Forumet - Hår

Hår

684 0 32

Spana också in:

S3ON:
Det är vad en gör det till 
tyvärr inte då det är att gå emot en starkt manifesterad könsnorm många anser det helt okej att hata en för. Detta skulle t ex aldrig någonsin hända en man. Tittar man på random instagramkonto eller video med en kvinna som antingen uttrycker åsikten att kvinnor ska få se ut som de själva vill eller t o m visar lite kroppshår så haglar det in både hat och oförstående. Sanslöst nog. 

vonKissekatt: tyvärr inte då det är att gå emot en starkt manifesterad könsnorm många anser det helt okej att hata en för.
Ni kommer aldrig komma ur det där om ni ej utsätter er för riskerna och går emot strömmen! Som med det mesta. Önskningar på nätet har ej så stor positiv effekt, tyvärr. 

Om jag var tjej hade jag varit världens tuffaste brud i motvind.    

S3ON:
Ni kommer aldrig komma ur det där om ni ej utsätter er för riskerna och går emot strömmen! Som med det mesta. Önskningar på nätet har ej så stor positiv effekt, tyvärr. 

Om jag var tjej hade jag varit världens tuffaste brud i motvind.    

Du tycker inte att fokus ska ligga på att motarbeta sexism istället för att lägga skulden på tjejer för att de behandlas illa? Galen

vonKissekatt: Du gjorde ju precis det genom att påstå att du minsann skulle vara en sådan tuff tjej och att det är tjejer som måste ta sig ur något genom att trotsa en dålig behandling.
Hur är det att lägga skulden på dem? Män är djur, det vet du också. Lycka till att ta er ut från eländet utan egen handlingskraft.