Aviseringar
Rensa alla

Har killar högre sexlust än tjejer, generellt?


Ämnesstartare

kraamiszz:

Men generellt?

Killar är mer öppna med det, men många kvinnor påstår att det är det enda som skiljer och att dom har minst lika mycket sex lust. Därför säger jag "oavsett kön", men männen blir ju satta som generellt eftersom de flesta kvinnor inte reklamerar om deras sex lust. I guess


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

kanske de..

dock skulle ju inte hjälpa på något sätt i dagens samhälle, efter som samhället inte är så längre... tror inte riktigt du kan säga att män är kåtare än kvinnor...tror de blivit upphöjt bara genom samhällets normer å sån skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är nog mest en kulturell grej att man anser det naturligt för killar att ha hög sexlust.


   
SvaraCitera
mynona

Nej. Det bara verkar så. Det handlar om sociala konstruktioner och könsroller :

Det är mer tillåtet för killar att vara kåta. De får lära sig att det är ok att ha sex utan känslor. Dom förväntas vilja ha sex 24 timmar om dygnet.

Tjejer uppfostras tvärtom till att tycka att kärlek och sex är samma sak och att det är något fel på en tjej som inte tycker så.

Folk gör vad dom får göra och vad andra förväntar sig av dem.[y]

Dessutom har könen helt olika villkor:
Tjejer riskerar våldtäkt, dåligt rykte, graviditet, etc, vilket gör att en tjej har orsaker till att tveka och tänka efter och vara försiktig.
Killar riskerar inget av det och kan göra vad dom vill.[y]

Olika villkor gör att könen uppför sig på olika sätt, precis som man alltid anpassar sig efter omständigheterna. Situationen gör att killar kan vara helt öppna med sånt medan en tjej gör smart i att dölja sånt för andra.

I verkligheten har allt med personligheten att göra: vissa har stor sexlust, vissa liten. Det har inget med kön att göra. Om man är en kille med stor sexlust och en tjej med liten, då kan man vara sig själv och passar in i rollen. Om man är en kille med liten sexlust och en tjej med stor, då passar man inte in i rollen utan måste låtsas vara på det sätt alla förväntar sig av en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Jag tror inte det, nej. Däremot tror jag man automatiskt har lite olika syn på sex, men det är mest socialt.

Gibbs:

Killar är mer öppna med det, men många kvinnor påstår att det är det enda som skiljer och att dom har minst lika mycket sex lust. Därför säger jag "oavsett kön", men männen blir ju satta som generellt eftersom de flesta kvinnor inte reklamerar om deras sex lust. I guess

YaBasta:

...tror de blivit upphöjt bara genom samhällets normer å sån skit

Buddah:

Är nog mest en kulturell grej att man anser det naturligt för killar att ha hög sexlust.

mynona:

Nej. Det bara verkar så. Det handlar om sociala konstruktioner och könsroller

Biologiska skillnader existerar inte för er? [rolleyes] Ni kanske borde kolla runt lite och ta reda på hur det ligger till.

Sen ska man inte dra alla över en kam, det förstår vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Biologiska skillnader existerar inte för er?

Jodå, när det gäller vissa saker. I den här frågan tror jag inte det är någon skillnad, min personliga erfarenhet säger att killar inte har större lust än tjejer.

kraamiszz:

Ni kanske borde kolla runt lite och ta reda på hur det ligger till.

Okej, berätta de biologiska bevisen för att mannen har större sexlust.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Ni kanske borde kolla runt lite och ta reda på hur det ligger till.

Varför gör du en tråd om det om du redan har en åsikt om det som du vägrar ifrågasätta?


   
SvaraCitera
blum
 blum

Nej, det handlar nog mer om hur öppen man "ska" vara om sin sexlust som tjej respektive kille.
Killar snackar mer, men i de flesta förhållanden jag vet är det tjejen som har störst sexlust.


   
SvaraCitera
mynona

kraamiszz:

Biologiska skillnader existerar inte för er?

Biologiska skillnader är just det: bara biologi, kropp, inte psyke. Det är primitivt och räcker inte särskilt långt för att förklara sådant här. Men om du trivs med den biologiska förklaringsmodellen och tycker om den av någon anledning så är det nog den du har behov av just nu :

kraamiszz:

Ni kanske borde kolla runt lite och ta reda på hur det ligger till.

Semi:

Varför gör du en tråd om det om du redan har en åsikt om det som du vägrar ifrågasätta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Biologiska skillnader existerar inte för er? Ni kanske borde kolla runt lite och ta reda på hur det ligger till.

Rent biologiskt, så har tjejer ungefär lika hög/stor/tjock/smal sexlust som killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Biologiska skillnader är just det: bara biologi, kropp, inte psyke.

Vissa beteendemönster påverkas av hormoner, därmed av biologi, därmed av kön. Att denna påverkan antagligen är mindre än vi föreställer oss och att vi har en större individuell variation är nog viktigt att ha klart för sig, men kropp och psyke är knappast skilda åt.


   
SvaraCitera
mynona

framtidstron lever:

Vissa beteendemönster påverkas av hormoner, därmed av biologi, därmed av kön.

Jodå, jag känner till det och jag håller med. Testoseron såväl som östrogen påverkar oss alla. Jag uttrycker mig i stora drag. Psykologin är betydligt viktigare som förklaringsmodell av hur vi människor uppför oss socialt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag uttrycker mig i stora drag. Psykologin är betydligt viktigare som förklaringsmodell av hur vi människor uppför oss socialt.

okii [smile] tyckte du har verkat vettig och blev förvånad om du var en såndär feminist som tror att det enda som gör människan är social påverkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

min personliga erfarenhet säger att killar inte har större lust än tjejer.

Ok

framtidstron lever:

Okej, berätta de biologiska bevisen för att mannen har större sexlust.

Jag ska leta efter bevis.

Semi:

Varför gör du en tråd om det om du redan har en åsikt om det som du vägrar ifrågasätta?

För att alla uppenbarligen inte tror/tycker samma.

Lindblom:

Killar snackar mer

ja, det har jag märkt

Lindblom:

men i de flesta förhållanden jag vet är det tjejen som har störst sexlust.

ok

mynona:

Det är primitivt och räcker inte särskilt långt för att förklara sådant här.

Varför inte?[tard]

Buddah:

Rent biologiskt, så har tjejer ungefär lika hög/stor/tjock/smal sexlust som killar.

Bevis?

mynona:

Psykologin är betydligt viktigare som förklaringsmodell av hur vi människor uppför oss socialt.

Vet du det?


   
SvaraCitera
mynona

framtidstron lever:

tyckte du har verkat vettig

Jaså? [blush] Tack detsamma.

framtidstron lever:

såndär feminist

Identifierar mig bara som en demokrat och individualist.

framtidstron lever:

det enda som gör människan är social påverkan.

När man diskuterar måste man ju "avrunda" allt för att inte skriva en uppsats varje gång. Orkar ej lägga till alla detaljer så jag ser till att få med det viktigaste i stället.


   
SvaraCitera