Aviseringar
Rensa alla

HAR INGA VÄNNER


Ämnesstartare

hej jag heter Adam  och jag är 15 år och är adopterad från indien. jag har inga vänner jag skrivetr till folk men dom ignorera mig hela tiden. jag tror det är för att jag är mörk. jag spelar Amerikansk fotboll. men jag vill ha vänner.  snälla hjläp mig om ni villl kika mig fotbollplayer31 snälla


   
Citera

gullis


   
SvaraCitera

du kan bli vän med anura


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
        

vem är det?     


   
SvaraCitera

Adam SHM :

schysst snubbe i gbg 


   
SvaraCitera

anura är också utlänning, vilket är skämtet, eller i detta fallet personpåhoppet


   
SvaraCitera

Skaffa inga vänner, folk är ändå inget att ha


   
SvaraCitera
linta

ett sätt att få folk att gilla en, är att be om en tjänst. i boken 59 Seconds, Think a Little, Change a Lot - Richard Wiseman, står det om hur man ökar sin "likability" (hur lätt man är att tycka om). 3 olika fenomen beskrivs.

The Franklin Effect: folk gillar dig bättre om de gör dig tjänster (mindre tjänster, be inte om deras hemläxa eller något).

The Pratfall Effect: att göra misstag får dig att verka mer mänsklig. Var inte för perfekt. (fast man vill nog inte verka helt inkompetent heller)

Gossip: när du skvallrar om andra, så fäster lyssnaren omedvetet de egenskaperna på dig, skvallraren. Så skvallra om folks bra sidor, så kommer du verka lika bra!

Kanske inte direkt världens bästa guide till hur man skaffar vänner, men ett steg i taget!


   
SvaraCitera