Aviseringar
Rensa alla

Har inga vänner... [seriöst]


Ämnesstartare

Jag har verkligen inga vänner längre sen jag började gymnasiet i en annan stad än den jag bor i. Eftersom jag går upp 6 på morgonen och kommer hem halv 6 på kvällen har jag inte heller tid med mina gamla vänner (och inte de med mig), och helgerna ägnar jag åt att träffa min pojkvän och plugga igen det jag inte orkat under veckorna.
I min klass är vi 13 tjejer och ingen kille. Jag började på ett annat program, annat gymnasiun och annan stad. Sen höll jag på att bränna ut mig och var tvungen att byta. När jag kom till den klass jag går i nu hade jag två vänner, men de bytte till lärlingsklassen på vår skola och vi träffas inte längre. Dessutom blev jag och en av de två osams precis innan de bytte.
Av de tjejer som går kvar nu tycker ingen om mig förutom kanske två. Dock är de i gäng som 'leds' av en tjej som verkligen inte tycker om mig på grund av min sexualitet.
Visst skulle jag kunna träffa nån av de tjejerna ensam, men det är så länge sen jag hade en ordentlig vän att jag glömt hur man gör.
Jag har alltid varit ensamvarg och tycker att det är jobbigt att vara i ett crowded utrymme.
Kan någon snälla hjälpa mig att ta mig ur denna onda spiral?


   
Citera

Internet friends, så gjorde jag första gymnasieåret. Började umgås med klasskamrater i tvåan, win.


   
SvaraCitera

muta dom att bli din vän med sexchoklad...eller ehm...menar kexchoklad, såklart[blush]


   
SvaraCitera

bli eremit typ tror det är enklast


   
SvaraCitera

sexchoklad:

på grund av min sexualitet.

sexchoklad:

helgerna ägnar jag åt att träffa min pojkvän

har dom problem med att du är straight? [shake] lr har jag inte tänkt tillräckligt långt igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

Började umgås med klasskamrater i tvåan

Det verkar inte som att de vill umgås med mig alls, oavsett om det har gått ett sommarlov emellan.

kebu12:

muta dom att bli din vän med sexchoklad

Will do 😉

retsti:

har dom problem med att du är straight?

Jag är bisexuell. 🙂


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Det verkar inte som att de vill umgås med mig alls, oavsett om det har gått ett sommarlov emellan.

Aaah, [cry]. idioter.


   
SvaraCitera

bränn ner din skola, du får någon slags ungdomsvård/LVU-skit, och kan därigenom träffa vänner [y]


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Jag är bisexuell. 🙂

ok, tänkte inte tillräckligt långt.

verkar som om dom inte är speciellt fina vänner ändå. jag är halvt mobbad på mitt jobb. inte många pratar med mig. men jag har varit med i deras "gäng" o jag vet att jag inte missar något. så när dom hälsar på varandra o hoppar över mig så kan jag alltid lugna ner mig själv genom att veta att jag egentligen itne vill vara med dessa personer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

bränn ner din skola, du får någon slags ungdomsvård/LVU-skit, och kan därigenom träffa vänner [y]

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemlig:

idioter.

Word.

dazed_and_confused:

bränn ner din skola, du får någon slags ungdomsvård/LVU-skit, och kan därigenom träffa vänner

Sure will do 😉

retsti:

verkar som om dom inte är speciellt fina vänner ändå

retsti:

veta att jag egentligen itne vill vara med dessa personer.

Nej, de är egentligen inte såna jag vill vara med. De är inte snälla utan bråkar bara, och jag vill inte vara med såna. Men det är ändå inte kul att vara tvungen att gå mellan lektioner själv, sitta och äta lunch själv etc :/


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Sure will do 😉

Alla har väl någon gång drömt om det liksom.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Men det är ändå inte kul att vara tvungen att gå mellan lektioner själv, sitta och äta lunch själv etc :/

nä jag förstår det...

på mitt extra jobb har jag alltid med mig bok eller tidning. går in på internet tex.

men så har jag andra vänner utanför vilket minskar suget efter vänner på jobbet.

ok kanske inte kan hjälpa dig :/. men det måste finnas andra du kan försöka ragga upp. det är svårt iof..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Alla har väl någon gång drömt om det liksom.

Förutom dedär äckligt perfekta som går ut med mvg i alla ämnen >_<

retsti:

bok eller tidning

Du anar inte hur många böcker jag läst ut under skoltid ^^

retsti:

andra vänner utanför

retsti:

men det måste finnas andra du kan försöka ragga upp. det är svårt iof..

Jag ska förhoppningsvis flytta till staden där jag går i gymnasiet till hösten, då kanske det blir enklare att hitta vänner. Fast jag vet inte hur det ska gå till egentligen då jag alltid haft svårt att få vänner.


   
SvaraCitera

sexchoklad:

Förutom dedär äckligt perfekta som går ut med mvg i alla ämnen >_<

Ellerhur då jävlas du ju med dom också + att du blir min favoritflata. [party]


   
SvaraCitera