Aviseringar
Rensa alla

Har jag något psykisk sjukdom?


jag tror faktiskt att du har ADHD, du påminner mycket om mig faktiskt. Även om jag bara är 14, men jag har samma problem som dig med kompisar...
 Jag brukar umgås med folk som är 18-20 typ (oftast killar) , det känns lättare för mig då på något sätt. Du borde kolla upp om du har ADHD, när jag tar medicin så blir allt LITE lättare för mig t.e.x den inre stressen som jag har. 
Tyvärr gick det lite för långt för mig innan jag fick min diagnos, så jag började med "själv medicinering". Det värsta jag gjort i hela mitt liv, under den tiden var mina kompisar runt 30-40 istället för 18-20. 
Så min ADHD har förstört mycket av mitt livFörvirrad


   
SvaraCitera

Allt du behöver är en äkta Stockholmare i ditt liv!


   
SvaraCitera
Satrid

Adam: Allt du behöver är en äkta Stockholmare i ditt liv!

Idiot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

harfaningenjävlaaning:
jag tror faktiskt att du har ADHD, du påminner mycket om mig faktiskt. Även om jag bara är 14, men jag har samma problem som dig med kompisar...
 Jag brukar umgås med folk som är 18-20 typ (oftast killar) , det känns lättare för mig då på något sätt. Du borde kolla upp om du har ADHD, när jag tar medicin så blir allt LITE lättare för mig t.e.x den inre stressen som jag har. 
Tyvärr gick det lite för långt för mig innan jag fick min diagnos, så jag började med "själv medicinering". Det värsta jag gjort i hela mitt liv, under den tiden var mina kompisar runt 30-40 istället för 18-20. 
Så min ADHD har förstört mycket av mitt livFörvirrad

Vad skönt med någon i ungefär samma ålder som verkligen förstår! Jag kommer också mycket bättre överens med äldre! Hänger ofta med de som är minst 2 år äldre, för känner mig bekväm med dom och har riktigt roligt. Och de är inte lika mycket skitsnack och att man måste vara på ett visst sätt hela tiden! Har länge funderat på att kolla upp, min pappa har också föreslagit att kolla upp det. Så får väl antagligen gå och göra det! 🙂 Vet inte varför jag inte passar ihop med tjejerna och en del killar i min egen ålder, jätte konstigt..


   
SvaraCitera

Be dina föräldrar kontakta BUP åt dig så kan du ju prata med någon där och se om det hjälper.


   
SvaraCitera

Satrid:

Idiot

Typiskt Göteborgare, är du från Göteborg?


   
SvaraCitera
Satrid

Adam:

Typiskt Göteborgare, är du från Göteborg?

Nej skåne!


   
SvaraCitera

Satrid:

Nej skåne!

Sak samma!!


   
SvaraCitera

gå till en psykolog? -.-

G


   
SvaraCitera

emelie789:

Vad skönt med någon i ungefär samma ålder som verkligen förstår! Jag kommer också mycket bättre överens med äldre! Hänger ofta med de som är minst 2 år äldre, för känner mig bekväm med dom och har riktigt roligt. Och de är inte lika mycket skitsnack och att man måste vara på ett visst sätt hela tiden! Har länge funderat på att kolla upp, min pappa har också föreslagit att kolla upp det. Så får väl antagligen gå och göra det! 🙂 Vet inte varför jag inte passar ihop med tjejerna och en del killar i min egen ålder, jätte konstigt..

Det är bättre att du kollar upp det så fort som möjligt istället för att vänta, även om det inte är någon ADHD eller nån annan diagnos är det bättre att kolla upp det "en gång för mycket". Jag väntade 3 år efter att jag började ana att jag hade ADHD och det slutade inte bra, jag blev deprimerad och började då som sagt med "själv medicinering" Asså jag började med amfetamin när jag var 12 skulle fylla 13 precis, och höll på i ungefär 1år. Anledningen  att  jag slutade var att en av mina bästa vänner dog av en överdos, kanske känns som att det är lite onödigt typ att jag skriver allt detta... Men det är fler än man tror som börjar med amfetamin och andra droger pga dom har ADHD eller nån annan "sjukdom". Att jag fick min diagnos har förändrat mitt liv kan man säga, jag har slutat helt med droger och ska snart börja skolan igen


   
SvaraCitera

den texten fick mig att tänka på hur meningslös MITT liv ärGråter jag har suttit inne i mitt rum så länge jag kan minnas jag har adhd asperger tourettes och hela tiden känns det som någon är efter mig jag ser saker hela tiden och är hypokondrikerTumme ned


   
SvaraCitera