Aviseringar
Rensa alla

har hon rätt att rota?


Ämnesstartare

så idag såg jag att varken mina cigaretter eller min pipa var i den väska jag hade lagt dem i sist. och som vanligt är det min mor som har rotat i mina grejer, igen. har hon rätt att rota i mina grejer och ta dem utan att jag vet om det?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nej.


   
SvaraCitera
Kudhos

Rätt och rätt, asså om vi ska gå juridiskt så har hon rätt. Men respektlöst är det. Lite space vill man ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:
Nej.

Kudhos:
Rätt och rätt, asså om vi ska gå juridiskt så har hon rätt. Men respektlöst är det. Lite space vill man ha.

hur ska jag konfrontera henne? innan har jag inte skött det så bra...


   
SvaraCitera
skal
 skal

dina cigg och din pipa? hoppas hon slängt skiten, lägg av med det. Hoppas hon rotar mer i framtiden


   
SvaraCitera

fråga henne lugnt om hon har rotat i din väska

om hon svarar ja, fråga varför

om hon svarar nej, säg då att någon har gjort det

förklara sedan att du inte tycker att det är okej och att du inte rotar bland andras grejer och gärna vill ha samma respekt tillbaks

sen är hon ju automatiskt i ett överläge pga hon är din förälder+du är omyndig

elr så kan du säga att det är en kompis och svär lite åt kompisen som aldrig har egen väska och lägger det i din osv 


   
SvaraCitera
Kudhos

psychoex:

hur ska jag konfrontera henne? innan har jag inte skött det så bra...

Det amsi skrivit. Vill hon ha ömsesidig respekt så rotar hon inte i dina grejer, och du inte i hennes. Sen vet jag inte förgrunden till varför hon gjorde det. Har du ljugit om vad du haft i dina väskor eller så? För om du ljugit så är hennes handlingar betydigt förståeligare. 


   
SvaraCitera

Beror väl helt på hur gammal du är..?


   
SvaraCitera

skal: dina cigg och din pipa? hoppas hon slängt skiten, lägg av med det. Hoppas hon rotar mer i framtiden

Vilka dumheter du skriver ibland.


   
SvaraCitera
skal
 skal

Patrick:

Vilka dumheter du skriver ibland.

:´(


   
SvaraCitera

psychoex:
så idag såg jag att varken mina cigaretter eller min pipa var i den väska jag hade lagt dem i sist. och som vanligt är det min mor som har rotat i mina grejer, igen. har hon rätt att rota i mina grejer och ta dem utan att jag vet om det?

Vet inte hur gammal du är men om du är över arton år så får hon enligt lag inte ta någon annans sak utan lov. Även om hon bara flyttat det. Men antar att du inte vill anmäla morsan. Fast om du nu är under arton så har hon hand om dig och hon har viss rätt att blanda sig in i vad du har för saker. Som min far hade fått brev i postlådan som var till mig så öppnade han det och det var inget som han skulle se..Ledsen Jag är över arton så jag sa till han och förhoppningsvis så gör han inte det igen..


   
SvaraCitera

psychoex:
så idag såg jag att varken mina cigaretter eller min pipa var i den väska jag hade lagt dem i sist. och som vanligt är det min mor som har rotat i mina grejer, igen. har hon rätt att rota i mina grejer och ta dem utan att jag vet om det?

Vet inte hur gammal du är men om du är över arton år så får hon enligt lag inte ta någon annans sak utan lov. Även om hon bara flyttat det. Men antar att du inte vill anmäla morsan. Fast om du nu är under arton så har hon hand om dig och hon har viss rätt att blanda sig in i vad du har för saker. Som min far hade fått brev i postlådan som var till mig så öppnade han det och det var inget som han skulle se..Ledsen Jag är över arton så jag sa till han och förhoppningsvis så gör han inte det igen..


   
SvaraCitera

Xuzkie: Som min far hade fått brev i postlådan som var till mig så öppnade han det och det var inget som han skulle se..Ledsen

Det är ju dock olagligt.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Det är ju dock olagligt.

Jag vet, man får inte röra andras saker om man inte fått lov. Speciellt inte post.


   
SvaraCitera

Det står i barnkonventionen att alla barn har rätt till ett privatliv 


   
SvaraCitera