Aviseringar
Rensa alla

Har han tappat intresset?


sunshin3:

vart träffar man på killar egentligen?

sunshin3:

På fest?

Ja för där hittar man alla bra killar[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Ja för där hittar man alla bra killar[rolleyes]

Typ alla ungdomar festar, vad är det du vill komma fram till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Halloojj:

Typ alla ungdomar festar

Eller inte...


   
SvaraCitera

Halloojj:

vad är det du vill komma fram till?

Att personer är helt olika sig själva när man är full och så har man sämre omdömme


   
SvaraCitera

kebu12:

du måste ju ge honom sex, vafan. finns ju ingen annan anledning till varför man blir ihop med en tjej ju

och efter det där uttalandet vill jag nästan bli nunna. fyfan så iskallt


   
SvaraCitera

sunshin3:

Det är såhär:

Jag är i liknande situation som dig...
ni har alltså inte haft sex men setts många gånger?
Hursom så är jag rädd att ja han har tappat intresset, om inte det funkat att jaga honom testa med något annat som:

säga att du träffat en ny
säga att du gillar honom och inte vill att det ska rinna ut i sanden
bli helt off


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diamond_:

Jag är i liknande situation som dig...

Ah skönt att nån känner igen sig....
Precis, vi har inte haft sex men har träffats många gånger! Varit hos han en massa gånger, varit hos mig, varit tsm på fest, strulat, ja rätt mycket alltså!
Hmm, ja jag vet inte vad jag ska ta mig till! Alla säger att man ska prata ut helt enkelt, men det känns jätte jobbigt! Vi har aldrig snackat känslor förr så..
Funderar på att bli helt off och sluta höra av mig. Kanske ger det honom en push i baken, eller så släpper han mig helt och hållet. Kanske är det en risk värd att ta? Orkar som inte att sänka stoltheten ännu mer[sad]


   
SvaraCitera

sunshin3:

Precis, vi har inte haft sex men har träffats många gånger! Varit hos han en massa gånger, varit hos mig, varit tsm på fest, strulat, ja rätt mycket alltså!

Mmh som jag och "min" då... en del utan att ha legat men det är bra, riktigt bra att ni inte legat än! för när killar får ligga så har de en mekanism att röra vidare på sig till nästa tjej om möjligt, OM INTE dom har känslor -då stannar dom. så det gäller att ha byggt upp INNAN man ligger, annars går det åt skogen.

sunshin3:

Hmm, ja jag vet inte vad jag ska ta mig till! Alla säger att man ska prata ut helt enkelt, men det känns jätte jobbigt! Vi har aldrig snackat känslor förr så..

Jag förstår din frustration, hjärtat du skulle bara veta hur jag haft det... tänkt på han dag och natt och försökt komma på lösningar etc. MEN tillslut så vågade jag tala ut och berättade att jag tyckt om han ända sen vi sågs o.s.v man e ju för fan vuxen! Pallar han inte snacket så kan han dra och bli ihop med en 3-åring istället... nä men lite så!

sunshin3:

Funderar på att bli helt off och sluta höra av mig. Kanske ger det honom en push i baken, eller så släpper han mig helt och hållet. Kanske är det en risk värd att ta?

Jag förstår dig exakt, jag vart helt off mot "min", HELT OFF, och han vart helt off också och vet du vad som hände? Jag ska säga dig vad som hände: vi rann ut i sanden. På nästan ett halvår hördes vi inte av och jag försökte gå vidare men tillslut tog känslorna övertaget... Jag kände en förlust över någon som betydde mycket för mig, någon jag behövde... såhär i efterhand önskar jag verkligen att jag sagt till han då DIREKT att jag tyckte om honom och inte ville det skulle rinna ut i sanden - det är rådet jag kan ge till dig. För tro mig, det är bättre än att spela spel, killar gillar inte ens det själva... dom letar också efter "the one" vet du. I mitt fall så träffar han någon nu så vi kan inte ses men om han inte dejtat någon hade vi med 99% chans setts igen efter att jag sagt jag gillar han fortfarande... han gillade mej DÅ och jag är säker på att "Din kille" gillar dig med, eller har gillat.. men du har TUR som inte fått det att ett jävla halvår som i mitt fall så TA CHANSEN, livet väntar inte på någon.
Fast... jag kan ju säga att första gången vi rann ut i sanden var efter träffen ett par månader innan för jag förstod han hittat en annan, så jag blev helt off - och några månader senare hörde han av sig! DOCK så kändes det annorlunda, och jag gillade inte tanken på att han haft någon "mellan våra 2 träffar" så jag tycker inte det är värt att bli helt off och kall.

