Aviseringar
Rensa alla

Har Harry Potter lyckats förändra världen under sina 15år?


24/7
 24/7

Har varken läst böckerna eller sett filmerna så jag svarar pass på detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag undrar vad alla ickemugglarbarn gjorde innan de blev elva, läste de språk och räknade matte i en "vanlig" skola då? Måste kontakta Rowling på något sätt och fråga.


   
SvaraCitera
idaah

Ja det vill jag definitivt påstå, den har i alla fall förändrat min värld (jag är en såkallad "potterhead"). 

Innan HP, var jag inte så mycket och jag känner nu i efterhand att jag inte hade något speciellt som gjorde mig till mig. Men Harry Potters värld gjorde att jag kände att jag var delaktig i något speciellt och "fullbordade" mig. 

Det är jag tacksam för. Så jag kommer nog alltid att älska HP, vad någon annan än säger. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

24/7:
Har varken läst böckerna eller sett filmerna så jag svarar pass på detta.

Fyfan


   
SvaraCitera

Känns helt stört att det gått 15 år. 
Tvingade min lågstadielärare att välja första boken för högläsningssessioner med klassen. Alla hatade mig när de fick reda på att det var "fantasy" som skulle läsas. 

Sen gick det över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Jag undrar vad alla ickemugglarbarn gjorde innan de blev elva, läste de språk och räknade matte i en "vanlig" skola då? Måste kontakta Rowling på något sätt och fråga.

brukar tänka på att deras engelska ju bör suga om de inte studerat språk från det att de var elva 🙁


   
SvaraCitera
Demor

isola:
Jag undrar vad alla ickemugglarbarn gjorde innan de blev elva, läste de språk och räknade matte i en "vanlig" skola då? Måste kontakta Rowling på något sätt och fråga.

Ja, det gjorde dom.Harry gick ju i skola innan Hogwartz, Eller menar du kanske "renblodiga"? Tror dom hade det lite som dagis, kunde göra vad dom vill typ.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Har sett filmerna, dock inte läst böckerna. Harry Potter har inte påverkat mig.


   
SvaraCitera
Yaren

Harry Potter kommer alltid att vara en del av min barndom. <3 älskar Harry Potter 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Demor:

Ja, det gjorde dom.Harry gick ju i skola innan Hogwartz, Eller menar du kanske "renblodiga"? Tror dom hade det lite som dagis, kunde göra vad dom vill typ.

Men han växte ju upp i mugglarvärlden.
Hur kunde de då läsa och skriva? Så overkligt.


   
SvaraCitera
Demor

isola:

Men han växte ju upp i mugglarvärlden.
Hur kunde de då läsa och skriva? Så overkligt.

Snackar du om overkligt när det gäller en bok där en pojke får besök av en jätte som ger hans kunsin en gris svans? xd
Men förstår vad du menar, tror att föräldrarna lärde dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja gilla harry potter för h an hadde ett ärr som var en blicxt i pannan. och jag har ett blixt märke på benet.som är i en blod ådra. dfr gilla ja harry potter.


   
SvaraCitera