Aviseringar
Rensa alla

Har förintelsen existerat?


B3ll4

såklart det hänt, det finns ju människor från den tiden som såg det med sina egna ögon och bilder finns det ju, och texter osv. såklart.


   
SvaraCitera

Iliaden:

Dels lite roligt att judarna ska ha gasats med Zyklon B som i själva verket är insektsmedel.
Jävla mycket Zyklon B det måste gått åt..

Troligtvis gick det åt en del Zyklon B i gaskamrarna. Men man ska betänka att det inte krävs mycket vätecyanid för att döda en människa..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

lite stört att en jude har uttalat sig så

Judar gör vadsomhelst för uppmärksamhet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svar ja


   
SvaraCitera

Ja, det mesta pekar på det. Att en jude förnekar förintelsen har ingen betydelse - det måste vara hans argument och bevis som granskas, inte hans etnicitet.


   
SvaraCitera

Iliaden:

Dels hur fan ska dem kunna ha öppnat gaskamrarna om Zyklon B gasen var kvar där inne. För det måste den ju för annars skulle ju hela lägret ha dött av gasen. Inklusive vakterna och höga befäl. Och det ville dem ju inte?

haha men snälla, det är väl det minsta problemet? hört talas om gasmasker kanske?

jag tycker det är hemskt när man sitter och säger att förintelsen aldrig ägt rum, när det finns folk som varit där & lyckats komma levande därifrån. Som kommit därifrån helt ensamma, sett sina familj & vänner dö framför ögonen på en. Men de hittar bara på kanske?
Åk till Auschwitz, så kanske ni får upp ögonen!

något av det värsta är ändå att så mycket antisemitism fortfarande lever kvar år 2009, det är helt ofattbart att man tänker som en idiot som levde i början på förra seklet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förintelse är ju egentligen fel namn då det finns överlevande. Kalla det vad det är massmord, massavrättningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En annan rolig notis är att överlevarnas berättelser sällan eller aldrig stämmer överens med varandras, eller verkligheten.


   
SvaraCitera

Iliaden:

Dels lite roligt att judarna ska ha gasats med Zyklon B som i själva verket är insektsmedel..

Och? Så ett medel som är framtaget kan bara användas till det syftet?

Iliaden:

Dels hur fan ska dem kunna ha öppnat gaskamrarna om Zyklon B gasen var kvar där inne. För det måste den ju för annars skulle ju hela lägret ha dött av gasen. Inklusive vakterna och höga befäl. Och det ville dem ju inte?

Jadu, hört talas om fläktar osv?

Personligen har jag varit och kikat på ett av dessa anläggningar bestående av "pizzaungnar" osv och enligt mig ser det rätt legitimt ut. Hur många judar som tyskarna hade ihäl lämnar jag dock osagt då jag inte litar på siffror som hela tiden förändras.

Och kom ihåg, det var inte bara tyskarna som hade koncentrationsläger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

Ladulås:

En annan rolig notis är att överlevarnas berättelser sällan eller aldrig stämmer överens med varandras, eller verkligheten.

Exempel på det tack?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Exempel på det tack?

En överlevande hade hävdat att när hon anlände så såg hon stora svarta moln som steg över skorstenarna, tyskarna eldade dock med koks, som inte avger svart rök.


   
SvaraCitera

Ladulås:

En överlevande hade hävdat att när hon anlände så såg hon stora svarta moln som steg över skorstenarna, tyskarna eldade dock med koks, som inte avger svart rök

Hehe okej, så du ifrågasätter förintelsen p.g.a bland annat det :O?
Känns ganska lamt endå. Resonerar man sådär så kan man förneka vad som helst.
Sen kan det säkert ha varit svart rök även fast dom eldar med koks, dom brännde ju kroppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Hehe okej, så du ifrågasätter förintelsen p.g.a bland annat det :O?

Jag ifrågasätter ingenting. Jag konstaterar bara att det finns motsättningar.

jakaerstark:

Sen kan det säkert ha varit svart rök även fast dom eldar med koks, dom brännde ju kroppar.

Mja, nja. Du kan inte elda kroppar i den kapaciteten som de skulle påståtts ha gjort. Troligare att de grävde ner dem då, fast de har ju inte hittat några större massgravar ännu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KristalleN:

va tror ni? :O

Att de existerat är de flesta ganska överens om. Det är snarare formerna som är lite omstridda.

Tex finns inga fysiska bevis kvar för att gasningen skulle ha ägt rum. Dessutom så anklagas ryssarna för att ha manipulerat och använt tyska fångläger de tagit kontroll över.


   
SvaraCitera