Aviseringar
Rensa alla

Har jag valt rätt program? - teknik


Ämnesstartare

Har gått nu tre veckor på teknikprogrammet och jag har svårt att avgöra om jag har valt rätt program eller inte. I grundskolan så hade jag lätt för so ämnerna, hade b i alla de medans jag hade d i alla no ämnena + matte och c i teknik. Jag är lite osäker på vad jag vill jobba med i framtiden men skulle vilja jobba med datorer. Problemet är att nu när jag har gått där så är det första året väldigt mycket kemi, fysik och matte, och jag börjar undra då om jag har valt rätt linje, även fast det senare år 2 bara är matte. Jag gillar utmaningar, men är det samtidigt fel att längta tills år två då fysiken och kemin försvinner??, vad tycker ni??, för jag menar bara för att man är intresserad av datorsäkerhet mm betyder väll inte det att man älskar alla no ämnerna?


   
Citera

fallofasparrow: Har gått nu tre veckor på teknikprogrammet och jag har svårt att avgöra om jag har valt rätt program eller inte. I grundskolan så hade jag lätt för so ämnerna, hade b i alla de medans jag hade d i alla no ämnena + matte och c i teknik. Jag är lite osäker på vad jag vill jobba med i framtiden men skulle vilja jobba med datorer. Problemet är att nu när jag har gått där så är det första året väldigt mycket kemi, fysik och matte, och jag börjar undra då om jag har valt rätt linje, även fast det senare år 2 bara är matte. Jag gillar utmaningar, men är det samtidigt fel att längta tills år två då fysiken och kemin försvinner??, vad tycker ni??, för jag menar bara för att man är intresserad av datorsäkerhet mm betyder väll inte det att man älskar alla no ämnerna?

Ta naturlinjen som bara breddar dina chanser. Teknik är till för att öka teknikintresset bland tjejer.


   
SvaraCitera

fallofasparrow: vilja jobba med datorer

Kan du använda html? Man lär mer på nätet än i skolan om programmering iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bl:

Ta naturlinjen som bara breddar dina chanser. Teknik är till för att öka teknikintresset bland tjejer.

jag ska väll säga att jag är en tjej, och jag skulle inte vilja gå natur eftersom det är för mycket naturämnen för mig, men frågan var om ni tror att det är fel att "längta" till kemin och fysiken är slut i början av år 2


   
SvaraCitera

fallofasparrow: jag ska väll säga att jag är en tjej, och jag skulle inte vilja gå natur eftersom det är för mycket naturämnen för mig, men frågan var om ni tror att det är fel att "längta" till kemin och fysiken är slut i början av år 2

Prata med din studievägledare om detta för svar. Det jag kan säga är av vad jag läst är att en del yrkesinriktade högskolor inom programmering är att fysik ingår i kraven för inträde.


   
SvaraCitera