Aviseringar
Rensa alla

Hår


CitronSaft:

Jo jag vet Ledsen Fast då får du ju inte göra samma sak? 

Ingen fara, man lär sig utav sina misstag Tickis. 

Skadeglädje ska minsann lära dig ett och annat one of these days


   
SvaraCitera

Tickstart:

Skadeglädje ska minsann lära dig ett och annat one of these days

Talk to my hand Sover


   
SvaraCitera

S3ON:

Ni kommer aldrig komma ur det där om ni ej utsätter er för riskerna och går emot strömmen! Som med det mesta. Önskningar på nätet har ej så stor positiv effekt, tyvärr. 

Om jag var tjej hade jag varit världens tuffaste brud i motvind.    

Du tycker inte att fokus ska ligga på att motarbeta sexism istället för att lägga skulden på tjejer för att de behandlas illa? Galen


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Du tycker inte att fokus ska ligga på att motarbeta sexism istället för att lägga skulden på tjejer för att de behandlas illa? Galen

Hur läggs skulden på tjejer? 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur läggs skulden på tjejer? 

Du gjorde ju precis det genom att påstå att du minsann skulle vara en sådan tuff tjej och att det är tjejer som måste ta sig ur något genom att trotsa en dålig behandling. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Du gjorde ju precis det genom att påstå att du minsann skulle vara en sådan tuff tjej och att det är tjejer som måste ta sig ur något genom att trotsa en dålig behandling.

Hur är det att lägga skulden på dem? Män är djur, det vet du också. Lycka till att ta er ut från eländet utan egen handlingskraft. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur är det att lägga skulden på dem? Män är djur, det vet du också. Lycka till att ta er ut från eländet utan egen handlingskraft. 

Det där är att låta dem slippa undan, utöver att idiotförklara dem.
Kvinnor har alltid fått sköta sin egen fritagning, som du säkert vet - men det är helt fel att män ska tillåtas bete sig illa utan att behöva backa.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Det där är att låta dem slippa undan, utöver att idiotförklara dem.

Hur önskar du att de ställs inför rätta?

vonKissekatt: Kvinnor har alltid fått sköta sin egen fritagning, som du säkert vet

Allt liv skulle jag säga. Givetvis finns det grupperingar, men gott om utomstående inom alla kategorier.

vonKissekatt: men det är helt fel att män ska tillåtas bete sig illa 

Människor, ja. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur önskar du att de ställs inför rätta?

Allt liv skulle jag säga. Givetvis finns det grupperingar, men gott om utomstående inom alla kategorier.

Människor, ja. 

Genom att lägga fokus på deras dåliga beteende och inte på de som behandlas illa, såklart. 

Nu försöker du bara snacka bort dig. 

Vi pratar om samhällsstrukturer här. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Genom att lägga fokus på deras dåliga beteende och inte på de som behandlas illa, såklart.

Så du motsätter dig feminism nu? 

vonKissekatt: Vi pratar om samhällsstrukturer här.

Genom att aktivt kategorisera och gruppera människor, belysa en enda del i ekvationen så försämrar vi problemen i ännu högre utsträckning. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Så du motsätter dig feminism nu? 

Genom att aktivt kategorisera och gruppera människor, belysa en enda del i ekvationen så försämrar vi problemen i ännu högre utsträckning. 

Nu har du helt snurrat till det. 

Genom att uppmärksamma orättvisor och fokusera på de som gör fel  och att de ska ändra sig får man ett rättvist samhälle. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Genom att uppmärksamma orättvisor och fokusera på de som gör fel  och att de ska ändra sig får man ett rättvist samhälle.

Hur ska de ändra sig?   


   
SvaraCitera

S3ON:

Hur ska de ändra sig?   

Genom att det ska rackas ned hårdare på folk som anser sin rättighet att bestämma hur andra ser ut. Det är inte rimligt att kvinnor inte ska ha samma frihet som män, återigen. Att som du lägga allt på kvinnor och säga att du minsann hade brutit mot normen och struntat i att samhället skammat dig och du setts som oattraktiv, istället för att problematisera från andra hållet och göra männen och det rådande patriarkatet till problemet.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: Genom att det ska rackas ned hårdare på folk som anser sin rättighet att bestämma hur andra ser ut.

Så människor skall inte tillåtas yttra sina personliga åsikter och försmaker till saker och ting? Jag menar, det är så de här normerna uppkommer, på grund av att en omfattande klunga har samma smak, och yttrar den.  

vonKissekatt: Det är inte rimligt att kvinnor inte ska ha samma frihet som män, återigen.

Nej, verkligen inte. Hur definierar du frihet? Jag skulle inte direkt hävda att det råder någon frihetlig skillnad män och kvinnor emellan. Låt inte de dumma normerna hindra er från att leva som ni önskar. Det gör inte jag. Och kom inte och säg att normerna drabbar kvinnor hårdare, det gör dem inte. Normerna drabbar alla kön, medvetet såväl som omedvetet. 

vonKissekatt: Att som du lägga allt på kvinnor och säga att du minsann hade brutit mot normen och struntat i att samhället skammat dig och du setts som oattraktiv,

Jag lägger ingen skuld på kvinnor. Det går inte att skuldbelägga någon grupp här, det är inte så enkelt som att säga att män är källan till problemen, det är väldigt invecklat. Du kan inte fortsätta betrakta detta som ett slag mellan män och kvinnor, vita och svarta schackpjäser, ohälsosamt.  

 


   
SvaraCitera

Man ska inte få utöva någon form av terror eller förtryck, nej. Jag hoppas att du har koll på att det inte är samma sak att pådyvla sin åsikt på andra när den inte är önskvärt för att trycka ned dem och att diskutera vad man attraheras av. 
Just denna norm uppkom iom modeindustrins infantiliserande av kvinnor. Även pga kvinnors status som kuttersmycken där deras yttre spelade en större roll än männens då män värderades efter andra kriterier. Detta sitter i mångt och mycket kvar.

Finns någon form av humaniorakurs att välja på ditt komvux/folkhögskola så grip tag i den med båda händerna pga känns som att du missar rätt mkt. 

Kvinnor har verkligen internaliserat patriarkatet, självklart. Precis som många svarta  internaliserat vithetsnormen genom att bleka sin hy och asiater genom att operera sina ögon. Men det är inte kvinnor som är högst i rang i samhället och därför måste man få bukt med patriarkala strukturer då de trycker ned kvinnor (och män för den delen). Men att behöva  locka män med att behandla kvinnor bättre för att det  gör att de själva också kan få det bättre är rätt bedrövligt.

S3ON:

Så människor skall inte tillåtas yttra sina personliga åsikter och försmaker till saker och ting? Jag menar, det är så de här normerna uppkommer, på grund av att en omfattande klunga har samma smak, och yttrar den.  

Nej, verkligen inte. Hur definierar du frihet? Jag skulle inte direkt hävda att det råder någon frihetlig skillnad män och kvinnor emellan. Låt inte de dumma normerna hindra er från att leva som ni önskar. Det gör inte jag. Och kom inte och säg att normerna drabbar kvinnor hårdare, det gör dem inte. Normerna drabbar alla kön, medvetet såväl som omedvetet. 

Jag lägger ingen skuld på kvinnor. Det går inte att skuldbelägga någon grupp här, det är inte så enkelt som att säga att män är källan till problemen, det är väldigt invecklat. Du kan inte fortsätta betrakta detta som ett slag mellan män och kvinnor, vita och svarta schackpjäser, ohälsosamt.  

 


   
SvaraCitera