Aviseringar
Rensa alla

har mänsklig (populär)kultur något egenvärde för dig?


Ämnesstartare

alltså förvirrad trådskapelse men grunnar en del på detta, speciellt i samband med att folk "aååhh vadå har du inte hört/läst/sett X" det vore ju en grej om det ofta vore någon "odödlig klassiker" det refererades till men ofta är det ju bara något som personen fått för sig är centralt eller ja, som är centralt men pga att folk är knäppa (ENLIGT MEEEEJ XD)

och lite djupare, kan man helt sonika se allt som nonsens, eller nåt? 


   
Citera
Ämnesstartare

tänker också en del på finkultur på liknande sätt, även om denna kan tillskrivas en del dignitet


   
SvaraCitera

Man har hittat nått man gillar och vill hitta sin själsfrände.. Och det gör man bäst genom att manipulera människan man pratar med...


   
SvaraCitera

aaaaa?


   
SvaraCitera

men det är inte så farligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom att tänka på hur mycket jag hatar folk som bygger upp en egen hegemoni med några likasinnande (umgängeskretsen, som naturligtvis kraftig influerats av vad som är inne på reddit w/e) och sen använder den för att förminska och håna människor som inte är inne på samma spår, aaaaapvanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iofs gör väldigt många olika grupperingar så, framför allt primitiva/barn 

så om du läser detta och vet att du agerar så, du är en jävla snorunge Skadeglädje helt utan hänsyn och förståelse till människors olika utgångslägen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv lite långa och svamliga haranger om detta nu


   
SvaraCitera

space kitty:
kom att tänka på hur mycket jag hatar folk som bygger upp en egen hegemoni med några likasinnande (umgängeskretsen, som naturligtvis kraftig influerats av vad som är inne på reddit w/e) och sen använder den för att förminska och håna människor som inte är inne på samma spår, aaaaapvanligt

där sa du nått


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt:
men det är inte så farligt?

tycker det är det, eller ja för min del så suger det glädjen ur interaktionen till 100%


   
SvaraCitera
mynona

Populärkultur är stimulans. Det skapar gemenskap om någon annan har berörts av det man själv utvecklas av. Att ha vissa verk som är obligatoriska tycker jag egentligen inte om, det kan exkludera, men det skapar gemenskap och ger olika synvinklar på samma verk - dock är det berikande att tex låna varandras böcker


   
SvaraCitera

space kitty:

tycker det är det, eller ja för min del så suger det glädjen ur interaktionen till 100%

"det är svårt att veta vad den andra människan menar med det... det är svårt när människan själv kanske inte vet vad den menar med det"

eeeeelllllllleeeer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fantastiskt: "det är svårt att veta vad den andra människan menar med det... det är svårt när människan själv kanske inte vet vad den menar med det"

eeeeelllllllleeeer?

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bra skrivet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Populärkultur är stimulans. Det skapar gemenskap om någon annan har berörts av det man själv utvecklas av. Att ha vissa verk som är obligatoriska tycker jag egentligen inte om, det kan exkludera, men det skapar gemenskap och ger olika synvinklar på samma verk - dock är det berikande att tex låna varandras böcker

jo såklart men  dagens värld med oceaner av olika saker och att då göra något sånt till prestige... typ "ge dig på andra innan de kan ge sig på dig"


   
SvaraCitera

space kitty: aaaaapvanligt

Men det är sjukt behaglig känsla när man är i det...
Men ja, rätt vidrigt.

"sånna grejer" går jag runt och tänker att jag deltar i utan att veta om det..
Och då blir man helt...

"nämen inte ska jag... RodnarRodnar"
"ta plats"
"för man vill inte va i sånt.."

Och det är där Kanye West kommer in..

"Jo.. jag ska fan.. kuk i dig"

"jag ska.. för jag är snäll"


   
SvaraCitera