Aviseringar
Rensa alla

Har jag vuxit klart eller inte?


Ämnesstartare

Tjena! Är en 17 årig kille som i skrivande stund är ca 189-190 cm lång. Jo det är så att jag är väldigt rädd för att passera "190" cm sträcket då jag gärna inte vill uppfattas och ihågkommen som den längsta man träffat lixom... Det som gör mig mer orolig är att min pappa är väldigt lång, 197 cm och min mamma är ca 173 cm lång. Jag har nog redan haft min ordentliga spurt då jag för ca 3 år sen var i en mer normal längd, 178 cm. Jag har alltså anlag för att bli längre, men min pappa är den enda i släkten som är över 190 cm då både min farfar och morfar var 188 cm lång ungefär. Så vad tror ni, jag är inte helt säker på om jag kommit ur målbrottet än men hårväxt har jag haft nu i ca 2 år.. Jag är oerhört orolig för detta och har länge funderat på att man kanske bör kolla upp det ordentligt hos nån läkare eller något men aldrig riktigt tagit tag i det.. Så vad säger ni? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

spännande taggar


   
SvaraCitera
Kudhos

Kroppen växer på alla möjliga vis tills du fyllt ungefär 25 år. Man brukar anses vara färdigvuxen vid 20 men småsaker fortsätter till så långt som 25 år.

Tror inte du kommer bli längre än så. Och även om du vore det så är det väl inte hela världen. Är det inte bättre att försöka ha en sån utstrålning istället som gör så folk knappast tänker på din längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
spännande taggar

här tar man de taggar som erbjuds hahah

Kudhos:
Kroppen växer på alla möjliga vis tills du fyllt ungefär 25 år. Man brukar anses vara färdigvuxen vid 20 men småsaker fortsätter till så långt som 25 år.

Tror inte du kommer bli längre än så. Och även om du vore det så är det väl inte hela världen. Är det inte bättre att försöka ha en sån utstrålning istället som gör så folk knappast tänker på din längd.

Jo, alltså de kan redan nu vara rätt obehagligt när någon på 155-160 cm står framför en och man börjar fundera "Vänta är det där en människa, eller är de kanske jag som är helt stört onormalt lång." Tack för svaret iaf 🙂


   
SvaraCitera
Kudhos

WinterTime:

här tar man de taggar som erbjuds hahah

Jo, alltså de kan redan nu vara rätt obehagligt när någon på 155-160 cm står framför en och man börjar fundera "Vänta är det där en människa, eller är de kanske jag som är helt stört onormalt lång." Tack för svaret iaf 🙂

Jag är 192 cm. Kanske 193. Du behöver inte vara självmedveten över din längd. Att vara lång är bra. Känner ingen som sagt att det har varit något negativt eller oattraktivt. Var bekväm i ditt skinn. Sluta oroa dig över vad andra tror.


   
SvaraCitera

190 är inte så långt, sen kan jag lova dig att ingen annan (förutom du själv då) bryr sig. sen ska ju långa snubbar gå hem hos damerna.. 

men moral of the story är att alla har nått dom stör sig på, men man får dock inse att det egentligen inte spelar nån roll i helheten och att ingen annan bryr sig förutom du själv.


   
SvaraCitera

Jag är 15 år och är 182 cm.Hur lång ska jag bli?Blink


   
SvaraCitera