Aviseringar
Rensa alla

Har feminister svårt med humor?


Ämnesstartare

lol.jpeg

Helvete vilken debatt det blev om detta studentflak! Själv tycker jag det är klockren humor, men en del i samhället vill som bekant kontrollera yttrandefriheten.

Skylten nämner inga namn, och är därmed ingen attack mot en enskild individ.


   
Citera

Feminister har humor och gillar därmed inte dåliga skämt. Blink


   
SvaraCitera
reben

e väl mest skämmigt o tråkigt att ngn tkr d e kul kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Feminister har humor och gillar därmed inte dåliga skämt. Blink

Fast har man humor så kan man förstå det roliga i något även fast man själv inte skrattar åt det. Dubbel-Blink

reben:
e väl mest skämmigt o tråkigt att ngn tkr d e kul kanske

Ja, det måste vara skämmigt och tråkigt att alla inte har PK-humor. Rullar ögonen


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Har kränkta män humor?


   
SvaraCitera

Var nog inte bara feminister som reagerade på den bilden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Var nog inte bara feminister som reagerade på den bilden.

Nej, det var resten av PK-etablissemanget också förstår.

Men precis som att man kan skämta om 9/11 så måste man kunna skämta om våldtäkt också.

Jag vill inte ha tankekontroll.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Nej, det var resten av PK-etablissemanget också förstår.

Men precis som att man kan skämta om 9/11 så måste man kunna skämta om våldtäkt också.

Jag vill inte ha tankekontroll.

Då får man skämta om det i slutna kretsar, inte så allmänheten ser det. Eller klart man får, men då får man förvänta sig att folk blir upprörda. Vill du förbjuda folk att kunna bli upprörda över saker? Det är ju du som vill ha tankekontroll...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

Då får man skämta om det i slutna kretsar, inte så allmänheten ser det. Eller klart man får, men då får man förvänta sig att folk blir upprörda. Vill du förbjuda folk att kunna bli upprörda över saker? Det är ju du som vill ha tankekontroll...

Folk får gärna bli upprörda, men det pratas redan om förbud...


   
SvaraCitera
mynona

Humor utgår ofta från igenkänning, identifikation och associationer. Att "femenister", om du med feminister menar tjejer, inte tycker att detta är roligt beror på de associationer de ger. Själv blev jag inte vidare upprörd och rycker på axlarna åt det, men kul är det ju inte. 


   
SvaraCitera

Den grupp du anklagar att ha dålig humor är en specifik del av femister som inte uppskattar skämt på deras bekostnad.

Annars är de rätt kul personer. Mvh skrattar en hel del med dem.


   
SvaraCitera
1009
 1009

bertrimmarpåstjärt: Själv tycker jag det är klockren humor, men en del i samhället vill som bekant kontrollera yttrandefriheten.

Vad är det som är klockrent med att de gör skämt av någonting som är fruktansvärt, som att utsätta en tjej för en sexuell handling som inte vill ha? Hur kul tror du det är att läsa såna "skämt" om man själv blivit våldtagen t.ex? Sluta vara så jävla självupptagen. Och vadå yttrandefrihet? Det står väl inte i någon lagparagraf att man har rätt att bete sig som ett arsel utan att få skit för det? 


   
SvaraCitera

Säger du samma sak till mörkhyade när det skämtas om rasism? :pp


   
SvaraCitera

är nog mycket roligare än vad många av er, bittra sexister är. Hjärta Ledsen


   
SvaraCitera