoppar lite hur som. Har haft mens i över 6år men den är fortfarande inte pålitlig.


   
SvaraCitera

Nexus:

söker efter svar

vet jag väl
tror ingen på den här sidan kommer undersöka dig dock


   
SvaraCitera

just sayin'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

vet jag väl
tror ingen på den här sidan kommer undersöka dig dock

Det har jag inte bett om, jag undrar hur det står till med andras mens och ifall det har hänt samma sak någon gång och om de vet vad det kan bero på. Om du har något vettigare för dig föreslår jag att du gör det och slutar kommentera..


   
SvaraCitera

Äter du?


   
SvaraCitera

3 månader är väldigt lång tid. Speciellt när du inte använder preventinmedel.


   
SvaraCitera

Idoufe:

Äter du?

Nexus:

Jag har ej haft oskyddat sex eller sex överhuvudtaget under denna perioden så jag är inte gravid.

Låter som ett nej. (om du syftade på p-piller)


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Låter som ett nej. (om du syftade på p-piller)

Mat.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera