Aviseringar
Rensa alla

har kompiscrush på en tjej


Ämnesstartare

i mars blev jag av en tjej jag träffat ett fåtal gånger tidigare tillfrågad om jag ville få en rundtur på hennes gymnasium, som jag möjligen kommer börja i till hösten. jag blev jätteglad eftersom att hon är typ den coolaste personen jag är bekant med, hon är näst intill den enda jag delar musiksmak med, och hon är jätterolig och har massa tuffa kläder etc.

när jag väl träffade henne och hon visade mig runt var hon jättetrevlig, men jag var otroligt nervös eftersom hon är så sjukt cool och även för att det var läskigt att vara runt massa gymnasiefolk, och på grund av det var jag jättetöntig, sa typ ingenting utöver "mm, aha, coolt" etc. jag var skittråkig.
dessutom stannade jag typ för länge, hon sa typ "så har du några mer frågor?" eller nått liknande och fortsatte med att krama och säga hej då typ.

nu har vi inte pratat sen dess. jag vill ta kontakt med henne igen, men vågar inte. [sad]

tror ni hon tycker jag är töntig efter den gången? hon har verkat gilla mig rätt mycket innan men har som sagt inte pratat med henne sen dess.
vågar jag ta kontakt med henne?

vill vara kompis med henne [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Ta kontakten! Du vet aldrig vad som kan hända om du inte provar. Go for it. Och om hon inte gillar dig, gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Popsocker:

Ta kontakten! Du vet aldrig vad som kan hända om du inte provar. Go for it. Och om hon inte gillar dig, gå vidare.

jo...
men hon tycker säkert jag är skittråkig nu [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

jo...
men hon tycker säkert jag är skittråkig nu

Du borde inte tänka så. Det kanske inte alls är sant. Hon kanske känner likadant för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det bara!!
Alla är väl tråkiga någon gång, man kan inte vara rolig ´hela tiden.


   
SvaraCitera

disco:

vågar jag ta kontakt med henne?

Definitivt! Tänkte exakt likadant när jag var intresserad av min nuvarande flickvän. Vågade tillslut "ta kontakt" och vi blev tillsammans några dagar senare [cute]. Alla historier kanske inte slutar så men ifall du pratar med henne så vet du i alla fall. Det är jättejobbigt att sitta och vilja hela tiden men aldrig våga; do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Popsocker:

Du borde inte tänka så. Det kanske inte alls är sant. Hon kanske känner likadant för dig.

grejen är att det säkert inte är sant. jag tänkte aldrig såhär direkt efter vi träffats, utan tanken växte fram efteråt. jag tror jag ser allt lite för negativt...
+
hon tyckte om mig mycket innan, jag kan väl inte förstört hennes tankar om mig på en träff, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Alla är väl tråkiga någon gång, man kan inte vara rolig ´hela tiden.

men det här var typ första gången jag träffade henne irl på jättelänge, så hon tror kanske att jag alltid är så.....

Skentrevlig:

Definitivt! Tänkte exakt likadant när jag var intresserad av min nuvarande flickvän.

obs handlar om vänskap****

Skentrevlig:

Det är jättejobbigt att sitta och vilja hela tiden men aldrig våga; do it!

[sad]läskigt


   
SvaraCitera

disco:

obs handlar om vänskap****

[wink]

disco:

läskigt

Klart! Men börja neutralt, typ: lyssnat XX's nya EP? Sjukt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan vad jobbigt men det är väl bara att ta kontakt och försöka antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

men det här var typ första gången jag träffade henne irl på jättelänge, så hon tror kanske att jag alltid är så.....

Jaha, men nej då.. hon verkar väl vara en cool tjej? Tror inte hon dömer dig så fort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

[wink]

tro mig har redan flickvän

Skentrevlig:

Klart! Men börja neutralt, typ: lyssnat XX's nya EP? Sjukt bra.

xx har fan ingen ny ep
hon älskade xx för något år sen
men jag vet exakt vad jag ska skriva till henne, hon går bild och formlinjen, så kan berätta om mina arbetsprover etc.

dazed:

Fyfan vad jobbigt men det är väl bara att ta kontakt och försöka antar jag.

jo

Hjärtlös:

Jaha, men nej då.. hon verkar väl vara en cool tjej? Tror inte hon dömer dig så fort.

nä du har väl rätt..
kanske också fattar att det är jätteläskigt med gymnasiemänniskor [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

nä du har väl rätt..
kanske också fattar att det är jätteläskigt med gymnasiemänniskor

Ja klart, hon har ju själv varit ny på gymnasiet en gång! Ju äldre dessto mer förstående, så bör det vara i alla fall..


   
SvaraCitera

disco:

xx har fan ingen ny ep

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon är ju dum om hon dömer ut dig efter en gång.
Återta kontakten.

MEN
Lägg ner det där med att hon ska vara någon slags idol, det blir bara jobbigt för relationen.
Hon är en människa precis som du.


   
SvaraCitera