Du låter som att du vill ha något seriöst, och du följer ditt hjärta. Berätta för honom lite lättsamt hur du känner, utan krav.. och se vad han säger. Det kan inte bli värre än att han inte vill ses mer men jag är banne mig säker på att han kommer komma närmare dig, annars var det inte menat att ni skulle vara...
Men om jag var du skulle jag berätta för honom NU hur jag känner innan det är försent, innan han går till en annan, innan det hunnit gå månader och han haft någon "mellan era träffar" (som i mitt fall).
Snälla du, jag har haft ett HELVETE -och har än p.g.a. "min" så jag ber dig, gå inte igenom samma liknande skit som mig. Gör en riktig början eller slut på eländet nu innan du blir helt krossad - som mig.

sunshin3:

Orkar som inte att sänka stoltheten ännu mer

Tro mig vännen, jag har gjort saker som fått min stolthet at sjunka genom marken mot honom. Jag kan inte säga det öppet här men man kan väl kalla det "sköna låttexter om honom/mig jag skrivit" - och endå uppskattade han inte ens dom. Somsagt, genom att prata med honom om er är det enda sättet, jag vet att det är svårt när man aldrig gjort det med han tidigare.. och det tog mig LÅNG tid innan jag vågade det med honom och då var det liksom över msn (för jag ringde men han svarade inte) men jag vill inte ge upp min dröm... drömmen om mig och han - igen.

Lycka till tjejen, det kommer bli bra för dig, bättre än i mitt fall...


   
SvaraCitera

diamond_:

och efter det där uttalandet vill jag nästan bli nunna. fyfan så iskallt

nice med nunnor, känns väldigt förbjudet att sexa med såna, hehe[wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diamond_:

för när killar får ligga så har de en mekanism att röra vidare på sig till nästa tjej om möjligt,

Jo precis, det är det jag vet. Eller dom flesta killarna gör då så iaf ;/ men samtidigt känns det som att endel blir så otåliga när det går lugnt framåt, och inget sånt där händer, och då skiter dom i en :S

diamond_:

MEN tillslut så vågade jag tala ut och berättade att jag tyckt om han ända sen vi sågs o.s.v man e ju för fan vuxen!

Sjukt tufft gjort alltså! att prata ut sådär, jag avundas dom som vågar.. själv är jag en riktig mes när det kommer till sånt där! eller om han pratar med mig då är det lugnt, men att JAG ska ta upp det... det blir knepigt.

diamond_:

Du låter som att du vill ha något seriöst, och du följer ditt hjärta

Aaa, jag vill ha något seriöst nu. Orkar inte med alla strul hit och dit, skulle vara så skönt att kunna ha någon där hela tiden. Men det verkar vara svårt att hitta den rätte dock..... börjar att tappa tålamodet!

diamond_:

Jag förstår dig exakt, jag vart helt off mot "min", HELT OFF, och han vart helt off också och vet du vad som hände? Jag ska säga dig vad som hände: vi rann ut i sanden.

Där har vi vad jag fruktar mest av allt, att allt tinar bort. Och om jag ska vara ärlig tror jag att det är precis vad som håller på att hända mellan mig och den här killen... jag är off, han är riktigt off. det bådar inte gott!

diamond_:

Lycka till tjejen, det kommer bli bra för dig, bättre än i mitt fall...

Tack så mycket för alla dina tips och att du delade med dig av dina erfarenheter, och jag lider verkligen med dig 🙁 otroligt synd att det skulle sluta så för dig och "din" kille! hoppas att du hittar mr.right snart!


