Aviseringar
Rensa alla

Har jag en ätstörning?


Ämnesstartare

Hej!

Jag mår dåligt. Väldigt mycket över min vikt och mat. Känner sådan ångest efter jag ätit för mycket och gillar inte att blanda mat, man ser liksom inte hur många kalorier det är. Isf typ köp mat där det redan står men litar inte alltid på förpackningarna. Men om jag varit med och lagat maten är det mer ok men fortfarande jobbigt.
Tänker också på mat hela tiden, ända undantaget är när jag pratar med någon för då liksom försvinner det och jag fokuserar bara på det jag pratar om fast ibland kommer maten in i mitt huvud igen.

Jag tycker jag är fet men väger 54,7 just nu och är 169 cm lång. Jag vet att det egentligen inte är sp men kan inte få ut det ur mitt huvud. Har gjort test och så men jag är ju inte en sådan person med en ätstörning. Jag har ju alltid varit lite mullig. Jag är liksom inte sån så måste nog få svar genom en levande mänskas ögon och inte ett online-test. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

http://www.markazits.com/diet/bmi.php idealvikt men nästan undervikt... Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att någon på internet kan ge dig diagnosen ätstörning.
Jag skulle tipsa dig till att gå till närmaste ungdomsmottagning, kanske prata om varför du känner som du gör och vad som finns att göra åt det! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!

Tråd låst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
http://www.markazits.com/diet/bmi.php idealvikt men nästan undervikt... Blink

Usch hatar bmi. Ger sällan korrekt svar på oomdet är ohälsosamt eller ej.

Är 164 och väger 40.2 Du är inte farligt ssmal. Kolla upp om du har en ätstörning snarast så du kan få hjälp. Kram


   
SvaraCitera