Aviseringar
Rensa alla

Har jag en sjukdom/diagnos?


Ämnesstartare

Alltså enda sen jag var liten har jag varit väldigt väldigt sprallig, den som skriker och pratar mest i familjen, osv. Och det är jag väl fortfarande lite.. Men för det mesta skrattar jag åt allt. Dom flesta tycker jag är dryg ibland, mestadels rolig. Men det är bara det att jag får frågan "spelar du dum?" Nästan varje dag. Jag är riktigt BLOND. Kan man säga.. Om någon frågar mig något då får jag hjärnsläpp. Och stirrar.. Jämt. Samma, jag vet inte vad saker man borde veta är.. Tillexempel Jude, inbördeskrig, och sånna ord som "specificerat"   och sånna komplicerade ord och tillexempel vem hitler var och massor av ENKLA saker som alla kan som jag lärt mig idag, men glömt redan. Alla tar mig som om jag vore dum i huvudet, så som dom behandlar och pratar med mig . Det är pinsamt! Jag har absolut inga problem med vänner och prata med folk. Men jag är riktigt riktigt blåst i huvudet! Som en skruv borde sitta löst! Kan jag ha något fel?!! Annars är jag en riktigt snäll person, och verkligen en man kan lita på.. 

Men det är bara det problemet. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Yaren

Hmm... du kanske ska prata med någon vuxen om det? 

Att du vet lite behöver ju inte vara ett tecken på att det är något fel på dig på det sättet, bara att du missat saker... 

Jag vet den känslan "Va, vet inte du vem det är!" Men det har väl mer hänt med att jag inte visste vad en IPhone var när jag var 10 år och vem Kim Kardashian var för ett tag sen. Men... det är verkligen inte kul att folk tror man är dum i huvudet bara för att man inte vet så mycket. I ditt fall kan det ju bli problematiskt :/  man vill ju veta varför! Har de hänt något i din uppväxt, eller har du bara brist på intresse när det gäller allmänbildning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har så sant! Jag har brist på allmänbildning, och det har hänt väldigt många jobbiga saker i min uppväxt. Jag lever med min schizofren sjuka mamma och min handikappade bror. Jag har svår panik ångest. och haft sen jag var liten. Och jag har blivit mobbad i flera år på olika sett när jag gick från 1-8. Mina tankar går upp och ner och jag känner mig totalt värdelös och att ingen bryr sig endå..

Yaren:
Hmm... du kanske ska prata med någon vuxen om det? 

Att du vet lite behöver ju inte vara ett tecken på att det är något fel på dig på det sättet, bara att du missat saker... 

Jag vet den känslan "Va, vet inte du vem det är!" Men det har väl mer hänt med att jag inte visste vad en IPhone var när jag var 10 år och vem Kim Kardashian var för ett tag sen. Men... det är verkligen inte kul att folk tror man är dum i huvudet bara för att man inte vet så mycket. I ditt fall kan det ju bli problematiskt :/  man vill ju veta varför! Har de hänt något i din uppväxt, eller har du bara brist på intresse när det gäller allmänbildning?


   
SvaraCitera
Yaren

Då är det verkligen något problem, behöver inte betyda att det är något fel på dig men med tanke på din tillvaro är det inte konstigt att du mår dåligt och är osäker. Om allt skulle lösa sig så får du ju säkert intresset tillbaka att lära dig saker om vi nu går tillbaka till det där med din brist på allmänbildning. Jag föreslår att du pratar med någon, går lite egoboost 🙂 själv tror jag knappast du är efterbliven eller är dum i huvudet!

Hannaahannaa:
Du har så sant! Jag har brist på allmänbildning, och det har hänt väldigt många jobbiga saker i min uppväxt. Jag lever med min schizofren sjuka mamma och min handikappade bror. Jag har svår panik ångest. och haft sen jag var liten. Och jag har blivit mobbad i flera år på olika sett när jag gick från 1-8. Mina tankar går upp och ner och jag känner mig totalt värdelös och att ingen bryr sig endå..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När det är mycket som pågår i ens liv, speciellt jobbiga saker, så är det svårt att fokusera på skolarbetet. Och du verkar ju dessutom inte vara så gammal. Det finns sen många vuxna som inte vet saker man "borde" veta , och de klarar sig hur bra som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner igen mig riktigt mycket här, speciellt på "spelar du dum?" biten! Vettefan vad man kan göra åt det haha


   
SvaraCitera