   
SvaraCitera

sunshin3:

Jo precis, det är det jag vet. Eller dom flesta killarna gör då så iaf ;/ men samtidigt känns det som att endel blir så otåliga när det går lugnt framåt, och inget sånt där händer, och då skiter dom i en :S

Ja precis, och jag har nyheter... "min" kille och jag pratade nyligen och han sa att han kan tänka sig träffa mig oseriöst samtidigt som han dejtar den andra seriöst bara för jag är het! Sen att om jag visar mig vara mycket skönare än henne efter 10-15 träffar så är de en annan sak - men vägen dit är inte en dans på rosor... jag gillar verkligen den här killen som aldrig någon förut, men jag är rädd att om jag tillåter han hålla på med mig så kommer jag ju bara bli ännu mer emotionellt bunden vilket kommer göra skitont om han krossar mitt hjärta, så jag väntar nog hellre... jag vägrar vara "Den andra kvinnan" - även om det innebär ett liv utan den jag vill ha.

sunshin3:

Sjukt tufft gjort alltså! att prata ut sådär, jag avundas dom som vågar.. själv är jag en riktig mes när det kommer till sånt där! eller om han pratar med mig då är det lugnt, men att JAG ska ta upp det... det blir knepigt.

Stå upp för dig själv, du vågar visst göra det för du ÄR stark, jag ser de på ditt sätt och det du skriver, du har det inom dig, tro mig. Hur gammal är du?

sunshin3:

Aaa, jag vill ha något seriöst nu. Orkar inte med alla strul hit och dit, skulle vara så skönt att kunna ha någon där hela tiden. Men det verkar vara svårt att hitta den rätte dock..... börjar att tappa tålamodet!

Precis, jag är E X A K T likadan som dig i avseendet om att jag vill ha seriöst och inte något strul hit och dit - jag faller nämligen lätt i "bli-kär-fällan" när jag gör fysiska saker med en kille, i synnerhet han för han har så skyhög status, passar mig utseendemässigt, tjänar mycket, har en massa skills med humor, stil musiksmak m.m.
Men jag har också tappat tålamodet om att hitta den rätte, för länge sen... jag vet att man inte kan tvinga fram något men det känns liksom jobbigt att man tycker man kämpar så mycket men inte får något tillbaka.

sunshin3:

Där har vi vad jag fruktar mest av allt, att allt tinar bort. Och om jag ska vara ärlig tror jag att det är precis vad som håller på att hända mellan mig och den här killen... jag är off, han är riktigt off. det bådar inte gott!

Mm jag förstår din frustration, men en tröst är att ni i alla fall inte hunnit ligga, det är ett ENORMT plus för han vill säkert ligga... och att du drar ut på det visar att han måste kämpa för det - vilket killar vill fast de inte erkänner det, dock kan det bli svårt för vissa killar övervägen nackdelarna än fördelarna med att kämpa... och det är somsagt mer för att ligga, så man måste försöka visa sin insida. "Min" menade att han bara såg mig som "för mys" vilket såklart berodde på att vi bara sågs ett par gånger, men NI har väl setts mer än så? Din måste ha snappat upp lite mer av din insida vid det här laget, dock blir de jobbigt om han inte känner som dig. Sjukt svår situation, jag vet precis hur det känns - jag är ju typ i den NU men jag tror på mirakel och lösningar.

sunshin3:

Tack så mycket för alla dina tips och att du delade med dig av dina erfarenheter, och jag lider verkligen med dig 🙁 otroligt synd att det skulle sluta så för dig och "din" kille! hoppas att du hittar mr.right snart!

Var inget kära du, jag är bara glad att få hjälpa en tjej som dig för du är liksom i ungefär samma sits jag varit i eller är och det känns så dumt att dessa killar inte kan se vår sköna insida mer och KÄMPA FÖR OSS istället för vi för dom, men vissa är lite översittare, "min" verkar tycka bara jag har massa att bevisa medan han kan luta sig tillbaka. Ska jag vara ärlig så vill jag verklige inte ligga med "min" - det är ju det sista jag behöver, jag klarar mig utan det... jag vill bara ha han vid min sida, alltid, och gosa lite och att han tycker om mig för den jag är inte för min kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diamond_:

"min" kille och jag pratade nyligen och han sa att han kan tänka sig träffa mig oseriöst samtidigt som han dejtar den andra seriöst bara för jag är het! Sen att om jag visar mig vara mycket skönare än henne efter 10-15 träffar så är de en annan sak - men vägen dit är inte en dans på rosor...

