Aviseringar
Rensa alla

Har jag en ätstörning?


Ämnesstartare

jag har jättemycket problem med min kropp och gör allt för att gå ner i vikt. Jag är 185 cm 13 år (98a), tjej och mitt bmi är precis i mitten av normal enligt bmitest.se. Dock tycker jag att jag är största fettot ever och vill gå ner.

Jag och en kompis pratade om vikt och så och jag berättade bla att jag spyr ibland för att få upp mat om jag känner mig tjock eller tycker att jag har ätit för mycket.

jag vill gå ner till 50 kilo som alla mina kompisar väger (dom är runt 150-160 cm. Jag vet att det är lite lite för min längd men jag vill bara vara smal och ha på mig vad jag vill.

Just nu vill jag inte ha på mig tshirt linne eller något där man visar armar/mage osv. Inte leggins eller så , inte något som visar benen. Det blir helt sjukt jobbigt på somrarna.

(förra gick jag runt i mjukisbyxor och tjocktröja för att inte visa min kropp.

Min kompis blev jätteorolig och berättade tydligen för sina föräldrar och säger att jag nog har ätstörningar och allt?

Jag vart lite chockad för jag har aldrig tänkt så alls, utan bara att jag vill ju gå ner i vikt bara? Jag har väl ingen ätstörning för det jag gör?


   
Citera

du är längre än dina kompisar, så det som är smalt för dom blir underviktigt för dig.


   
SvaraCitera

Svar Ja. Gör något åt saken.


   
SvaraCitera

Fint nick! Att ingen har tänkt på det förut.. [crazy]

Panda:

Svar Ja. Gör något åt saken.


   
SvaraCitera