Aviseringar
Rensa alla

har jag blivit dum eller


Det är nog inläggning nästa, se till att söka hjälp innan det är för sent. 


   
SvaraCitera

Vrf triggar du dig sj genom en regnbådszebra... som att jag ska hålla ett paket cigg i handen om jag vill sluta röka. Help yourself


   
SvaraCitera

debepe: Vrf triggar du dig sj genom en regnbådszebra...

vad har randiga zebror med knark att göra? 


   
SvaraCitera

Sök hjälp hos någon vuxen, det är bara du själv som kan ta steget till att få hjälp.


   
SvaraCitera

FruLiten: vad har randiga zebror med knark att göra?

surrealistisk bild. knark gör saker surrealistiska


   
SvaraCitera

debepe: surrealistisk bild. knark gör saker surrealistiska

.. så du tänker på knark när du läser filosofi eller kollar på konst? 


   
SvaraCitera

FruLiten: .. så du tänker på knark när du läser filosofi eller kollar på konst?

Men va? Han är knarkare så jag antar att han triggas av sådant där...
Rökare triggas av enstaka ciggfimpar så vrf i helvete ska han inte triggas av en surrealistisk, neonfärgad zebra?
Fine, han kanske inte direkt triggas men risken finns.
Som att framställa pinnsmala människor som snygga, inför anorektiker 


   
SvaraCitera

debepe: Som att framställa pinnsmala människor som snygga, inför anorektiker

Så man kan inte sätta fram en konstig tavla och säga "Detta är snyggt!" utan att knarkaren blir triggad?
Aldrig hört något liknande och då är jag knarkare själv. P:p:p.P.pp.P.P:p


   
SvaraCitera

FruLiten: Så man kan inte sätta fram en konstig tavla och säga "Detta är snyggt!" utan att knarkaren blir triggad?

Jo, läste du inte att jag skrev "risken finns"? Du verkar tycka att jag är trångsynt men ärligt talat.. Antingen är du nonchalant eller så är du verkligen trångsynt.

FruLiten: Aldrig hört något liknande och då är jag knarkare själv. P:p:p.P.pp.P.P:p

Har en nära vän som är pundare, och då menar jag inte cannabis lr ngt sådant "skit", utan hn går på riktigt tunga grejer... Personen fick inte vara med på en föreläsning om alkohol därav, för det kunde trigga behoven.

Om du inte förstår dig på det där kan du sluta Diskutera det här med mig: Ja, man Kan triggas av olika saker... Just för att man kan ha utvecklas ett antingen fysisk/psykiskt beroende. 
(Det behöver inte innebära att man Måste låsa in sig själv för att friskförklaras men det är utan tvivel en rekommendation att inte mata sig själv med olika stimuli som har stark koppling till missbruket/beroende. Typ titta helt inte på porr, så ofta, om du är "porrskadad" eller pervers/kåt ofta osv.)


   
SvaraCitera

debepe: Ja, man Kan triggas av olika saker...

Så då kan väl inte du bestämma om hen triggas av en randig zebra eller ej, har hen valt att ha en randig zebra som avatar så kan du väl ta och skita i det? Det är ju inte så att jag kan påstå att din idioti provoceras fram av din bild.

debepe: Typ titta helt inte på porr, så ofta, om du är "porrskadad" eller pervers/kåt ofta osv.)

Nä men det är väl för fan som att du skulle jämföra "Det är inte så smart av en heroinist att sätta en nål i armen med heroin i." 

debepe: "risken finns"

Finns nog mer allvarliga saker som kan trigga fram ett knarksug än en bild på ungdomar.se 🙂


   
SvaraCitera

FruLiten: Så då kan väl inte du bestämma om hen triggas av en randig zebra eller ej,

Men jag skrev ju att risken finns...

FruLiten: har hen valt att ha en randig zebra som avatar så kan du väl ta och skita i det?

Jag har rätt till att yttra mig om min åsikt

FruLiten: "Det är inte så smart av en heroinist att sätta en nål i armen med heroin i."

Ja det också men det är ett extremt exempel... Om en schizofren person blir skrämd så blir den lättare sjukare.... Så om den håller sig glad, upptagen osv. kan det hämma ett extremt återfall.

FruLiten: Finns nog mer allvarliga saker som kan trigga fram ett knarksug än en bild på ungdomar.se 🙂

Aa, jag vet, vem sa att jag inte vet det? 


   
SvaraCitera

debepe: Men jag skrev ju att risken finns...

Hur vet du att hen inte blir triggad av att DU tycker hen's bild är knarkig?


   
SvaraCitera
Learix
Ämnesstartare

debepe:

Men va? Han är knarkare så jag antar att han triggas av sådant där...
Rökare triggas av enstaka ciggfimpar så vrf i helvete ska han inte triggas av en surrealistisk, neonfärgad zebra?
Fine, han kanske inte direkt triggas men risken finns.
Som att framställa pinnsmala människor som snygga, inför anorektiker 

jag är en tjej


   
SvaraCitera
Learix
Ämnesstartare

tacl alla imorgon ska jag tillpsykolog, faan va pinsamt vad ska jag säga till hon.

Typ "Hej asså jag knarkar


   
SvaraCitera

Learix: Typ "Hej asså jag knarkar

Ja typ! Det är alltid en början. 


   
SvaraCitera