Det där lät ju väldigt knepigt om jag ska vara ärlig! Det är ju precis som du säger, att om du börjar dejta killen igen då kommer du med viss säkerhet att bli ännu mer fäst vid honom och det kan ta jävligt ont om han krossar ditt hjärta. Nä, jag tycker att du ska vänta och se! Men jag förstår att det är svårt, speciellt när du vill ha honom så himla mycket. "Kärleken är blind" kan man kanske säga?

diamond_:

Stå upp för dig själv, du vågar visst göra det för du ÄR stark, jag ser de på ditt sätt och det du skriver, du har det inom dig, tro mig. Hur gammal är du?

Du tror det? Aa, asså jag nog ganska säker på mig själv och jag brukar våga säga ifrån osv. Men när det kommer till att prata ut om känslor med en kille som verkar (enligt mig) vara HELT ointresserad av att snacka känslor, då blir det en jobbig situation. Jag är 17 år, och har egentligen inga större erfarenheter av förhållanden när jag aldrig varit i ett seriöst förhållande tidigare. Så det här är ungefär första gången jag verkligen har/är på gång med en kille, från att vara på G - till att vara tillsammans. Ibland känns det som att singellivet är så jäkla skönt (speciellt när man befinner sig i tonåren) och jag njuter av det i vissa lägen, men det går upp och ner det där.

diamond_:

Precis, jag är E X A K T likadan som dig i avseendet om att jag vill ha seriöst och inte något strul hit och dit - jag faller nämligen lätt i "bli-kär-fällan" när jag gör fysiska saker med en kille,

OJ, asså det där är preciiiiis som jag! Direkt när jag strular med någon kille, eller när man är väldigt fysisk med honom, håller handen, står och myser, skrattar osv, då faller jag väldigt lätt ner i "bli-kär-fällan". Och har efter ett sånt här "strul" svårt att släppa killen, och tänker då ofta på han och om jag är riktigt intresserad då tar jag kontakt, om inte han gör det före.

diamond_:

Men jag har också tappat tålamodet om att hitta den rätte, för länge sen... jag vet att man inte kan tvinga fram något men det känns liksom jobbigt att man tycker man kämpar så mycket men inte får något tillbaka.

aaa, det är en kamp alltså! Att det ska vara så HIMLA svårt att finna den rätte! Det är som att den kille man verkligen vill ha, han vill inte han en själv. Men sen kan det vara någon annan kille som känns lite "sisådär", han därimot, han vill ha en! Och det värsta är när man lägger ner så himla mycket energi och tankar kring en viss kille och sedan blir det inget av! ALLT rinner ut i sanden och det blir skit. Hur gammal är du? Tänkte om du har haft förhållanden tidigare oså eller?

diamond_:

Mm jag förstår din frustration, men en tröst är att ni i alla fall inte hunnit ligga, det är ett ENORMT plus för han vill säkert ligga...

Jo, jag vet. Det känns faktiskt riktigt bra att vi inte har hunnit ligga! Och ja, jag känner på mig att det är en av sakerna han är ute efter. Men så enkelt ska han inte få ha det... onej... Han ska få kämpa, och om han verkligen vill ha mig, ja då får han anstränga sig liiite mer.

diamond_:

men NI har väl setts mer än så? Din måste ha snappat upp lite mer av din insida vid det här laget, dock blir de jobbigt om han inte känner som dig.

