Aviseringar
Rensa alla

Har inga vänner...


Ämnesstartare

Tickstart:

...

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det finns ju andra sätt såklart, såna där lite förbjudna sätt..

Vad för förbjudna sätt?


   
SvaraCitera

vill du behålla de vännerna du har rekommenderar jag att du pratar med dem om hur du känner.
annars, kolla efter andra vänner, bättre vänner


   
SvaraCitera

Sosselina:

Vad för förbjudna sätt?

Never mind, du är alldeles för ung för att ens tänka i de tankarna.. [cute]

Du kan inte snacka med rektorn i hopp om att få byta klass då? Gjorde detta en gång i mellanstadiet, var sjukt utfryst och sådär.. allt var nog ganska tydligt egentligen..

Men det skadar ju inte att ta ett snack och höra lite, right!? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Du kan inte snacka med rektorn i hopp om att få byta klass då?

Vill tyvärr vill jag helst inte byta klass...


   
SvaraCitera

har varit i samma situation i min klass
Jag kanske är, till och med. Idag var de flesta trevliga iaf. Men jag har slutat lögga ork på att hävda mig, när de ändå periodvis visar att de inte vill umgås med mig. Skyller narcissiskt på att de är för unga för att veta sitt eget bästa.


   
SvaraCitera

Sosselina:

Vill tyvärr vill jag helst inte byta klass...

Varför inte? [shake]


   
SvaraCitera

blir du dissad av vissa personer eller umgängen så kan det bero på ganska många saker, som man inte är medveten om. bra saker att tänka på:

lägg märke till hur de andra personerna beter sig, hur beter du dig jämfört med dem? ibland behöver man anpassa sig lite. var inte för trevlig, det kan tolkas som att du är desperat/töntig. vad har du gemensamt med de andra, vad gillar de att prata om? det är alltid en bonus att ha mycket gemensamt. tänk på hur du klär dig/ser ut, människor kan vara väldigt ytliga och fördomsfulla (ju yngre och dummare de är, desto mer)och ens utseende kan påverka ganska mycket hur man blir bemött av andra.

tänk på att ta allt jag skrev/skriver med en nypa salt, det är bara några tips som jag tror kan hjälpa en ibland om man känner sig osäker eller obekväm i vissa sociala situationer - inga regler som alltid måste följas eller alltid funkar. försök tänka ut egna saker som kan fungera, man måste testa sig fram ibland. att vara bra på det sociala är som med allt annat, man måste träna och alla har olika förutsättningar, vissa måste träna mer på vissa saker för att hänga med. några sista råd: nedvärdera aldrig dig själv/se dig aldrig som sämre än andra (men bete dig inte som att du är bättre heller), våga stå för det du tycker men våga erkänna om du har fel/var öppen för nya tankar, var inte falsk/snacka skit om folk så lite som möjligt, gör bara saker du känner dig bekväm med (men det är också bra att utmana sig själv ibland). fundera dock på om det verkligen är personer du vill umgås med, ibland lurar man sig själv gällande sådant. kan vara så att ni bara inte passar ihop. hoppas du har någon användning utav det jag skrev, om inte får du förklara ditt problem noggrannare, jag kan vara helt ute och cykla.


   
SvaraCitera

tänk på att det också går att lära känna folk utanför skolan, kolla runt om det finns någon social hobby/sport eller något intresse där du skulle kunna känna folk du har något gemensamt med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren sunk!


   
SvaraCitera

är dessa person otrevliga eller är det bara det att du aldrig lyckas umgås med dem...kan vara så att du måste uppleva den oerhörda smärtan genom att umgås med dem även om det är jättejobbigt...smärtan kan du nog inte ta bort om du inte först upplev den...kanske låter obehagligt men livet är som det är...


   
SvaraCitera