Aviseringar
Rensa alla

har joinat häftig, estländsk community


elinc

värdeuppgift:

ska till japan, kommer hem nångång i början av juli, sen ska jag ev till usa o frankrike i augusti [y]

Oj, avancerat! Men gud så kul 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Jag är typ en liten liten del estnisk. Så lite så att den knappt borde räknas. Men jag ska dit i juli

men, du är 17? does not compute. har redan kommit fram till att estländare är 13 år.

iosib:

funkar inte ihop

sant, jag drog en luring.

Irresiistible:

Cirka en tredjedel av befolkningen gör det.

lär väl vara fler än så som faktiskt pratar det? jag menade, för 20 år sen så var de ändå under sovjetiskt styre. åsyftas möjligen modersmål?

Ad_Hoc:

Jag har träffat en estnier, han var säkerligen den otrevligaste människa jag någonsin haft den tveksamma äran att träffa.

otrevlighet är en dygd, och en konst.

locura:

Hänger där också.

delar du mitt uppriktiga intresse för den estländska kulturen och estländarnas särskilda charm, eller är du ute efter svältfödda småflickor? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att döma från städerna man har att välja på och att Ryssland, Lettland och Litauen står som alternativ annars så är det mest estnier, ja. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

delar du mitt uppriktiga intresse för den estländska kulturen och estländarnas särskilda charm, eller är du ute efter svältfödda småflickor? [smile]

En härlig blandning av båda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Ball:

Att döma från städerna man har att välja på och att Ryssland, Lettland och Litauen står som alternativ annars så är det mest estnier, ja.

står ryssland som alternativ också? borde kolla upp, pratar inte ett ord ryska, orkade inte köra googleöversättning på de alternativen. vet däremot nu vad jag har för hår- och ögonfärg på ryska! [y]

locura:

En härlig blandning av båda.

spännande! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

lär väl vara fler än så som faktiskt pratar det? jag menade, för 20 år sen så var de ändå under sovjetiskt styre. åsyftas möjligen modersmål?

Jag syftade på modersmål. [rolleyes] Dock förstår väl de flesta resterande estländare ryska väldigt bra, fast talar det inte direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irresiistible:

Jag syftade på modersmål. Dock förstår väl de flesta resterande estländare ryska väldigt bra, fast talar det inte direkt.

ah, det var så jag tänkte att det var. lite som i alla övriga öststater med egna språk.


   
SvaraCitera

OK, det där låter faktiskt ganska kul. Köra google translate över allting, sen posta grejer på engelska och översätta (...med google translate).

...fail på att alla är 13 bara, usch.

Mörkis, hur hittade du dit egentligen?

EDIT: men vafan då, när jag klickar på en länk så vill inte google translate översätta, verkar som att den inte förstår att det är en "ny sida" pga. det uppfuckade sättet sidan är uppbyggd på.

EDIT2: men wtf, google translate vill inte översätta "utländska" symboler... typ ОЧЕНЬ КРАСИВАЯ ДЕВУШКА ( ВИТЯ ) (jag har ingen aning om vad det står, men det är säkert nått jättesmart).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

ah, det var så jag tänkte att det var. lite som i alla övriga öststater med egna språk.

Jaa. [smile]
Man skulle nästan kunna jämföra det med svenskan och norskan. De flesta svenskar förstår norska relativt bra, detsamma med att norrmännen förstår svenska ganska bra. Ungefär så är det för ryssar och estländare. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

КРАСИВАЯ ДЕВУШКА

med "vanliga" bokstäver blir det där typ "krasivaja devuschka" [tard]
dock vet jag inte vad det betyder xD tror det betyder "vacker tjej"


   
SvaraCitera

Irresiistible:

med "vanliga" bokstäver blir det där typ "krasivaja devuschka" [tard]
dock vet jag inte vad det betyder xD tror det betyder "vacker tjej"

Hm, inte otänkbart. De där minderåriga esterna lär säga precis samma meningslösa saker som svenska fjortisar, så att lära sig förstå inläggen lär ju inte vara såå svårt egentligen, men det hade ju underlättat om man hade någonstans att börja... hm.

