Aviseringar
Rensa alla

Har jag tvångssymdrom?


Ämnesstartare

Hej! I flera års tid har det kommit upp väldigt konstiga tankar i huvudet som är extremt svåra att få bort. Detta kan vara tankar som att kyssa en killkompis(jag är hetero) och bli tvungen att bli förälskad i varenda tjej som jag snackar med. Även att ta allt någon säger personligt och inte tåla att bli kritiserad. I många år hade jag även dödsångest periodvis. Varje gång jag har känt att jag misslyckats med något har jag gått ner i en svacka som har varat i allt från några dar till ett par veckor. I mellanstadiet när man började intressera sig för tjejer kände jag mig tvinga(av mig själv) att inte tänka på deras kroppar utan bara fokusera på ansiktet. Vidare har jag varit väldigt deperimerad av tankarna här är jag nu med ett självförtroende bräckligt som en glasskärva.


   
Citera
Ämnesstartare

Det är inte tankarna som är problemet det är din attityd mot dem. Låt dem vara du behöver inte tro på dem. 99% av alla tankar är nog bara slöseri med tid. Men du får programmera dig själv med andra tankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försöker med det men det är svårt[chocked]


   
SvaraCitera

Släpp alla axiom, så är du fri från tvång grundade på inpräntade värderingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marwin1:

Försöker med det men det är svårt

det svåra är väl att komma ihåg att inte tro på dem och släppa första tanken istället för att spinna vidare på det, men försök komma ihåg det bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha fan va bra det funkar me lite tips [y]känner mig mycke bättre nu när jag accepterat tankarna. Det var väll det som var problemet förut att jag inte accepterade dom. Nu märker jag att jag tänker dom men bryr inte så mkt om dom=jag mår mkt bättre[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera