Aviseringar
Rensa alla

har haft ett helvete den senaste tiden


Ämnesstartare

Hej, har inte haft de så bra den senaste månaden, har haft ont i hela kroppen. Först började det med att jag fick ont i bröst korgen, och vid hjärtat, armarna, händerna, fingrarna. Var in till sjukhuset, och dom sa att det var muskelinflammation. Efter ett tag blev de bättre, gör inte så ont uppe vid bröstet, och hjärtat, längre kan bara komma huggningar och sånt ibland. Ett tag efter började jag få ont i magen, ungefär i navel höjden, de kan göra ont på både höger, och vänster sida och smärtan vandrade ner längre ifrån naveln så först trode jag att de var blindtarmen, eller nått liknande så åkte upp igen och dom sa att det var muskelrelaterat. Dom tog urinprov, och dom sa att de såg bra ut osv och att de inte var nåt med blindtarmen, utan muskler. Sen har de börjat göra ont ännu längre ner från buken ungefär där pubishåret sitter kan de börja svida/hugga ibland. Vad är det för fel på mig? känns inte som de kan vara muskler, smärtan kan vara så intensiv ibland, tror bara inte de e muskler, om nån vet vad de kan vara, snälla svara.


   
Citera
Ämnesetiketter

Prostatan?


   
SvaraCitera
höna

uuh 🙁 domme ger aldrig några raka svar dedär läkarna. man ska ej behöva gå runt och ha asont. åk in igen.


   
SvaraCitera
höna

har smärtan flyttats eller har den bara `spridit dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm de kan de vara, glömde säga att jag har varit lite förstoppad också


   
SvaraCitera

Då kan det vara tarmarna.


   
SvaraCitera
höna

det är nog tarmarna som zapetta sa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmmm svårt o säga, känns som den både har spridit sig, och flyttats på nå vis. först hade jag ju ont i övre delen av kroppen väldigt mkt, sen började det försvinna, så de verkar som jag börjar få ont längre och längre ner.


   
SvaraCitera
höna

om det går ännu längre ner, borde du verkligen kolla upp, för då kan det ju vara något i de "nedre regionerna", och det är ju inge bra alls då.

gå dit igeeen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack så mycket för hjälpen! känns dock som att de inte är nån ide att gå dit upp igen, kommer antagligen få samma svar -_- men får väll ändå bli att åka upp dit igen, får hoppas på att de inte e blindis eller nå annat sånt.


   
SvaraCitera

Tror inte att det är blindtarmen.
Kan vara magsår eller magkatarr.
Gäller det tarmen så är det tjock eller tunntarmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej får hoppas på att det är magsår, eller magkatarr då.
Såg nyss att min avföring var väldigt ljus o_O skulle nästan säga att den va vit, tror de har nåt med tarmen att göra då.


   
SvaraCitera

Dra dit och se till att de gör en väldigt utförlig undersökning på dig! Att de kollar på allt! Det har hänt många gånger förut att de har missat allvarliga fel ju.. Vill inte skrämma upp dig, men se till att de gör en noggrann undersökning bara! [y]


   
SvaraCitera

kryssten:

Såg nyss att min avföring var väldigt ljus o_O skulle nästan säga att den va vit, tror de har nåt med tarmen att göra då.

Hej, jag tycker absolut du ska åka in igen. När du har smärta i buken och en sådan avföring kan det ha att göra med levern eller gallan. Tog de några sådana prover senaste gången du var där? Oftast tar man blodprov för att se leverns "status". Vet du om de tittade om du hade gallsten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svar, tänkte dra dit upp imorn, nej har inte tagit blodprov, än bara urinprov och de såg bra ut. men får bli att ta blodprov imorn då. dom har inte gjort nån större undersökning, bara tryckt lite på magen o sånna grejer vilket jag tycker är rätt konstigt, dom verkar vara så säkra på att det är musklerna vilket jag är rätt säker på att de inte är nu.


   
SvaraCitera