Nu är jag reggad iaf, nån som har lite snygga bilder jag kan dra upp? Jag är en 17(?)-årig tjej, typ.

EDIT: oh, under видео (tredje valet under Моё) så kan man ladda upp film, antagligen är det meningen att man ska lägga upp strippvideos och sånt fjortisaktigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

EDIT2: men wtf, google translate vill inte översätta "utländska" symboler... typ ОЧЕНЬ КРАСИВАЯ ДЕВУШКА ( ВИТЯ ) (jag har ingen aning om vad det står, men det är säkert nått jättesmart).

google translate har inget problem med specialsymboler, har iallafall inte haft när jag använt det. men det failar när man vill översätta hela sidan, testa att översätta stycken från den i ett separat fönster. det kommer du långt på, är inte mycket navigationsmässigt att lära sig.

samt, jag hittade dit via en mycket hemlig källa som jag dessvärre inte kan ange.

fundering: framstår man som en robot, en efterbliven person eller en 13-åring om man översätter saker genom googleöversättning och helt enkelt inte nämner saken? hur är språkkunskaperna hos folk i den åldern i öst? vill minnas att de är rätt bra i ryssland överlag, iallafall. eller har varit.

Irresiistible:

Man skulle nästan kunna jämföra det med svenskan och norskan. De flesta svenskar förstår norska relativt bra, detsamma med att norrmännen förstår svenska ganska bra. Ungefär så är det för ryssar och estländare.

är det så det funkar? var inte ens säker på om språken låg i samma språkträd. men jag förväxlar nog med ungerska eller något.


   
SvaraCitera

mörknäs:

google translate har inget problem med specialsymboler, har iallafall inte haft när jag använt det. men det failar när man vill översätta hela sidan, testa att översätta stycken från den i ett separat fönster. det kommer du långt på, är inte mycket navigationsmässigt att lära sig.

happ, nu försökte jag igen med ОЧЕНЬ КРАСИВАЯ ДЕВУШКА ( ВИТЯ ), och då jävlar fungerade det... google translate buggar en del. Oh well.

mörknäs:

framstår man som en robot, en efterbliven person eller en 13-åring om man översätter saker genom googleöversättning och helt enkelt inte nämner saken?

En 13-åring lär prata mer slang, jag tror att de förstår att man kört med google translate. Men frågan är om man inte borde kunna samla på sig ett gäng fraser (och översättningar med dem då, till slut så lär man sig vad som är vad så det bara är att kopiera in) som andra skrivit. Fast det kan såklart bli ett problem att hålla en konversation med någon.

Nej, nu blev jag sjukt engagerad. Mörkis, är du med och kör lite seriöst? Vi måste ha något mål först bara. Vad heter ditt konto?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Nej, nu blev jag sjukt engagerad. Mörkis, är du med och kör lite seriöst? Vi måste ha något mål först bara. Vad heter ditt konto?

reggade mig som mudkips, skriv något där. har dock kört på engelska hittills, men ska kanske leta upp en rysk frasbok eller så och börja lära mig lite halvövertygande katten pejst-ryska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Hm, inte otänkbart. De där minderåriga esterna lär säga precis samma meningslösa saker som svenska fjortisar, så att lära sig förstå inläggen lär ju inte vara såå svårt egentligen, men det hade ju underlättat om man hade någonstans att börja... hm.

Haha ja, precis. Varför skulle det vara annorlunda i Estland liksom? Lär nog finnas fjortisar där med. [cute]

mörknäs:

är det så det funkar?

Jag tror det iallafall. Åtminstonde liknande.. [confused]

mörknäs:

var inte ens säker på om språken låg i samma språkträd. men jag förväxlar nog med ungerska eller något.

Båda två räknas väl som slaviska språk, har jag för mig. [rolleyes] Isf är de släkt. Fast jag tror estländska är mkt mer likt finska, om man ska snacka liknelser.


   
SvaraCitera