Aviseringar
Rensa alla

Har inga vänner 🙁


Ämnesstartare

Jag går nu andra året i gymnasiet och trivs inte bra. Har bytt gymnasium 2 gånger innan men trivs verkligen inte. Anledningen till att jag inte trivs är att jag inte har några vänner. I den första gymnasieskolan jag gick på var inte alls eleverna kamratliga... Några killar fota mig en gång och skratta åt bilden, anledningen till att jag vet det är för att de satt framför mig... Försöker verkligen att få vänner och är trevlig men det är verkligen inga som vill hänga med mig. Har t.o.m. fått gå om ett år då jag verkligen inte klarade av att gå i de skolorna.

9:an rasade mitt liv sönder skulle man kunna säga! Min bästis som jag hade känt i 5 år slutade att hänga med mig och skaffade MASSA nya vänner och förstår inte vad jag gjorde för fel... Min bästis var verkligen så mkt mer än en bästis, hon var som en familjemedlem och hela min familj gillade henne. Vi hade t.o.m åkt på massa resor tsm... Flera år sedan detta hände men är fortfarande helt förkrossad och kan liksom inte gå vidare.

Har knappt några vänner idag, det är mest tack vare mina föräldrar jag har typ 3 kompisar... Det är för att deras vänner har barn i min ålder men vi ses inte så ofta för att alla bor väldigt långt ifrån mig.

På helgerna gör jag verkligen inget.... Känns så tråkigt att det här är det jag kommer komma ihåg från min tonårs tid, verkligen inget positivt! När jag är inne på facebook ser jag att min fd. bästis verkar leva ett toppen liv och bryr sig troligen inte ett skit vad hon gjorde mot mig. Ser även massa andra gamla ''klasskompisar'' gå på fester, bruncher och lever allmänt ett härligt liv.

Vet inte hur mkt jag gråter över detta men mår verkligen dåligt att jag inte har någon. Har varit deprimerad och väldigt nedstämd i ca 3 år, absolut finns de vissa dagar jag är glad men har inte mycket nöje i mitt liv. Folk där jag bor bryr sig bara om status och alla känner alla.... Och för vissa är jag hela tiden andrahandsval, de hör bara av sig när ingen av deras andra vänner inte vill göra något så är verkligen allas sista val 🙁

Vad tycker ni jag ska göra?? Har verkligen inget liv och mår skit över detta! Jag har sökt till en ny skola men vet inte om jag kommer in där.. Tycker ni jag borde söka till internatskola i något annat land? Har ju verkligen försökt med att bygga upp mitt liv här men det går bara inte... Så internat i ett annat land lockar mig men vad tycker ni?


   
Citera

Det är inte ditt fel att det blev såhär. Försök att hitta nya vänner genom att träffa nytt folk. Gå med i nån förening, börja ny klass eller liknande. Jag vet hur det känns och det ä bara å härda ut tills det löser sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Det är inte ditt fel att det blev såhär. Försök att hitta nya vänner genom att träffa nytt folk. Gå med i nån förening, börja ny klass eller liknande. Jag vet hur det känns och det ä bara å härda ut tills det löser sig.

Försöker verkligen hitta nya vänner men det går inte. Har varit med i föreningar men har verklige inget gemensamt med de andra, de är snälla och så men har har som sagt inget gemensamt med dem. Som jag skrev så har jag sökt in till en ny skola men det är inte ens säkert om jag kommer in, får svar om ca 1 månad. Men skulle kunna tänka mig att börja på internatskola i något annat land, skulle kännas som att jag fick en ny start i livet även om det bara är ett år!


   
SvaraCitera

Är det en liten hålla.. Då kan det bli jobbigt ja ;/ 


   
SvaraCitera

äsch 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mad:
Är det en liten hålla.. Då kan det bli jobbigt ja ;/ 

Nej, bor i en storstad och har fortfarande inte lyckas hitta någon vän så du kan ju förstå hur misslyckad jag känner mig med mitt liv


   
SvaraCitera

Låter helt som mitt liv 😛


   
SvaraCitera

jackie97: Nej, bor i en storstad och har fortfarande inte lyckas hitta någon vän så du kan ju förstå hur misslyckad jag känner mig med mitt liv

Nej men det betyder inte att det inte finns nån! Har du inga hobbys eller nåt sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Låter helt som mitt liv 😛

Jasså! Hur länge har det ''pågått'' för dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mad:

Nej men det betyder inte att det inte finns nån! Har du inga hobbys eller nåt sånt

Tror också att det finns nån därute men orkar inte vänta längre.... Har levt med det här i 3,5 år och nu börjar jag tröttna


   
SvaraCitera

Hur vet du att du får nya kompisar på ett internat? 

Börja med att göra saker som intresserar dig. Allt eftersom brukar det dyka upp personer som har samma intressen och då ger det sig naturligt. 


   
SvaraCitera

Gruvansson: ur vet du att du får nya kompisar på ett internat?

pga de kan ej fly!!!


   
SvaraCitera

obs skämt, ts, du får säkert nya vänner. du hinner uppleva så mycket och träffa så mycket människor än.


   
SvaraCitera

jackie97:

Jasså! Hur länge har det ''pågått'' för dig då?

Sen november-december typ. Och nästan hela högstadiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvansson:
Hur vet du att du får nya kompisar på ett internat? 

Börja med att göra saker som intresserar dig. Allt eftersom brukar det dyka upp personer som har samma intressen och då ger det sig naturligt. 

Det går aldrig att garantera men är väldigt säker på att jag skulle må bättre om jag fick chansen att komma till en annan miljö. Trivs inte särskilt bra i den miljön jag befinner mig i efter allt som hänt som en miljöomväxling för mig skulle vara bra tror jag...

Svårt att börja på nån aktivitet eftersom det inte finns så mycket i min ålder


   
SvaraCitera