Ja, asså vi har känt varandra i mer än ett halvår, och vi har "dejtat" i flera månader. Jag vet inte hur länge vi har varit på G, men ungefär 3 månader skulle jag tro. Jag har varit hos han en hel del, och träffat hans föräldrar oså. Men man kan säga att vårat förhållande går i snigelfart framåt. Mycket på grund av hans blyghet. (han har haft tjej förr och har stora erfarenheter, så jag fattar som inte varför han är så blyg för mig?). Jag vet att det kan vara så att han bara vill vara kompisar, att han inte känner något för mig, och det är helt OK. Eftersom att vi ändå inte har hunnit så långt in på förhållandet och det jag känner för honom börjar sakta men säkert svalna, OM han nu inte gör något snart... Han måste ta steg framåt!

diamond_:

så dumt att dessa killar inte kan se vår sköna insida mer och KÄMPA FÖR OSS istället för vi för dom, men vissa är lite översittare, "min" verkar tycka bara jag har massa att bevisa medan han kan luta sig tillbaka.

Ja det är helt sjukt! Det är som att killar bara ser utsidan och om man inte ger dom det dom vill ha direkt, ja då ger dom upp eller skiter i en helt enkelt. Visst, nog ska man ge och ta i ett förhållande, och båda måste ju kämpa, men ibland går det överstyr när han gör ZERO och man själv kryper och krälar efter honom. Det är inte värt det liksom.

diamond_:

Ska jag vara ärlig så vill jag verklige inte ligga med "min" - det är ju det sista jag behöver, jag klarar mig utan det... jag vill bara ha han vid min sida, alltid, och gosa lite och att han tycker om mig för den jag är inte för min kropp.

Bra att du håller tillbaka och bra att du inte gav honom något ligg! Där visar man ju som tjej också att man faktiskt är ute efter något mer än bara sex och strul-tjaffs. Det är ju även den inre sidan man vill träffa på, och det är ju den som får allt att hålla i längden. Ja, asså ibland känns det som att killar är jätte kropps-fikserade, att det enda dom tänker på är hur snygg tjejens kropp är, och insidan det sprollar...


   
SvaraCitera

sunshin3:

om du börjar dejta killen igen då kommer du med viss säkerhet att bli ännu mer fäst vid honom och det kan ta jävligt ont om han krossar ditt hjärta. Nä, jag tycker att du ska vänta och se!

Ja precis, så jag tror jag nog ska vänta... känns som det är mest rätt egentligen.

sunshin3:

Men när det kommer till att prata ut om känslor med en kille som verkar (enligt mig) vara HELT ointresserad av att snacka känslor, då blir det en jobbig situation.

Jag vill ge dig tips! Har läst SUPER-ENORMT-MYCKET om "dejting/kärlek/killar/förhållanden" os.v. så jag kan en del + provat IRL och det fungerar så här är ett tips när det gäller att prata känslor:

Om det är något du vill få honom att göra ska du:
berömma/ge honom uppskattning för det han redan GÖR - då kommer han vilja göra mer för dig.

Om det är något du inte vill han ska göra han redan gör ska du :
säga känslan han ger dig när han gör en viss sak. T.ex. "Jag blir ledsen när du inte hör av dig" - då får han lite samvete/skuldkänslor FÖRHOPPNINGSVIS och försöker undvika det nästa gång.

sunshin3:

är 17 år, och har egentligen inga större erfarenheter av förhållanden

Okej, jag förstår dig... jag är 20 år och hade mitt enda första seriösa när jag var 15, så det var ett tag sen och det varade inte länge heller så det var knappt seriöst egentligen, även om vi var officiellt ihop i någon månad och gjorde saker riktiga par gör - utan att ligga, så långt gick vi aldrig.

sunshin3:

HIMLA svårt att finna den rätte! Det är som att den kille man verkligen vill ha, han vill inte han en själv. Men sen kan det vara någon annan kille som känns lite "sisådär", han därimot, han vill ha en!

Precis, hatar det där! Men det är så... man vill ha det man inte kan få,killar är likadana... man får hoppas att man någon gång har tur att få den man vill ha för i helvete liksom!

sunshin3:

det värsta är när man lägger ner så himla mycket energi och tankar kring en viss kille och sedan blir det inget av! ALLT rinner ut i sanden och det blir skit. Hur gammal är du? Tänkte om du har haft förhållanden tidigare oså eller?

