Aviseringar
Rensa alla

Har jag en framtid om jag...


Ämnesstartare

... Går nv - nv och får crapiga betyg samtidigt som jag failar HP?
Hur stor chans har jag att komma in på lärarprogrammet? (Orkar inte gå till syo och nöjer mig inte med svar som "beror på hur höga intagningspoängen är")
Dold text: Vågar inte fråga hur liten chans jag har att komma in på psykologprogrammet. Har givit upp den drömmen.[cry]

nervösa kramar från en orolig 94a


   
Citera
Ämnesstartare

Alltså; klarar jag mig på att slappa eller är det smart att börja plugga så jag kan vara ekonomiskt oberoende under en lång framtid??

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

att göra värdelösa trådar har blivit som en hobby för mig... En hobby som stör mitt pluggande. Smart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ekonomiskt oberoende lär du ju inte bli enbart för att du pluggar. Men lönar sig att göra bra ifrån sig, ja. Dvs, G i alla ämnen räcker knappast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

G i alla ämnen räcker knappast.

Vad kan jag bli på det? Kan jag bli ngt övh utan att gå komvux & komplettera en massa eller kräver nv-programmet att man har bra betyg för att komma in på högskola...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

ad kan jag bli på det? Kan jag bli ngt övh utan att gå komvux & komplettera en massa eller kräver nv-programmet att man har bra betyg för att komma in på högskola...?

Men hallå, det är ju nv-programmet! Det är ju det bredaste programmet du kan läsa så det är ju klart du kan bli något på det? Men jag antar att det beror lite på vad för betyg du får som avgör hur lätt det kommer att bli för vidarestudier, men det beror på vad du ska söka för någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Det är ju det bredaste programmet du kan läsa så det är ju klart du kan bli något på det?

Ja men jag tänkte typ att linjen inte är yrkesförberedande och att man därför måste fortsätta på högskola för att kunna bli något... Och för det måste man ha ganska höga betyg. Det är så jag förstått det!

Zeppelin:

men det beror på vad du ska söka för någonting.

Lärarprogrammet! Fast vill så gärna gå psykologprogrammet men med mina betyg kan jag bara drömma om det programmet...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fast jag vill bli programledare också... Särskilt för Bolibompa eller något liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Lärarprogrammet! Fast vill så gärna gå psykologprogrammet men med mina betyg kan jag bara drömma om det programmet...

Jo, kom igen du kan ju inte ge upp nu när du bara är 94:a - kämpa på, det är värt det! [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

en kvinnlig kafka:

Lärarprogrammet!

Det är brist på matematiklärare och naturkunskapslärare, resten är det mindre brist på. Värt att tänka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå något praktiskt för fan..gör inte samma misstag som mig[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödbull:

Gå något praktiskt för fan..gör inte samma misstag som mig[sad]

Men sluta - att gå studieförberedande är det bästa man kan göra, punkt slut!! (känner på mig redan nu att det är så kört)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

naturkunskapslärare

Kan tänka mig bli det men är inte tillräckligt intresserad... Vill bli lärare i psykologi. Gymnaielärare.
Fast, vill helst jobba med TV. Vill bli journalist också...Sångerska och skådespelerska. Regissör och författare vill jag nog mest av allt bli, just nu.

Zeppelin:

kämpa på, det är värt det!

Det är så krävande[sad] men du har nog rätt med att det är värt det så jag kämpar därav[y][y][y]

Rödbull:

gör inte samma misstag som mig

Vad gjorde du för misstag?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Vill bli journalist också...Sångerska och skådespelerska. Regissör och författare vill jag nog mest av allt bli, just nu.

Du verkar rätt velig, precis som en 94:a [y]

Kanske skulle börja media?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

(känner på mig redan nu att det är så kört)

Vad är kört?!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zeppelin:

Kanske skulle börja media?

Har fått för mig att media är för linslusar eller estetiska/kreativa människor som vet vad de vill och vågar ta risker - stora som små. Jag vet nog också vad jag vill men är för rädd för att ta stora risker.
Känner att det är säkert att skaffa sig utbildning och jobb för att sedan börja på en kanske inte hållbar karriär. Jag skiljer på skola och fritid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Vad är kört?!

Chansen till arbete och ev. studier efteråt med tanke på hur det ser ut idag.

en kvinnlig kafka:

Jag skiljer på skola och fritid.

Bra, det är riktigt.


   
SvaraCitera

tror ej lärare har så högt.
du kan se efter själv på tex

www.studentum.se

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

btw, var d ej du som var jättesmart å tyckte all matte var aslätt?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

(enligt dig själv)


   
SvaraCitera
Gilda

Lärarprogrammet bör väl ändå ha ganska magra krav?


   
SvaraCitera