Aviseringar
Rensa alla

Har jag rätt till pengarna eller inte?


Ämnesstartare

Den sista veckan i april började jag en utbildning som telefonförsäljare på företaget Ventacom Connections. Jag var garanterad 2000 kr för den veckan vid full närvaro, vilket jag hade. Under den veckan sålde jag 12 abonnemang x 300 kr per abonnemang.

Helgen efter utbildningsveckan blev jag sjuk och var hemma fyra dagar. Då började det krävas sjukintyg. Då kände jag bara; Fuck off!

Så jag varken hörde av mig eller dök upp. Kanske inte det smartaste, men men.

Jag ringde Ventacom Connections idag eftersom det inte dykt upp några pengar och de sa att jag inte fullföljt en s.k uppsägningstid på 7 dagar, som för övrigt inte har nämnts för mig innan. Och jag har inte skrivit på något avtal heller. Inte muntligt heller.

Alltså, har jag rätt till mina pengar eller inte? Kan man gå vidare med det här?

Det handlar ändå om 5600 spänn liksom.


   
Citera

bitterfittan:

jag har inte skrivit på något avtal

känns ju inte så troligt då :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rebeca:

känns ju inte så troligt då :c

men det är det som är grejen!
När man har skrivit på ett avtal, som jag har fått på papper, DÅ gäller den här uppsägningstiden.

Men dom sa att alla företag har minst en veckas uppsägningstid?


   
SvaraCitera

bitterfittan:

När man har skrivit på ett avtal, som jag har fått på papper, DÅ gäller den här uppsägningstiden

m o förmodligen lönen också.
fast alltså har egentligen ingen aning. tkr bara det verkar otroligt om du får lön utan anställningsavtal.


   
SvaraCitera

äckliga företag


   
SvaraCitera

fackets hjälptelefon


   
SvaraCitera

wow, 2000 per vecka?? är det ens lagligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

äckliga företag

lite lätt va! Jag ville slå sönder hela lägenheten när jag lagt på ungefär. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

2000 per vecka??

nej alltså, jag skulle få 2000 för utbildningsveckan bara. Sen skulle jag börjat min provmånad, med provision


   
SvaraCitera

bitterfittan:

lite lätt va! Jag ville slå sönder hela lägenheten när jag lagt på ungefär. [mad]

[sad] cp
är ju svårt att hitta jobb så vad gör man, känns ju dumt att bara säja att du borde leta ett annat jobb :c

telefonjobb måste ju vara det sämsta ever dock, skulle ej söka det även om det vore min sista utväg[blush]


   
SvaraCitera

åh räddningspatrullen[blush][blush]


   
SvaraCitera

bitterfittan:

Och jag har inte skrivit på något avtal heller. Inte muntligt heller.

Då är det kört lilla du.. Kan hjälpa dig att hämnas, pma mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Kan hjälpa dig att hämnas, pma mig.

[y]


   
SvaraCitera

Har du något som kan styrka att du har jobbat där? Stämplade du in och så?
Jag vet inte hur det fungerar med abonnemang och så, men har du ingen signatur på de abonnemang som du har sålt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Har du något som kan styrka att du har jobbat där?

Jag har ett avtal från företaget samt anteckningar och schema och nummer till chefer och säljcoacher.
Samt min jobbansökan.

RakatKadaver:

Stämplade du in och så?

Nej men jag kommer ihåg mitt agentnr, som man loggar in på när man ska börja ringa.

RakatKadaver:

ingen signatur på de abonnemang som du har sålt?

Nää de samlas på mitt agentnr antar jag. Som finns på deras datorer.


   
SvaraCitera