Aviseringar
Rensa alla

Har inga vänner 🙁


Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:

Sen november-december typ. Och nästan hela högstadiet

Vad jobbigt! Hoppas det blir bättre!!


   
SvaraCitera

jackie97:

Det går aldrig att garantera men är väldigt säker på att jag skulle må bättre om jag fick chansen att komma till en annan miljö. Trivs inte särskilt bra i den miljön jag befinner mig i efter allt som hänt som en miljöomväxling för mig skulle vara bra tror jag...

Svårt att börja på nån aktivitet eftersom det inte finns så mycket i min ålder

19 år?

Finns väl hur många möjligheter som helst.


   
SvaraCitera

jackie97:

Vad jobbigt! Hoppas det blir bättre!!

Ja det är nog jobbigt, Men hoppas att du också får det bättre 😀


   
SvaraCitera

Jag har nyss gått klart min tid på internat, detta var dock i sverige och det var högstadie, men min erfarenhet utav det var att personalen var de bästa människorna jag någonsin mött men de andra eleverna var för mesta dels jobbiga. 

Tänkte börja på ett internet gymnasium, så jag var där i 3 dar, aldrig känt mig så ensam som jag gjorde där. Personalen var den tråkigaste likaså de andra eleverna. Fanns verkligen inget bra med det stället.

Så det kan ju bli lika dåligt även fast du börjar på internat.

Men lycka till iaf, jag är i liknande situation. Har ingen att vara med denna sommarn.


   
SvaraCitera
happy

Istället för att försöka hitta en kompis behöver du hitta sig själv. Snarare bygga en ny jag. Det verkar som du är väldigt osäker och inte uppskattar dig själv. Börja med att ta hand om dig själv den här sommaren, gör saker du älskar. Sov över hos nån av dina kompisar. Dem kanske har vänner du har massa saker gemensamt med. Och du måste väll ha något du älskar att göra. Kanske ta bilder, dansa, sjunga måla, spela boll osv?
   Men börja iallafall med att älska dig själv. Många älskar confident personer (iallafall jag).


   
SvaraCitera
happy

Dig*


   
SvaraCitera

Jag känner igen mig. Det börjar bli bättre nu dock. Som en ovanstående nämnde, gå med i någon förening... Jag gick med i en ungdomspolitisk förening och fick massa nya kompisar men innan var det skit. Jag är fortfarande ensam mycket, men har vant mig och det stör mig inte så mycket. Då kan jag fokusera på annat istället, men i vissa perioder är jag nedstämd. 
Nu kanske inte politik intresserar dig men det finns ju andra alternativ! Vad tycker du är roligt? Gillar du t.ex. att dansa, så gå med i en dansförening då får du garanterat massor med nya vänner! Annars finns väl appar som går ut på att träffa nya vänner 🙂 Det kan kännas som ett desperat försök men ta det som en rolig grej.

Försök att bryta ditt mönster i vardagen. Om du enbart åket till och från skolan sen går raka vägen hem så kan det bli lite svårt att träffa vänner. Gå ut och försök ta kontakt. Försök att inte "tycka synd" om dig själv, då går man in i en "sorg-fas" och då blir det svårt att släppa in nya människor, var snäll mot dig. Tänk positivt! Då kommer du att utstråla positiv energi och alla kommer känna sig trygga och glada i din närhet.
Börja i någon sport! Kampsport, fotboll, krogen eller ta en kurs i hur man stickar vantar (om det nu intresserar dig)... Hela grunden till vänskap är gemenskap. Man träffar nya vänner genom att göra saker tillsammans!!
Aktivera dig! Det löser sig alltid! Ingen är ensam hela livet om man inte väljer det. Du är ung och kommer träffa miljoner nya människor. Lycka till!


   
SvaraCitera