Ja exakt, och det har jag gjort säkert över 10 gånger på olika killar genom mitt liv. Det värsta är att jag fäster mig som fan på den killen jag vill ha och det kan ta upp till ett år eller så innan jag kommit över honom typ... det är som en känsla man måste fylla tomrummet i hela tiden. Jag måste ALLTID gilla någon "extra mycket", så när jag hittar "en ny kille jag vill ha" så börjar jag verka och jobba för att få honom jag drömmer om typ, så kort sagt måste jag typ alltid få "hoppas på kärleken med någon specifik kille" - annars känns livet knappt värt att leva [n] för kärleken är typ störst liksom....

sunshin3:

Det känns faktiskt riktigt bra att vi inte har hunnit ligga! Och ja, jag känner på mig att det är en av sakerna han är ute efter. Men så enkelt ska han inte få ha det... onej... Han ska få kämpa, och om han verkligen vill ha mig

BRA INSTÄLLNING, credd för det [y] känns som det där är mina ord nästan... men tyvärr så verkar ingen vilja kämpa sådär hårt för mig, alla vill bara ligga... men mitt ex och en annan stalker var redo att dö för mig, man märker verkligen när en kille vill ha HELA EN och inte bara ens f-tta *ursäjta uttrycket, men du fattar*

sunshin3:

vi har känt varandra i mer än ett halvår, och vi har "dejtat" i flera månader. Jag vet inte hur länge vi har varit på G, men ungefär 3 månader

Mmh jag förstår, men det låter endå helt okej takt tycker jag?

sunshin3:

Jag har varit hos han en hel del, och träffat hans föräldrar

Det är superbra! Då har ni ju klivit längre fram liksom, när man börjar träffa varandras föräldrar och så.

sunshin3:

han har haft tjej förr och har stora erfarenheter, så jag fattar som inte varför han är så blyg för mig?

Han är kanske kär eller rädd inför när ni ska ligga, han kanske har "en liten" eller vadsomhelst?

sunshin3:

det jag känner för honom börjar sakta men säkert svalna, OM han nu inte gör något snart... Han måste ta steg framåt!

Mmh jag förstår, men liksom vad vill du exakt ska hända? Du vill ju inte förlova/gifta dig nu liksom, jag förstår din frustration men om jag var du skulle jag nästan vara glad att det gick lugnt fram och killen inte stressade med att ligga utan man lärde känna varandra först! Kanske är det så att han känner att nÅGOT mellan er inte stämmeR/passar/klaffar/kommer hålla - försök ta reda på vad eller så låter du det vara och låter han föra dig, d.v.s bestämma takten!

sunshin3:

som att killar bara ser utsidan och om man inte ger dom det dom vill ha direkt, ja då ger dom upp eller skiter i en

Ja jag vet.. hatar också det! Hänt mig många gånger.. dom t.o.m ERKÄNNER att dom bara ville ligga efteråt :S vissa.. helt sjukt

sunshin3:

nog ska man ge och ta i ett förhållande, och båda måste ju kämpa, men ibland går det överstyr när han gör ZERO och man själv kryper och krälar efter honom. Det är inte värt det liksom.

Ja jag vet vad du menar... och han jag kämpar för ger mig Zer0 också just nu - eller det har han gjort sen över ett halvår tillbaka... sen vår sista träff så vart de bara dött men han svarar att han inte vet varför os.v. men nu vet jag iaf att han bara tog mig för mys eftersom vi bara setts ett par gånger.

sunshin3:

Bra att du håller tillbaka och bra att du inte gav honom något ligg! Där visar man ju som tjej också att man faktiskt är ute efter något mer än bara sex och strul-tjaffs. Det är ju även den inre sidan man vill träffa på, och det är ju den som får allt att hålla i längden.

Ja exakt, och jag vet att jag har en fin insida för jag är en riktigt bra tjej! Önska bara han kunde se det liksom... MEN HAN GER MIG INGEN CHANS :S jag försöker slå mig fram, skriva till han och vara positiv etc.men får nästan noll respons, förutom att han säger han tycker jag är het och därför vill ses men ja.

sunshin3:

Ja, asså ibland känns det som att killar är jätte kropps-fikserade, att det enda dom tänker på är hur snygg tjejens kropp är, och insidan det sprollar...

