Aviseringar
Rensa alla

Har jag feber?


Ämnesstartare

 Min normala temp är 36 grader och nu när jag är förkyld kollade jag tempen och då var den på 37,3 grader har jag feber då? Jag känner mig varm och jag kallsvettas ibland.


   
Citera

ja då har du väl feber om du har högre kroppstempratur nu än vanligtvis?


   
SvaraCitera

säkert.

helt jävla otroligt att jag inte har haft feber på 8-9 år, är d ovanligt?! sist var en sommar när jag var typ 14 år och hade 40 grader i 2 veckor, fast d var inte körtelfeber pga var hos en läkare o checkade 1 dag.  


   
SvaraCitera

Ja, jag har ocks. Nu kan vi förstå varandra bättre. Det är fint.  


   
SvaraCitera

Antar att du tog den i munnen? Isf har du eg 37,6, vilket är precis på gränsen till feber. Dock kan man känna sig varm och kallsvettas utan att ha feber.


   
SvaraCitera

lite. men man har ju aldrig xakt samma temp. sedan hör ju tjejers ihop med vår menscykel.


   
SvaraCitera

Jag misstänker att din termometer är lite felkalibrerad (kanske billig och enkel) eller att du mäter på ett sådant vis så att kontakten med kroppen inte är perfekt så att det lir ett lite lägre utslag. 36 brukar man ju inte gärna ha. Du visar ju typiska febersymptom men 37,3 är ju inte direkt någon febertemperatur.


   
SvaraCitera

... alltså, summerar man detta så blir slutsatsen att dina mätvärden kanske inte motsvarar riktiga kroppstemperaturan.


   
SvaraCitera

Koka vatten i en kastrull tills temperaturen ligger på prick 40 graders celsius sedan stoppar du ned fingret i vattnet. Säger du "aj" så har du ej feber, känns inget så har du feber.


   
SvaraCitera