Aviseringar
Rensa alla

''Har inget val, behöver pengar'' Verkligen giltig anledning för prostitution?


Ämnesstartare

Jag såg en dokumentär om en ung kvinna som sålde sin kropp i Danmark. Hon berättade om det svåra liv hon haft med en ensamstående, missbrukande, far och pojkvänner som utnyttjat och slagit henne.

Hon berättade att till slut hade hon inget val och behövde pengar och fick helt enkelt börja sälja sin kropp som hon, när dokumentären utspelar sig, gjort i drygt 5 år.

Det jag undrar då är det motivet.

Visst man säljer ju sin kropp för att tjäna pengar, men som jag ser det så skulle många saker komma före innan jag skulle börja sälja min kropp.
Be om hjälp av socialen tex skulle gå före - och man skulle säkert få hjälp av dom om det var så illa.

Vad tror ni? Har man verkligen försökt allt och misslyckats innan man börjat prostituerat sig eller är det lättingängligheten som gör det?


   
Citera
Ämnesetiketter

Klart de ser det som en chans att tjäna extra pengar. Sedan snyftar de ut i media för att alla ska tycka synd om dem.


   
SvaraCitera

/care liksom. vissa tycker säkert inte ens att det är en big deal att sälja din kropp, då är det ju assmidigt att prostituera sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Klart de ser det som en chans att tjäna extra pengar. Sedan snyftar de ut i media för att alla ska tycka synd om dem.

Ja men jag förstår inte. Är de för lata för att skriva en ansökan till sociala?


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Är de för lata för att skriva en ansökan till sociala?

Troligtvis ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hopalong Cassidy:

Troligtvis ja.

Jag kan förvisso förstå hur det ser ut i vissa länder, där är det verkligen en sista utväg. Men tycker att här får man väl hjälp om man ber om det? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är snabba pengar, svårt att tar sig ur när man väl har börjat. Knulla 7-8 gånger per månad elr jobba varje dag i en månad, vad väljer man?


   
SvaraCitera

Jag tror att det egentligen bara verkar som en snabb och smidig lösning ifrån början, då de oftast är omedvetna om prostitutionens alla baksidor. Sedan är de fast, mår skit och vet inte vad de ska göra. Och det kan man ju skylla lite vad som helst på. Låter väl bättre med "jag hade inget val" än "jag visste inte bättre".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Sedan är de fast, mår skit och vet inte vad de ska göra. Och det kan man ju skylla lite vad som helst på. Låter väl bättre med "jag hade inget val" än "jag visste inte bättre".

Så tänker väl de flesta som jobbar i en tråkig verkstad i över 20år, jag borde pluggat vidare men jag visste inte bättre xD
Sedan mår inta alla dåligt av prostitution, och det är framför allt skamkänslan som gör att de mår dåligt, det är samhällets syn på prostituion som gör att de mår så dåligt.


   
SvaraCitera

PinkFloyd:

Så tänker väl de flesta som jobbar i en tråkig verkstad i över 20år, jag borde pluggat vidare men jag visste inte bättre xD

Tycker dock att det är en jäkla skillnad.

PinkFloyd:

Sedan mår inta alla dåligt av prostitution, och det är framför allt skamkänslan som gör att de mår dåligt, det är samhällets syn på prostituion som gör att de mår så dåligt.

Jag skulle tippa på att de flesta mår jäkligt dåligt över vad de gör och prostitutionen blir ett sätt för dem att straffa sig själva.


   
SvaraCitera

Ungefär hur mycket pengar tror ni de som säljer sina kroppar får på en månad!? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ungefär hur mycket pengar tror ni de som säljer sina kroppar får på en månad!? [rolleyes]

Det beror på hur många kunder hon har, en någorlunda snygg tjej får ca 2500kr för 1timme sex, sedan har vi avsugning som ger ungefär 500kr, analt som också ger extra...


   
SvaraCitera

PinkFloyd:

en någorlunda snygg tjej får ca 2500kr för 1timme sex,

Precis.. Om de inte har någon hallick som tar 90 % så lär de vara rätt täta ju.. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Precis.. Om de inte har någon hallick som tar 90 % så lär de vara rätt täta ju..

De flesta som säljer sex är självständiga och ägs inte av någon pimp.


   
SvaraCitera

PinkFloyd:

Det beror på hur många kunder hon har, en någorlunda snygg tjej får ca 2500kr för 1timme sex, sedan har vi avsugning som ger ungefär 500kr, analt som också ger extra...

S3ON:

Precis.. Om de inte har någon hallick som tar 90 % så lär de vara rätt täta ju.. [cool]

Älskar sättet killar resonerar på [love]


   
SvaraCitera