Ja exakt, men dom är ju det... de tänder på det visuella och det mesta som snurrar i deras huvuden är kring sex, det är liksom top1, sen kommer mat, sömn etc :S det är liksom raka motsatsen till tjejer, eller i alla fall mig... för mig är relationen/beröringen/närheten VIKTIGAST, sex på sista plats haha. men men...

Här är föressten min tråd där jag tar upp situationen om killen jag har problem med ifall du har lust att kika
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=260510&page=1#9706805


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diamond_:

Om det är något du inte vill han ska göra han redan gör ska du :
säga känslan han ger dig när han gör en viss sak. T.ex. "Jag blir ledsen när du inte hör av dig" - då får han lite samvete/skuldkänslor FÖRHOPPNINGSVIS och försöker undvika det nästa gång.

Intressant! tack för tipsen! Jag kanske borde testa något sånt där. Nu känns det iof inte som att jag och killen KAN prata med varandra på det där sättet, vi har egentligen aldrig snackat känslor/djupa åsikter överhuvudtaget. Vi är på ett "kall-prats stadium" eller du vet när man just lär känna någon, och man snackar intressen, lite bakgrund, familj, fritid osv. Får väl se hur lång tid det kommer att ta innan vi kan prata allvar.

diamond_:

mitt enda första seriösa när jag var 15, så det var ett tag sen och det varade inte länge heller så det var knappt seriöst egentligen, även om vi var officiellt ihop i någon månad och gjorde saker riktiga par gör

aaah okej! Men då är vi ganska lika när det kommer till detta då. Fast jag har aldrig, och då menar jag aldrig haft något seriöst. Bara varit på G någon gång tidigare, men då rann allt ut i sanden och en massa tjaffs, jag blev jävligt sårad den gången iaf (long story). Jag och den här killen har också visat oss officiellt tsm, typ hålla i handen och myst inför våra vänner och bekanta (mest på fest då, vet inte om det räknas precis?)

diamond_:

man får hoppas att man någon gång har tur att få den man vill ha för i helvete liksom!

Preciiiis! Håller verkligen med.... blir ju fasen desperat snart! Och det vill jag inte vara. Vägrar att ta första bästa. Jag vill vara eller bli kär i någon, någon speciell! Men det händer sällan att man får den man verkligen vill ha, det känns helt omöjligt ibland ;/

diamond_:

Ja exakt, och det har jag gjort säkert över 10 gånger på olika killar genom mitt liv. Det värsta är att jag fäster mig som fan på den killen jag vill ha och det kan ta upp till ett år eller så innan jag kommit över honom typ

Aaaaa det är precis så jag är också!!! Har verkligen superlätt för att fästa mig vid killar, och det enda jag gör är att gå omkring och tänka på en viss kille hela dagarna, och ha ett mål att liksom FÅ honom tillslut, och paniken växer inom mig om jag INTE har någon att tänka på... då känns allt supertrist! Det är som hemskt, men man kan säga att mitt liv går ut på att finna kärleken=O Redan nu börjar jag bli stressad över att om jag inte får "killen jag håller på med just nu", VEM ska jag då tänka på??? eller vela ha? Helt sjukt att killar ska betyda så mycket... Nä, jag kanske borde relaxa och njuta av singellivet litegrann ;S

diamond_:

man märker verkligen när en kille vill ha HELA EN och inte bara ens f-tta *ursäjta uttrycket, men du fattar*

Ooooja, sånt märker man typ efter andra dejten! Eller på det sätt dom behandlar en, eller vad dom säger, hur dom beter sig, ja alllt! Vill dom bara träffas ute på fest och strula hela tiden, ja då är dom säkerligen bara ute efter EN sak. Men om dom därimot vill vara med en och lära känna en, då kan det bli mer seriöst.

diamond_:

Mmh jag förstår, men det låter endå helt okej takt tycker jag?

Jaajo, asså 3 månader är ju inte så jättemycket... men det är som att förhållandet står stilla, om du förstår vad jag menar? Det är som att vi står och trampar på ett och samma ställe vecka efter vecka, och vi gör alltid samma sak, ser typ film, och vi beter oss likadant hela tiden, vad hände med framstegen liksom? Jag blir less på "rutinen", och det antar jag att han också blir. Och jag har vänner som har varit på G med killar i allt från 2 veckor till 1 månad, så det är väl därför jag tycker att det här känns lite ovanligt trögt.

diamond_:

Det är superbra! Då har ni ju klivit längre fram liksom, när man börjar träffa varandras föräldrar och så.

Joo, fast träffa och träffa... Jag har hälsat på hans päron kan man säga! mer än så har det inte blivit, eller det var nära att jag skulle ha ätit middag hos honom en gång, men det blev inte av 😉

diamond_:

Han är kanske kär eller rädd inför när ni ska ligga, han kanske har "en liten" eller vadsomhelst?

Asså ja jag har ingen som helst aning! Har suttit och klurat på det där i evigheter. Med tanke på att han är så "poppis" bland sina kompisar, och han är jätteuttåtriktad i sin grupp, lite som en ledare, PLUS att han har haft tjej förr (kanske flera, vad vet jag!), med tanke på allt det där så borde han inte tycka att det är pinsamt att vara med lilla mig! Själv är jag riktigt avslappnad och försöker att prata på så mycket som möjligt... Hm, ja han kan ju vara nervös inför sex, men erfaren som han är?! njaaaa låter lite konstigt.

diamond_:

om jag var du skulle jag nästan vara glad att det gick lugnt fram och killen inte stressade med att ligga

Jaaa, jag är jätte glad över att han inte stressar med att ligga oså, och en sak är säker: skulle han föreslå något sånt då skulle det blir BIG NONO från min sida! Jag vill verkligen lära känna han bra först, innan ligget. aaa det är skönt att det går sakta framåt, men nu går det nästan FÖR sakta.... lite spänning i det hela skulle inte skada.

diamond_:

Kanske är det så att han känner att nÅGOT mellan er inte stämmeR/passar/klaffar/kommer hålla

Ja, det där har jag tänkt på super mycket! För jag har själv upplevt känslan av att något inte riktigt stämmer, eller att vi inte klickar helt och hållet i vissa lägen. Men trots det gillar jag honom såklart! Och jag är intresserad av honom, och jag är nog lite förälskad, men KÄR det är jag inte, inte än iaf...

diamond_:

Ja jag vet vad du menar... och han jag kämpar för ger mig Zer0 också just nu - eller det har han gjort sen över ett halvår tillbaka...

ååh så fruktansvärt jobbigt och energikrävande att gå omkring och tänka på det där, och kämpa för en kille som knappt försöker själv. Nä, jag är nog inte lika stark som dig och jag hade gett upp för länge sedan, mycket på grund av min stolthet, den har jag svårt att sänka. I sånnadär lägen försöker jag att tänka "jag är värd någon bättre. Jag är värd någon som verkligen vill ha mig, någon som vill vara med mig osv" Och vill han inte vara med mig, ja då vill inte jag vara med honom heller.

diamond_:

förutom att han säger han tycker jag är het och därför vill ses men ja.

Asså om jag ska vara ärlig lät det där ganska hemskt 🙁 Att det enda han bryr sig om är din utsida... är den där killen ytlig eller vad? Jag tror att du är en toppentjej och du förtjänar någon som vill ha dig för den du är, inte för att du tex. är snygg, eller att du har en snygg kropp. Sånt håller inte i längden! Eller så borde den där killen ge dig en chans att visa vem du är. Eller så finns det såklart andra utvägar som att: Gå vidare helt enkelt. Jag är säker på att du inte har svårt för att träffa nya killar, det finns säkert någon som passar dig där ute.

diamond_:

för mig är relationen/beröringen/närheten VIKTIGAST, sex på sista plats haha. men men...

PRECIS samma som mig! För mig betyder närheten och omtanken så himla mycket tillsammans med en kille, sex är ju såklart viktigt i en relation, men det finns så mycket annat också som ska funka!


   
SvaraCitera

sunshin3:

på fest, vi strulade

[rolleyes]


   
SvaraCitera